1.35 bar = 700 whp.Hammarström wrote:Hoppas att det löser sig med lådan, bara du inte sätter in en automat mycke manligare o spaka manuellt.
Verka funka bra annars som premier gasning,
Hur mycket ladd (effekt)körde du med?
r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Inget problem, du skriver bara "Familjen på PPF-Forumet" i bakrutan!r.ivars wrote:ang sponsring så är det jättekul =) men som pizza säger, svårt att hävda det tillbaks med något, sponsorerna är ju enkla deals, de får reklam liksom..
....

When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
late night, västerås force konverserar:
i v a r s säger:
jävla larsson, att hans jävla dougnash inte gick åt skogen är ju sjukt
han sidesteppade en hel säsong
exakt samma clutch
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
ja de är fucked
i v a r s säger:
visserligen körde ju han 1.34 på actionmeet fullklister
jag körde 1.36 på oprepp
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
ah
VISS skyllnad
i v a r s säger:
fatta 60 foten som var på g i kjula... mina ögon
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
du hade nog åkt hjul lyft på kjula
om de hade hållt
i v a r s säger:
haha hade varit fränt, för jag hade klämt i 2an i luften
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
hahaha
i v a r s säger:
satt bara och tänkte 2an 2an 2an så jag höll fan på att pajsa i den när lådan pippade
karel - if it aint broke dont fix it ! säger:
hahahahah
hahah
så kul
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).
Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)
Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).
Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)
Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
vi delar filosifiSpiidfriik wrote:Jag tycker att syftet med bilen styr detta.
Racebil - clutchless.
Gatbil - manuell med mekanisk spak och kopplingspedal (gärna sekventiell, men inga paddlar och sån skit).
Min definition av gatbil: ska den köras på allmän väg mer än upp och ner på trailer är det en gatbil. =)
Dock är det ju inget kul att köra sönder hela tiden heller och man måste försöka hitta nån sorts balans mot kostnaden också, vilket ju gör det hela mer komplext. Men förutsatt att det finns grejer som håller, som man har "råd" med, resonerar jag enligt ovan.

246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
jericon har också flex i bottenDoktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Nu börjar jag fundera liter.ivars wrote:jericon har också flex i bottenDoktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.

Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
det är den jag fått förklarat sviktarvectramicke wrote:Nu börjar jag fundera liter.ivars wrote:jericon har också flex i bottenDoktorn wrote:Doug Nashen är en jävulsk apparat, dels är den nog fan nästan dubbelt så tung som en Jerico(!) och sen har den den ypperligt smarta torsionsstaven som ligger genom hela bottenstocken och lite till, som ska fjädra lite för att just inget ska gå sönder.Var skulle jericon kunna flexa? Såg inget i min låda som jag tycker kunde vrida sig, det skulle väl va utgående då som är ca 50cm lång
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..
+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..
Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...
Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...
+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..
Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...
Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Valhalla placerar du dig bättre in i med din bilr.ivars wrote:kikade på birka igår.. för att köra där lär man ha en automatlåda, 16,5" breda slicks, och motorn bakom framvagnsbalken i kombination med den jävligaste bakvagns inställningen man kan ha..
+ träna tillbaks polarna till att inte vara så rädda för körkortet..
Nej nej nej, man ligger väldigt långt efter för att köra snabbt på gata, 4 länk gör ingen större skillnad från vanliga turbobeemers till birka cup bilar...
Snacka om att deras kärror är gjorda för gatan...

Battle Royale skulle du även kunna ställa upp på, Norr vs Söder!!
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
hehe motorerna på birka verkade inte vara så fräna? snarare styva chassien som var sjukt coola för gata.Strandholm wrote:Det måste svida i ditt jänkehatande hjärta att se alla fräna v8or mullra på gatan.
fick dåliga planer inför nästa säsong jag måste köra bort i sommar, bäst som fan att bilen är ihop till midsommar!

jagar även 765 eller 618 kopplingskit med svänghjul + en ZF växellåda med länkage ifrån 5 serie, sen ska jag bara ha ett blandkors till förra årets sveakardan... Sen ska den gamla dragrace-kälken jaga alla "banexperter" på gatebil eventsen

2009





246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp