Page 56 of 202

Posted: 23 Nov 2008, 18:56
by Bmwandreas
Du får inte montera någon liten fjantturbo nu när du har en stor och fin!

Posted: 23 Nov 2008, 19:51
by Ondketchup
Storås wrote:
Ondketchup wrote:

Gjorde du egna infästningen till oken?

Mvh Johan



Japp


Ingen ritning på dom? :D

Mvh Johan

Posted: 23 Nov 2008, 20:04
by pelko
Ondketchup wrote:
Storås wrote:
Ondketchup wrote:

Gjorde du egna infästningen till oken?

Mvh Johan



Japp


Ingen ritning på dom? :D

Mvh Johan


Han har en Volvo 940 och du en BMW E30 ;)

--

Ivars: Bestämt dig vad du ska varva nästa år? :D

Mvh Mathias

Posted: 23 Nov 2008, 20:17
by Bmwandreas
Han får nöja sig med 8000 rpm. Mer skulle jag aldrig våga varva med orig ventiler och orig oljepump.

Posted: 23 Nov 2008, 20:30
by pelko
Lätt att säga bakom sin fula lilla datorskärm men; Gå hela vägen och låt 9000rpm bli ett faktum 8)

Mvh Mathias

Posted: 23 Nov 2008, 20:51
by Bmwandreas
Han har nog 200-300 hp mindre vid 9000 än 8000 så det är bra dumt :cry:

Posted: 23 Nov 2008, 21:31
by Hilda
r.ivars wrote:
Här har vi årets sponsring ifrån VPM, tack hilda! :D :D :D
PPF racefjädrar och titanretainers..

Image


Varsågod, nu vill jag se lite resultat också :D :D :D

Mvh Hilda

Posted: 23 Nov 2008, 21:31
by pelko
Beror det på kammarna eller vad är det som hindrar en stigande kurva?

9000rpm låter gott om inte annat :twisted:

Dock pratar man ju mycket jobb och värre slitage för mindre effekt...

Mvh Mathias

Posted: 23 Nov 2008, 22:01
by r.ivars
ärtan som bestämmer =)

9000 lät ju jävligt coolt iallafall :D Men jag drog henne inte till mer än 8000 vid race, 9000 blev det bara i värmningar och när jag inte hann växla, körde ju utan varvstopp...

Min 200:a drog jag till 8000, Evon likaså, så det känns toppen att dra beemern till också. Naturligt.

Är fortfarande sugen på jävla pyramidringning, men det är en av dom sakerna som "kanske" inte behövs, och pyramidringar jag, då är det ju bara att bottna skiten ur GT42Ren och spöa insanity i effekt med m50 2.8 vev ;)

men när kommer jag kunna köra på den effekten? Och vad pajjar då? PPF maistros får gärna skriva listan =)

Posted: 23 Nov 2008, 22:07
by pelko
Kanske missat det men vad blir det för kardan? Svea? :D

Mvh Mathias

Posted: 23 Nov 2008, 22:14
by r.ivars
pelko wrote:Kanske missat det men vad blir det för kardan? Svea? :D

Mvh Mathias


YESSS!!! Ska sambeställa med hilda därifrån =)

Posted: 24 Nov 2008, 22:37
by r.ivars
konfektyr...

insug.

Image

avgas. =)

Image

Image

mira med fina radiesäten återstår =)

Posted: 24 Nov 2008, 22:43
by pelko
Se till så den toppen inte går varm och spricker ;)

Mvh Mathias

Posted: 26 Nov 2008, 12:12
by r.ivars
oj oj oj.. Nu går det åt helvete iår igen.. Det var då själva faaaan!

Kikade på min packning lite imorse och ville intala mig själv att klart som fan oringningen håller, en cosworth i stan kör ju 750 påsar med orginalpackning och o-ring.. sen är det klart det diffar från motor till motor.. Och såklart på m50in så är inte packningen helt rund, det är liksom tilltaget lite i packningen runt ventilerna. Så min oring ligger inte där den ska i packningen överallt, dvs, fylller ingen funktion runt ventilerna.. Orkar inte åka och fega i sommar, jag måste ha varvstopp och kunna döda skiten på breisladd om man känner för det 8) (avgasknallar dödade min packning i somras)

Pyramidringning är altså bokad hos ppf, blocket ska få bli passagerare med ärtan på söndag tillbaks till avesta. (han vet inte om det än bara) =)

Så visst fortfarande: effekten med 500-600 på hjulen är klart tillräcklig för allt vad gata och bana heter.. Upp till 700 på hjulen är nog vad bilen klarar att ha på strippen....

Men när jag endå håller på och har en motor klar för en jävla massa effekt så lär man ju iallafall bänka ur den ordentligt :) Så nu får jansson och alla andra med starka m50is passa sig ;) haha

Posted: 26 Nov 2008, 15:47
by shomakie
Fan vad jag älskar ditt sätt att fixa och dona...=)

Äckligt rå iår och nästa?? :shock:

Posted: 26 Nov 2008, 17:26
by r.ivars
har verkligen som mål att komma ut till 2009 tidigt som fan dessutom, är kulorna som kan sätta stopp för det..

bild på o-ringsproblemet

Image

Posted: 01 Dec 2008, 06:35
by Fernis1
Fan kul att se att det finns folk som aldrig tappar gnistan för att mecka :D, hoppas på att få se er mycket i sommar, och karel frågade förut om ni kunde parka bilar osv hos mig om ni skulle komma och köra lite i stockholm, det är bara att höra av er :), Hoppas att ni kör 9or i sommar ;)

//Joakim