r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Såg nog att du var lite sugen på att köra Birka när du stod å hängde runt 02:an ;)

Fanns ju en del fräna motorer igår... Taskigt läge för Brillan att torska mot en volvomotorförsedd bmw trots sin cbb-dubbelturbomaskin som gick 5,35 förra helgen ;)
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

M3JONAS wrote:Såg nog att du var lite sugen på att köra Birka när du stod å hängde runt 02:an ;)

Fanns ju en del fräna motorer igår... Taskigt läge för Brillan att torska mot en volvomotorförsedd bmw trots sin cbb-dubbelturbomaskin som gick 5,35 förra helgen ;)


jamen vad hade du räknat med? jämna repor är väl inte direkt brillans signum :)
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Image

Image

men avsaknaden av en schysst bil att glida gatorna med som man jobbat och lagt ner allt på är total..

Måste säga att det är en riktigt skön känsla att åka runt på alla träffar i en vw polo gti -01 som kostar lika mycket som växellådan jag skrotade på 0.1sekund på klistrad stripp..

nej fyfan.. just nu är jag bara så sjukt avundsjuk på alla er med däckeldare som är bekväma på gata..

BAHH!!! Enda planen för är nog att ha en schysst bil vid sidan av också, så det är bäst att den här knallar och går snart så jag kan lägga höstens och vinterns pengar på att turba en svart e34 m5 som man köper med pajj motor så man kan sätta i bästa motorn i världen i den... m50 ;)

motivationen lär fan komma snart! På måndag köper jag tum satser och skruvar isär växellådan så jag vet vad jag ska ha för art nr på dreven hem med mig från USA så jag kan laga jericon..
Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Fyfan vilka stadiga drev! sjukt att det pajade..

Bekväma gatbilar är aldrig fel :) jag spann 1-2-3an i nåra 100meter inatt 8)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Av o döma på bilden, så verkar det som att det högr drevet har fått mest me stryk.?

men det jag tycker vrekar konstigt, det är det att skulle dreven går riktigt i varran då ska det vara tokrensat, helt slät yta på drevet inte jackat som det verkar vara.

man får dne där känslan av att dreven inte går riktigt i varran på bilden, o då blir det såhär.

En teori bara.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Vad är fördelen med DR4 lådan vs WC4 lådan?
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

Svintoleffe wrote:Av o döma på bilden, så verkar det som att det högr drevet har fått mest me stryk.?

men det jag tycker vrekar konstigt, det är det att skulle dreven går riktigt i varran då ska det vara tokrensat, helt slät yta på drevet inte jackat som det verkar vara.

man får dne där känslan av att dreven inte går riktigt i varran på bilden, o då blir det såhär.

En teori bara.


Drevet på bottenstocken är nog helt säkert betydligt slätare :D
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

M3JONAS wrote:Vad är fördelen med DR4 lådan vs WC4 lådan?


Det verkar vara annorlunda design på doggarna i DR4, dom är kilformade på baksidan, antagligen för att man ska få ur växeln lättare om man kör utan koppling skulle jag tro.

Så här ser min WC-4 ut:
Image
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Martin Lundkvist
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2009, 21:29
Location: Härnestad

Post by Martin Lundkvist »

Vad åker jänkarna för koppling i sina Toyota Supras med orginal lådor??
Du skulle kanske försöka få kontakt med någon som kör eller kört en sån combo, passar ju bra nu när du ska över..
Tjockisarna måste kommit på något som funkar och slirar rätt med "långa" service intervaller, de åker ju tokfort med sina tunga manuella bilar.

Hoppas du håller dig till manuell låda. Automat är inte hälften så roligt att köra och mer bökigt med att bygga ladd med sådan liten maskin.

Din bil är superfrän! Hoppas på att få se den ta sig ner längre nästa gång..
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Martin Lundkvist wrote:Vad åker jänkarna för koppling i sina Toyota Supras med orginal lådor??
Du skulle kanske försöka få kontakt med någon som kör eller kört en sån combo, passar ju bra nu när du ska över..
Tjockisarna måste kommit på något som funkar och slirar rätt med "långa" service intervaller, de åker ju tokfort med sina tunga manuella bilar.

Hoppas du håller dig till manuell låda. Automat är inte hälften så roligt att köra och mer bökigt med att bygga ladd med sådan liten maskin.

Din bil är superfrän! Hoppas på att få se den ta sig ner längre nästa gång..


bra idé, ska försöka nessla mig in hos titan när vi är i florida och försöka få lite nya idéer.. 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kul,... dom åker tilton carbon...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...



Typiskt, sån koppling som du grillade?...
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...


Har för mig att Sahlin hade det i Z3:an också och där höll lådan.

Vad kostar en sån koppling idag?
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

M3JONAS wrote:
r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...


Har för mig att Sahlin hade det i Z3:an också och där höll lådan.

Vad kostar en sån koppling idag?


50 brax...

japp, sån jag grillade.. fast min var nog inte lika stark..

nä fyfan, nu vart jag tjurig igen haha.. fyfan va jag hatar drivlineproblem...

hopplöst!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Racelasse
Posts: 121
Joined: 04 May 2009, 20:52

Post by Racelasse »

M3JONAS wrote:
r.ivars wrote:kul,... dom åker tilton carbon...


Har för mig att Sahlin hade det i Z3:an också och där höll lådan.

Vad kostar en sån koppling idag?

Jo det stämmer bra och den sitter där än idag.
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jerikos_murar

8onde repan skulle bli på kjula, vem fan blåste i jubelbasunen?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

r.ivars wrote:http://sv.wikipedia.org/wiki/Jerikos_murar

8onde repan skulle bli på kjula, vem fan blåste i jubelbasunen?



Prästerna, det står ju klart och tydligt! Vidare verkar du ha sålt koddarna till räven för josua har förbannat den som försöker bygga upp jerico igen!!

:?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Post Reply