Page 53 of 202

Posted: 05 Nov 2008, 20:56
by Karel021
Bäckis wrote:
r.ivars wrote:
Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!


Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..

Viktigt med ET...


Street är mkt smalare än drag, så street 10,5 kanske man kan få dit.

Att Karel fick plats är väl inte så svårt att förstå med tanke på höjd bak? Har man 5cm mellan skärmkant och däck så är det väl aldrig tight? :)



;)

nu avslöja du min hemlighet ju..


att et streets heter 10.5 är egentligen fusk men de är 10.5 på bredaste stället men anläggnings ytan är bara lite över 8 tum.

mina däck tog emot bärarmen lite men ja har då inte rör bärarmarna heller. men ja har en bra bit ut till skärmen.
hade bilen tok hög för att de va smidigt med däcken.

Jag har inte rört ett skit på karossen bara monterat däck på fälg och 5mm spacer.. (skulle behöver 5mm spacer till) för att de ska bli perfekt

Posted: 06 Nov 2008, 17:26
by Karel021
En liten teaser på filmen jakobsson håller på med :D

spara som:
http://jfoto.whost.se/film/jfoto.bmw_treaser_lq.mpg


garaget:
http://www.garaget.org/video/23dz8ezkptj8

Posted: 06 Nov 2008, 18:28
by Bäckis
Ivars har varit här och visat upp årets ventilflyt idag! Har flytit så fint att fjädrarna ätit i underläggsbrickorna samt allla ventiler var duktigt otäta.

Blir nog bra mkt finare ryt i bitarna till nästa år :)

Posted: 06 Nov 2008, 18:54
by Bonje
Hahaha!! Ja någon ska ju alltid vara värst, varva 9000Rpm med original ventilfjädrar.. Ska ju liksom inte funka heller tycker man :lol:
Bäckis-portning, kaxigare fjädrar, kanske elakare kammar? Större turbo, riktigt sprut och 9000Rpm.. till nästa är bör det vara ännu mer ryt lämpligtvis!! :twisted:

Posted: 06 Nov 2008, 19:02
by Bäckis
Jag tror stenhårt på nya setupen, men jag skulle så gärna vilja ha i större ventiler :roll:

Posted: 06 Nov 2008, 19:16
by Bonje
Gör det så mycket på flödet att stoppa i 1mm större ventiler? (För det är väl 1mm större ni brukar köra med?)

Posted: 06 Nov 2008, 19:22
by Bäckis
Det är inte bara dia, det är hälften så tjock tallrik också.

Ivars ska ha original då det kostar en skvätt och meckolönen kanske inte räcker hela vägen :P

Posted: 06 Nov 2008, 19:30
by Bmwandreas
Bonje wrote:Hahaha!! Ja någon ska ju alltid vara värst, varva 9000Rpm med original ventilfjädrar.. Ska ju liksom inte funka heller tycker man :lol:
Bäckis-portning, kaxigare fjädrar, kanske elakare kammar? Större turbo, riktigt sprut och 9000Rpm.. till nästa är bör det vara ännu mer ryt lämpligtvis!! :twisted:


Max är numera satt till 8000 rpm, om man vill att det ska hålla:)

Posted: 06 Nov 2008, 20:54
by r.ivars
Hehe, jo, tjena vilket jävla aftonflyt det varit.. .haha.. ppf sätter grillor i huvet på mig varje gång jag är upp, vi får se hur allt slutar vinter 08/09..

Om man endå var ekonomiskt oberoende.. : )

Dagens update :)

besiktningsmotorn är äntligen i.

Image

ha... ha... nejdå..

bara andra e30in som ska få tillbaks sidan bakdörrar, och i med glykol, batteri och upptorkning delvis fixat... Lite mer på agendan..

Image

igår kom jansson på att jag skulle med till ppf idag vid lunch... jajaja... Bara en topp att riva.. Lunch tyckte han f.ö var att lämna stan vid 11, jävla orm =)

Image

tappade toppen på fingret, lite bökigt att lyfta toppen själv när en ARP är kvar och grenröret tar i torpeden.. kilade sig lite..

Image

Image

well well, är man skaprsynt som en orm så ser man tomkraften som lyfter motorfästet...

Image

indisk elefant.

Image

resten ska ur vid tillfälle också...

Image

tvätta och så..

Image

jansson kom vid 10 snåret ( så jävla kär så han tar sovmorron ;) sen drog vi iväg och käkade för att sen sikta avesta...

Väl hos ppf fick jag låna en supersmidig ventilbåge.. så trevlig grej!

Image

nån som vill köpa? bra pris ;)

Image

full lucka, min kylare och lite speedparts till en s2:a..

Image

provade i bilen också, passar jävligt bra ner, bara småfix för att den ska sitta där och fungera :)

Image

Nu börjar mao vinter säsong 08/09 ta fart :twisted:

Vi får se hur långt pengarna räcker den här gången... Kanske hinns coilovers och bromsar med ?

Posted: 06 Nov 2008, 23:53
by TreLingon
Very najs....!

Posted: 07 Nov 2008, 20:05
by r.ivars
yey, 7-16 vart det idag :) skönt att vara ledig från jobbet..

kvar innan bes. fixa läckande sopparör, byta hjullager fram.. bahh..
Image

skiten har stått ute olåst på industriområde hela sommarn utan bakdörrar haha.. Och nån jävla apa passade på att dumpa små oljefat i bagageluckan.. rann ut lite..

Image

sen fräste jag iväg på e18 och dumpade lite skit på återbruket... köpte nya torkarblad (nån snott de gamla), kör spolar vätskan, hmm, vänta nu... den här lukten känner jag igen... PISSOAR!!!! JÄVLA AS, nån svettig gubbjävel har tömt raketen i min spolarvätske burk..

vart heltvätt och rekond av spolarvätskekärlet :evil:

Image

lite sanering senare, bra rostskyddat numera mao :)

Image

numero uno igen.

Image

Image

schwing, kul att dra loss lådbultar som dragits åt med muttermacka..

Image

urk, ny lack KRÄVS.. och sen inpassning av technopaketet den här säsongen..

Image

hulken veven 8)

Image

tomma grejer, i tvätthallen ;)

Image

alla lager såg fina ut, men vevlagrena på staken som gick åt i somras såg mer slitna ut.. altså ingen rasvarning, men ett par hundra hårda mil till p det så hade det nog börjat lika något :( :( :( får mäta upp veven hos engson, staken blev ju hundra, men kanske hade suttit sig lite matrial på veven så den behövs putsas lite..

Image

kopplingen såg ut som ny :twisted: den ska ppf få eloxera i bänken sen :twisted:

Image

packat och klart, i väntan på att få montera ihop allt igen.. ska bli så fint så.. Hittade oljeläckaget, var bakre packboxhållaren som var spräckt... lagom min flyt.

Image

så mao, är blocket så tomt det kan bli nu... börjar kännas riktigt akutellt att pryamidringa, kan man låta nya turbon leva ut lite hårdare kanske och slippa att blåsa topplockspackningen om jag råkar få såna där kebabavgassmällar igen :-)

Update.. The green one

Posted: 10 Nov 2008, 00:23
by Karel021
update.

Rivit maskin på bmwn idag och kan säga att ja e jäääääkligt nöjd med hur allt såg ut under locket.

Kolvar hela o fina, stakar lika så.. samt alla lager tok fräsha..

Bilen har ju ändå gått rätt hårt hela sommaren och gått för egen maskin till o från tävlingar.. riktigt kul o se att de har hållt :)

Image
Sotiga som satan.. men inte ett ända spik märke i dom..(då gick bilen ändå jäkligt snålt i norge)
Image

Image

Image

bästa investeringen.. guld värt o ha bra bromsar.
Image

Image

lådan nere oxå.. läcker lite runt botten pluggen så de ska åtgärdas. annars bra.
Image

Image

den här lilla stackarn åker på tippen.. en griffin är ett måste..
Image

Image

samma med denna 618 platta.. tryckplattan är tokfräsh dock så är lammelen rätt slut.
Image

Helt nytt.. nästan så man borde stoppa tillbaka dom ;)
Image

Image

Image

Image

Image

Image

riktig fräsht här oxå..
Image

sotigt o härligt.. blir o göra rent allt och ge sig på toppen en aning.
Image

Posted: 10 Nov 2008, 00:59
by pelko
Kul att allt har lirat så bra och kul att se mek-bilder igen ;)

Mvh Mathias

Posted: 10 Nov 2008, 02:34
by Resgard
måste vart bra skönt och se att allt såg bra ut när ni lyfte på locket :p

Posted: 10 Nov 2008, 09:20
by Micke johansson
Vad kör du för delar i toppen ?

Posted: 10 Nov 2008, 10:06
by Karel021
pelko wrote:Kul att allt har lirat så bra och kul att se mek-bilder igen ;)

Mvh Mathias


ja verkligen :).. jag kommer o skicka upp lite bilder under vintern.. blir nog inte så mycket gjort bara små pill..


Resgard wrote:måste vart bra skönt och se att allt såg bra ut när ni lyfte på locket :p


oh ja. .som fan :D den har ju gått snål i norge och så har den gått snålt på olja i kurvor....
har haft mardrömmar om att de skulle va RIKTIGT taskiga kolvar.. så de va jävligt nice o se att allt va fräsht

Micke johansson wrote:Vad kör du för delar i toppen ?



ppf race ventiler
ppf race fjädrar
ppf race retainers
ppf z45 kam
vippor är orginal

Posted: 10 Nov 2008, 11:08
by Micke johansson
Okej , hade för mig att det satt ogrinal ventiler.