Historien om "Snyt Myten" och dom 5 krigarna.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Historien om "Snyt Myten" och dom 5 krigarna.

Post by peppe »

En resa till Birka cup 2 var planerad av flp, Worre, Ecke & Peppe. Inget konstigt med det förutom att vi var fast beslutna med att vi skulle åka flp's E30 turbo hela vägen ned, samt till Emmaboda.

Onsdag:

flp & worre har haft av toppen och låtit Pitebo svetsa en spricka. Absolut inget strange med det. Eftersom att ena gängen i blocket pajjade då toppen skulle ihop helgen före så hade det trollats fram en anabola dopad M12 bult som var M10 igenom toppen. Blocket gängades alltså bara upp.

Brist på Hilecoil i Pite? Jepp.

Allt görs i ordning men självklart kommer godzilla worat från U S and A och drar sönder den special byggda pinnskruven, dålig kod.

22:45

Peppe och Ecke är hemma i Umeå och är på väg in till stan för att snyta lite.

Samtal från Pite and å rammlar in. Grabbarna hårdrock är på väg att ge upp. Ingen bult, ingen gnista. Vi hotar med att bila upp och ge dom med läder piskan. Dom instämmer och ber oss gärna komma upp.

Ja vad fan, vi ändrar bara kurs ut mot E4:an utan att tänka specielt mycket. Och styr kosan Norr ut. Medans flp och worre river toppen och allt igen.

01:00

Anländer Peppe & Ecke samt resesällskapet Lina till Piteå efter en bit mat på sunes.

Grabbarna har då hämtat en M30 M12 bult, nu jävlar ska toppen bara få smaka på borren sedan lär det ju ska sitta ihop, eller?

04:00

Lämmnar vi Piteå efter att både flp och worre har fått packa. Bilen var även luftad och klar.

OBS! Eftersom att 17" som ska sitta bak låg inte ihop parade och ingen däck krängare var vaken så åkte dom med M&H däcken i regnet hela 25 mil. SNYT.

07:00

Anländer hemma hos peppe för att få lite sömn och vila innan resan mot Stockholm och Birka på börjas.

Torsdag 12:00

Grabbarna grus vaknar, packar bumsan snyter för att hämta upp Ecke sedan en sväng till Mytiska garaget 58 för att fixxa avgasröret som var lite lågt samt en efter dragning av toppen.

13:00

Däck krängs om av Lancia Jonas ( tack! ).

Vi pratar om hur säkert det verkligen är att ta Bumsan eftersom hon puffar lite ur vevhusventen. Vi kommer fram till att det kanske inte är smart men vi borde testa ändå tycker Ecke och Worre. Men vi flp och peppe övertalar att vi stannar i Umeå och snyter här.

Sedan tar vi en svängom till Obbola för att säga hej till dom näraste och kära Audifilerna Max & André.

På vägen dit så kommer en äcklig Audi S4 av nyare modell och vill få höra rytet. Ja ja vi dammar av honom med 5 pers i bilen och lite ryk ur vevhusvent.

Åker till Audifilerna och dopar vevhusventen. På vägen hem ger vi lite laddtryck för att ryta ifrån en Lamborghini (stavning?) och inser att vi rökfyller E4:an på belastning.

OCH DÅ MENAR VI RÖKFYLLER, inge jävla moln utan tjernobyl. Dålig kod.

Vi sticker och kör R/C bil och äter pizza och snackar över varför BMW livet suger ringland.

Image

21:00

Vi åker hem till garage 58 för att ge motorn en anabola spruta, eller kanske en dynamit?

Vi inser att något ringland måste ha farit. Så vi börjar riva motorn. Jag menar det går ju snabbt att byta 1 kolv för att sedan snyta till Birka.

21:30

Toppen med grenrör och insug ligger på bänken och gäser. Men vad fan har hänt i förbränningsrummet på 6:an? Och varför har kolven begått självmord på kolvtoppen?

Image

Ja int fan äre spikningar, men vi blir ganska övertygade om vad det är då vi hittar små kolvrings bitar vid insugsventilen. Dålig eller bra kod?

Image

Tjena kolven, vad fan haru gjort??

22:00

Vi plockar ner tråget.

Image

Tjena kolvringarna, ligger ni här och steker?? :roll:

22:30

Vi har ryckt alla kolvar under ifrån, vi tog gammle gandalf motorlyften för att få ut kolv och stake bara. Inga problem.

Image

23:00

6:ans kolv verkar ha varit största boven i dramat. Vi har ju alla hört talas om trasiga ringland eller hur?

Men hur ofta vandrar kolvringen förbi UPPÅT för att hänga ut i fb-rummet och dansa tango med kolven? Ja det kan vi fråga oss.

Kolven var iaf trasig:

Image

00:00

Stark öl och folle dyker upp, nu jävlar måste vi kasta ur blocket också. Eftersom att 6:ans kolv drog med sig lite fler prylar då den tog självmord.

Image

Vi konstaterade att fullast får skruva under bilen. Tack kompisar!!

Förutom att vi nu har helt tappat tids uppfattningen och bara skruvar som några anabola bävrar så börjar det faktiskt gå fort. Tempo och sådant.

Image

Ja blocket ur och veven ur, så här snygga var nästan alla lager. Någon som noterar kolvrings biten i lagret? Ja jävlar...

Image

En bild säger mer än tusen tomtar, vi plockar fram det babyblå dräpar blocket eftersom Mickes block nog sett det sista här i livet.

Klockan mycket och ölen börjar ta ur sin rätt

Eftersom Mickes diesel vev var lite repig tyckte vi att vi skulle snyta till Maskin hallen för att polera den och sedan bara snyta ihop peppes block med mickes vev.

Ecke hade dock en fin teori om att polera en vev eller ej. Vi håller med honom.

"Va fan, veven är ju härdad. Du kan ju lätt köra 120p, äh typ 80p den är ju as härdar. Ja men vad fan vi kan till och med köra en jordfräs på den."

Haha, tror inte att ni kan förstå hur gött vi skrattade :)

Väl fram i maskin hallen så startar svarven som lär vara från 1700-talet. Men den dör lika snabbt. Va fan?

Ecke börjar riva och banka på säkrings skåpen, alla lysen blinkar och det flyger blå gnistor från väggen. Dålig kod?

Vi försöker i ca 30 min att respirera igång svarven men misslyckas. Vi smyger till grannens maskin hall istället då vi vet att dom har svarv och vi har tillgång dit.

Väl framme inser vi att det är en likadan jävla svarv fast kanske 10 dagar yngre. Ecke snyter igång svarven och allt blir svart. Säkring? Hjälp oss?

Efter vi hittat säkringar försöker vi igen, och det blir samma visa. Men istället för att byta säkrings så börjar Ecke as trycka på den moderna svarvens 2 knappar. Då börjar lyset funka igen och allt brummar konstigt?

Errh, vi drar. Jävla murphy verkar bo här. Var nog inte tänkt att vi skulle smeka upp denna vevaxel.

Det inser vi även då vi kommer tebax till garaget och prövar veven med peppes 100 milar snytar lager. Veven är glapp 5mm i blocket, fast med fina lager. DÅLIGT. 5mm på axial lagret. Veven har blivit ägd.

Junior (peppes bror) och Worre snyter till stan för att hämta lite Statoil mackor och en farlig 5L dunk.

Samtidigt så så börjar flp, peppe & ecke över hur fan vi ska få ihop en motor?

Vi har lite alternativ eftersom vi har peppes block, en 2.5 liter vev, kolvar i flera upplagor.

Men eftersom svarven är offline så kan vi inte bygga ihop en vettig 2.5 liters maskin. Men även om svarven gått hade vi måstat göra ventilurtag.

Ja, då tar vi fram stroker döden. Peppes nya fina diesel vev. Den passar fint och flp inser att han måste nog lätta på lädret :twisted:.

Nytt block, (11sec killer) , ny dieselvev samt peppes 9.8:1 mördar svarvade kolvar. Detta kommer bli super.

Vi testar montera stake och kolv på veven eftersom att dom här feminist kolvarna är banan formade under, ja det går ju inte för kjolen på kolven tar i vevstakarna.

Image


VA FAN SKA VI GÖRA??????? Svarvarna har ju dött.

:twisted: :mrgreen: 8) :? :shock: :?: :?: :idea: :idea: :!:

Image

Ecke är en fördjävla fin svarv / fräs. Nu har det spårat på riktigt. Även riktigt dopad på starköl och lite dunk. Junior tar sedan över filandet och Ecke får gå och tvätta motordelar för att "kvickna" till lite :)

Image

Nytt block med nya ramlager samt vevlager, kolvar och vev. Samt en begagnad 11sec toppackning. BRA SNYT.

Image

06:30

Vi städar ihop lite i garaget för att sova några timmar. Motorn är ju klar förutom tråg och lite små piller. Ja jävlar....

Fredag 16:00

Vi råkade sova lite länge så vi klev upp och körde 200km/h till garaget med Peppes golf för att hinna hinka i maskin för att köra race vid 00:00.

Vi inser även att oljepumpen mår dåligt, den har käkat kolvringar till kvälls mat och vill inte vara med längre. Tur det finns en fin pump på vinden @ garage 58.

Image


Image

Alla är i bra skick förutom Ecke som är bakis som en grisfisk. Motorn är snart ihop.

Frågan är vad vi ska låta Ecke göra för att bli mindre bakis? :twisted:

Image
REHAB ftw!!!!!

Image

Det gick riktigt smidigt att kasta ned den flång nya motorn. Jiiiiiiieeeyhhaaaa.


Efter påfyllning av olja och vatten samt luftning så styr vi kosorna hem till Peppe för att få oss den dusch, den är ganska väl förtjänt nu. Vi är fortfarande on time plan för racet 00:00.

Vi börjar spåna på fel orsaker till detta mastodonta haveri och Peppe berättar att hans trigger var 7 grader fel från 0:an då han satte ihop sin maskin.

Sagt och gjort Peppe börjar jaga strobb lampa och dom andra duschar. Finns många idioter här b.l.a. snor ungen som vägrade låna ut lampan trots att han fått köpa billiga delar från Peppe.

Dock så får vi tag på Jens.G mr. 506rwhp B20 och han erbjuder sig att låna ut en strobb samt kika över tändmappen.

Så vi åker till Sävar town och får lite tipps och trixx ang tändkablar och sådant som kan rappla samt att vi strobbar triggern och den sitter 7 grader fel. Kors i taket.

Samt vi sänker tändmappen jävla safe. 7 grader på trigger där har vi felet till ringlands raset. Skål och grattis.

Image


Vi loggar två repor på 1.1bar ladd och allt ser jävla fint ut. Motorn spinner som en katt. Vi åker till racet och kommer i tid.

Men grabbar, vad tror ni händer? Ptja, sintern tar självmord och börjar slira och vi får titta på racet. Då vi väl ska åka hem vägrar bilen röra sig fast växel är i och koppling uppe.

DÅLIGT! André är snäll nog att bogsera oss hem 3 mil. Vi höll även på köra på en kamikaze hare som var fast bestluten att pajja IC'n på Audi S4:an.

Nåväl. Fredag 02:00 nu sover vi "igen".

Lördag 14:00

Tebax i garaget, lådan rivs ned och sintern trillar fram. Helt eldad. Jahopp, tur att Garage 58 har en sinter på vinden då :)

Nytt sväng hjul och fräsch sinter, sedan var det klart och betalt.

Efter det så sadlade vi om i duschen igen och styrde kosan mot en Fest några mil utan för Umeå med Liveband och hela köret.

Bumsan orkade hela vägen dit:

Image

Efter det så snöt vi in till Umeå town för att jaga livet ur E36 M3or m.m.
Ganska kul att med en motor som byggs under halvfyllan med minimal sömn samt full bil 5 pers (tjocka pers) åka ifrån dessa brats med "sport bilar".

Vi sprängde även en kylarslang inne på stan men det hör ju till. Har man byggt ny motor på mindre än 24 timmar med 8 timmars sömn samt bytt koppling dagen efter så känndes slangen rätt human..

Nu är det Söndag och vi är rätt less, vet inte riktigt vad man kan säga? Vi har iaf haft kul och klokare har vi nog inte blivit men vad hjälper det. Nu funderar vi på att dra till stan och göra en sista slir innan Pite pojkarna åker hem och Skärgårdsbornas liv återställs till det normala.


flp: "Den rasade på rätt ställe, speedparts samt 4 till dopade mekaniker."


Tack och hej, vi kommer kanske oss till Birka cup 3?

Mvh: Peppe, flp, Worre, Micke Junior & Ecke the mad man.
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Haha, riktigt underhållande historia! :lol:
Mvh Martin Söderlind
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

håller med Martin till fullo :lol:
bmw_pelle
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå

Post by bmw_pelle »

Härligt med tokmeck:) Har man gjort några gånger.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!

It's not the fart that kills you, it's the smell!
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

lätt den roligaste projekttråden ja har läst!!
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

haha de där va skön läsning på en seg söndag :) starkt jobbat grabbar!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

:D Hahaa.. Helvete va ja garvade...

Riktigt bra skrivet... Att ni bara orkar hålla på...
Grymt mekat!


btw, Funkar motorn fortfarande :roll:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Tjena folket!

Kul att vårat lilla missönde samt våran lilla snytar tråd roar er, var väll det som var en del av tanken.

Hur vi orkar? Ptja vad gör man inte? flp var ju strandad här och jag menar bygga en motor efter man kikat på 12 koncept under en natt är väll inge hemskt :D

Kanske för Ecke som vart bakis på kuppen också. Dom är på väg hem mot Piteå nu och jag kan medela att bilen funkar, vi snöt ju skjortan av folk hela går natten på stan :D

Dock så blandar bumsan lite olja, så dom får väll ta och svetsa toppen igen senare i sommar. Just nu är det bara snyt som gäller :)

Mvh.
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

ett ex kärl på 20 mil... :evil: deåligt snyt men den har då annlänt hem i alla fall
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

den funkar än iaf. lite klegg i locket men inge klegg på stickan å oljan ser fin ut. vet inte om lite läker ut någon annanstans.

motorn sjunger iaf fint som snus. allting ser klockrent ut förutom klägget på locket.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Klägget = Eran max dopade svetsade uber topp = inte våran 666 motor :)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

NU ÄR FINAL SNYT FILMEN updaterad. Det blev ett fel skulle ju självklart vara en film på bimmern inte på Eckes rc driftande :D
User avatar
e30 344i
Posts: 1281
Joined: 27 Nov 2005, 01:48
Location: K-na & Kallinge..

Post by e30 344i »

Fan vilka lirare ni är 8) De är ju så
man vill ta sej en öl till :wink:

Mvh Macke..
E30 325ixtt håller på o bli förförd av stygga KKK27an, som nu blir brädad av grymma gt42an...
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja det är nog ingen som hindrar dig från att ta en till ;)
User avatar
Scrazher
Posts: 659
Joined: 31 Mar 2006, 16:14
Location: Luleå

Post by Scrazher »

Helt underbart va ni jobbar! :D

Gillar slutet på filmen då man hör:
-"får inte vi åka!?" [okänd, mest troligt underårig kvinnoröst]
-"NÄ!"

Hahaha!


OT:
Själv lyckades jag lämna toppackningen i ett moln av ånga utanför Piteå... vinter-tuktar-sneek-turbo-motorn som sa upp sig...
Eller så blev den så ledsen då jag hade mitt fina ny-oringade 2,5l block i bagaget... :roll:
Post Reply