Hammarström wrote:Hoppas att det löser sig med lådan, bara du inte sätter in en automat mycke manligare o spaka manuellt. Verka funka bra annars som premier gasning, Hur mycket ladd (effekt)körde du med?
r.ivars wrote:ang sponsring så är det jättekul =) men som pizza säger, svårt att hävda det tillbaks med något, sponsorerna är ju enkla deals, de får reklam liksom.. ....
Inget problem, du skriver bara "Familjen på PPF-Forumet" i bakrutan!
i v a r s säger: jävla larsson, att hans jävla dougnash inte gick åt skogen är ju sjukt han sidesteppade en hel säsong exakt samma clutch karel - if it aint broke dont fix it ! säger: ja de är fucked i v a r s säger: visserligen körde ju han 1.34 på actionmeet fullklister jag körde 1.36 på oprepp karel - if it aint broke dont fix it ! säger: ah VISS skyllnad i v a r s säger: fatta 60 foten som var på g i kjula... mina ögon karel - if it aint broke dont fix it ! säger: du hade nog åkt hjul lyft på kjula om de hade hållt i v a r s säger: haha hade varit fränt, för jag hade klämt i 2an i luften karel - if it aint broke dont fix it ! säger: hahaha i v a r s säger: satt bara och tänkte 2an 2an 2an så jag höll fan på att pajsa i den när lådan pippade karel - if it aint broke dont fix it ! säger: hahahahah hahah så kul
Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).
Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)
Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
Spiidfriik wrote:Jag tycker att syftet med bilen styr detta. Racebil - clutchless. Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).
Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)
Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
jericon har också flex i botten
Nu börjar jag fundera lite Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
jericon har också flex i botten
Nu börjar jag fundera lite Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång
kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..
+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..
Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...
r.ivars wrote:kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..
+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..
Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...
Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...
Valhalla placerar du dig bättre in i med din bil
Battle Royale skulle du även kunna ställa upp på, Norr vs Söder!!
Strandholm wrote:Det måste svida i ditt jänkehatande hjärta att se alla fräna v8or mullra på gatan.
hehe motorerna på birka verkade inte vara så fräna? snarare styva chassien som var sjukt coola för gata.
fick dåliga planer inför nästa säsong jag måste köra bort i sommar, bäst som fan att bilen är ihop till midsommar!
jagar även 765 eller 618 kopplingskit med svänghjul + en ZF växellåda med länkage ifrån 5 serie, sen ska jag bara ha ett blandkors till förra årets sveakardan... Sen ska den gamla dragrace-kälken jaga alla "banexperter" på gatebil eventsen