M3 E36 3.0
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
M3 E36 3.0
Nån som kan speca upp allt som behövs för att plocka ut 650 hållbara hk på gatsoppa?
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
Re: M3 E36 3.0
Får iaf säkert räkna med 100K om inte mer färdigt om du inte gör mkt själv.LiMPAN wrote:Nån som kan speca upp allt som behövs för att plocka ut 650 hållbara hk på gatsoppa?
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
Re: M3 E36 3.0
jo, blir väl mellan 100-150k, men skulle vilja ha det specat så man kan planera lite :>Mackanoz wrote:Får iaf säkert räkna med 100K om inte mer färdigt om du inte gör mkt själv.LiMPAN wrote:Nån som kan speca upp allt som behövs för att plocka ut 650 hållbara hk på gatsoppa?
Det skall hålla för nån repa på strippen men mest gatåka.
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Kolvar
Stakar
Balansering
Special topplockspackning
ARP topp
ARP ramlager
Toppen kan du ha orig, även kammar.
788cc spridare
Tex Autronic SM4 med DIS-4 tänding
Dubbla walbro pumpar i tanken
Grenrör med PT67 P-trim 0.96 och tex en Tial44 wg
600x300x75mm ic går dit smidigt
Sen behöver du bygga ett 3" avgas.
Stakar
Balansering
Special topplockspackning
ARP topp
ARP ramlager
Toppen kan du ha orig, även kammar.
788cc spridare
Tex Autronic SM4 med DIS-4 tänding
Dubbla walbro pumpar i tanken
Grenrör med PT67 P-trim 0.96 och tex en Tial44 wg
600x300x75mm ic går dit smidigt
Sen behöver du bygga ett 3" avgas.
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
Kostar ca?Bmwandreas wrote:Kolvar
Stakar
Balansering
Special topplockspackning
ARP topp
ARP ramlager
Toppen kan du ha orig, även kammar.
788cc spridare
Tex Autronic SM4 med DIS-4 tänding
Dubbla walbro pumpar i tanken
Grenrör med PT67 P-trim 0.96 och tex en Tial44 wg
600x300x75mm ic går dit smidigt
Sen behöver du bygga ett 3" avgas.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
Tråkigt... Hur mycket mods var de för att kunna montera turbon som ni gjorde på den, fick ni ändra lutning på motorn? Vet att innerskärmen fick ge sig avBmwandreas wrote:Han rev motorn, och såg att hans wössner kolvar gått sönder pga fel design.
Han tröttnade lite då, men han ska ut igen i sommar.

- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Inte mycket förutom att kapa sönder halva bilenchristian l wrote:Tråkigt... Hur mycket mods var de för att kunna montera turbon som ni gjorde på den, fick ni ändra lutning på motorn? Vet att innerskärmen fick ge sig avBmwandreas wrote:Han rev motorn, och såg att hans wössner kolvar gått sönder pga fel design.
Han tröttnade lite då, men han ska ut igen i sommar.Vart fruktansvärt snyggt det ni byggde iallafall.

Men grenröret var fruktansvärt att bygga.
Jag skulle satt den där nere!