Page 57 of 63
Posted: 12 Mar 2009, 10:02
by Bäckis
Hade gärna kört ARP men det var för jobbigt att lösa helt enkelt och det här fungerar garanterat felfritt.
Posted: 16 Mar 2009, 19:35
by Bäckis
Nu sitter puffran i igen. Allt är monterat men jag hade inget oljefilter, så vi får starta imorgon.
Stort tack till Chefsmeken och Turbo-Bernt som gjort större delen av jobbet!
Posted: 16 Mar 2009, 19:42
by Hells racing
Bäckis wrote:Nu sitter puffran i igen. Allt är monterat men jag hade inget oljefilter, så vi får starta imorgon.
Stort tack till Chefsmeken och Turbo-Bernt som gjort större delen av jobbet!
Perfekt, ge den va den tål
Posted: 20 Mar 2009, 19:14
by Bäckis
Det blir semester med trasig bil
Direkt när den startade så upptäcker jag en spricka i oljekylaren så den tömmer ut en liter olja på golvet.
Nu skiter jag i det och laddar om med lite Singha.
Posted: 20 Mar 2009, 21:19
by Hells racing
Bäckis wrote:Det blir semester med trasig bil
Direkt när den startade så upptäcker jag en spricka i oljekylaren så den tömmer ut en liter olja på golvet.
Nu skiter jag i det och laddar om med lite Singha.
Det verkar aldrig sluta jävlas
Posted: 20 Mar 2009, 21:29
by Bäckis
Nej, tydligen inte. Det är så när man inte har tid, men det känns inte så farligt, det löser sig.
Nu skiter jag i det ett tag och har det gött
Posted: 20 Mar 2009, 22:56
by Grefven
nu vill jag se att du har turkalsongerna på när du skruvar ihop min bil efter semestern!
Posted: 20 Mar 2009, 23:03
by HenrikF
bullen! wrote:nu vill jag se att du har turkalsongerna på när du skruvar ihop min bil efter semestern!
Står de turkkalsonger
Posted: 21 Mar 2009, 00:49
by Bäckis
salle wrote:bullen! wrote:nu vill jag se att du har turkalsongerna på när du skruvar ihop min bil efter semestern!
Står de turkkalsonger
Go natt, over and out.
Posted: 23 Mar 2009, 17:56
by Fredriktak
Är det där M3 Orginal tankmätare (mätarhus)? Måste ju vara sjukt bra att ha sådär, då spelar det ju inte nån roll om man har en tank som inte är "orginal"
då det är inte skalat i LITER som blir ltie fel när man har en fuelcell!
Hade nämligen för mig att alla va graderade med litermängden på alla E30..
Nu vart ha begäret stort på en sådan tankmätare iaf!
Bilden är lånad. Tack för det Ivars
Posted: 07 Apr 2009, 19:54
by Bäckis
Ja, original.
Imorgon kommer en ny oljekylare så vi kan försöka starta igen. Hade råkat skifta tryckare 6 och 7 för att tuschmärkningen gått bort vilket gav 1.35mm spel på en ventil och en stod öppen hela tiden. Konstigt att det tickade lite de 3 sekunder den gick innan jag såg att oljekylaren var trasig
Posted: 07 Apr 2009, 20:27
by M3JONAS
Välkommen tillbaks till den underbara vardagen!
Posted: 07 Apr 2009, 21:07
by Storås
Hoppas det går bra imorgon! För den 15e vill jag åka BMW
Mvh
Posted: 12 Apr 2009, 13:18
by Bäckis
Nu är den äntligen varmkörd och klar. Bara upp i bänken igen någon dag, men just nu är det ju Lincolnväder
Posted: 12 Apr 2009, 17:43
by Grefven
Bäckis wrote:Nu är den äntligen varmkörd och klar. Bara upp i bänken igen någon dag, men just nu är det ju Lincolnväder
finns det någon bild på din lincoln? eller vilken årsmodell är det?
Posted: 12 Apr 2009, 18:27
by Storås
Bäckis wrote:Nu är den äntligen varmkörd och klar. Bara upp i bänken igen någon dag, men just nu är det ju Lincolnväder
Härligt att allt verkar bra
Upp i bänken senast Tisdag så jag få åka lite på Onsdag
Mvh
Posted: 12 Apr 2009, 21:13
by Bäckis
bullen! wrote:Bäckis wrote:Nu är den äntligen varmkörd och klar. Bara upp i bänken igen någon dag, men just nu är det ju Lincolnväder
finns det någon bild på din lincoln? eller vilken årsmodell är det?
-68 Coupe. Ska jag skicka ett MMS??