Page 1 of 1
Posted: 19 Jan 2006, 00:07
by M3JONAS
Japp. Förutom borrningen så är loppen annorlunda gjutna. S14 är såvitt jag vet siamesgjutet eller vad det kallas.
Posted: 19 Jan 2006, 13:31
by M3JONAS
Det går att åka med 95mm borr i s14.
Vore kul att se hur mycket det kan diffa och om det går att använda s14 vev i m10 block. Om någon har ett block att kolla med så har jag en vev liggande som går att testa med.
Posted: 19 Jan 2006, 19:00
by chellquist
94mm borr är väl inga problem på m10an. Packingar finns till å med att köpa bla motornord och säkert också ppf.
Däremot så blir det lite tunnt om man ska köra med överladdning. 2,2l 320 var ju en motornord dräpare i början på 80talet. Det utlovades ca 170 hk med webrar,kam,extraktor,portning
Finns lite info ang s14 vev å m10 block här
http://www.bmw2002faq.com/component/option,com_forum/Itemid,57/page,viewtopic/t,267254/highlight,s14+crank/