r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Hammarström wrote:Hoppas att det löser sig med lådan, bara du inte sätter in en automat mycke manligare o spaka manuellt.
Verka funka bra annars som premier gasning,
Hur mycket ladd (effekt)körde du med?


1.35 bar = 700 whp.
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Post by Joachim »

r.ivars wrote:ang sponsring så är det jättekul =) men som pizza säger, svårt att hävda det tillbaks med något, sponsorerna är ju enkla deals, de får reklam liksom.. :)
....


Inget problem, du skriver bara "Familjen på PPF-Forumet" i bakrutan! :D
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

late night, västerås force konverserar:

i v a r s säger:
jävla larsson, att hans jävla dougnash inte gick åt skogen är ju sjukt
han sidesteppade en hel säsong
exakt samma clutch
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
ja de är fucked
i v a r s säger:
visserligen körde ju han 1.34 på actionmeet fullklister
jag körde 1.36 på oprepp
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
ah
VISS skyllnad
i v a r s säger:
fatta 60 foten som var på g i kjula... mina ögon
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
du hade nog åkt hjul lyft på kjula
om de hade hållt
i v a r s säger:
haha hade varit fränt, för jag hade klämt i 2an i luften
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
hahaha
i v a r s säger:
satt bara och tänkte 2an 2an 2an så jag höll fan på att pajsa i den när lådan pippade
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
hahahahah
hahah
så kul
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Smeden
Posts: 160
Joined: 23 Sep 2006, 09:34

Post by Smeden »

Klart du ska åka automat så du också får åka 8:or

Mvh
Smeden och Doktorn

Ps Wheelie bars är för fegisar.
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Smeden wrote:Klart du ska åka automat så du också får åka 8:or

Mvh
Smeden och Doktorn

Ps Wheelie bars är för fegisar.



eh ingen jäkla automat.. då kan man ju börja med schack istället..

;)
User avatar
Spiidfriik
Posts: 561
Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:

Post by Spiidfriik »

Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).

Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)

Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Spiidfriik wrote:Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).

Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)

Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.


vi delar filosifi 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.


jericon har också flex i botten
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Ofan! Där ser man! Då överlever nog doug på ren grovhet!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
larsson
Posts: 499
Joined: 15 Jan 2007, 18:02
Location: västerås

Post by larsson »

jag åkte 1.31 som bäst..
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

r.ivars wrote:
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.


jericon har också flex i botten


Nu börjar jag fundera lite :) Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

vectramicke wrote:
r.ivars wrote:
Doktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.


jericon har också flex i botten


Nu börjar jag fundera lite :) Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång


det är den jag fått förklarat sviktar
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..

+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..

Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...

Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

r.ivars wrote:kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..

+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..

Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...

Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...

Valhalla placerar du dig bättre in i med din bil :wink:
Battle Royale skulle du även kunna ställa upp på, Norr vs Söder!!
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Det måste svida i ditt jänkehatande hjärta att se alla fräna v8or mullra på gatan. :lol:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Strandholm wrote:Det måste svida i ditt jänkehatande hjärta att se alla fräna v8or mullra på gatan. :lol:


hehe motorerna på birka verkade inte vara så fräna? snarare styva chassien som var sjukt coola för gata.

fick dåliga planer inför nästa säsong jag måste köra bort i sommar, bäst som fan att bilen är ihop till midsommar! :)

jagar även 765 eller 618 kopplingskit med svänghjul + en ZF växellåda med länkage ifrån 5 serie, sen ska jag bara ha ett blandkors till förra årets sveakardan... Sen ska den gamla dragrace-kälken jaga alla "banexperter" på gatebil eventsen :P

2009

Image

Image

Image

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply