Dawes S50 turbo - den tappade mecken
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Dawes M3 replica - Premiär på PPF BIG meet ?
nu blir jag vansinnig och skiter i detta för en stund.
har glömt montera nr 1 på bilden nedan.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
den ska upp i toppen en bit och kan inte monteras i efterhand med ordinarie lösning..
jag kommer skruva ur pinnarna ur blocket och sätta dit 2 skruvar som är någon millimeter för lång, så det blir lite spel och ingenting sitter spänt.. blir nog kanon.. Lyfter gärna inte toppen nu när jag dragit packning med ringar 110nm.
Blir nog kanon det, samma sak fast jag fäster dem utifrån istället + gänglåsning.
har glömt montera nr 1 på bilden nedan.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
den ska upp i toppen en bit och kan inte monteras i efterhand med ordinarie lösning..
jag kommer skruva ur pinnarna ur blocket och sätta dit 2 skruvar som är någon millimeter för lång, så det blir lite spel och ingenting sitter spänt.. blir nog kanon.. Lyfter gärna inte toppen nu när jag dragit packning med ringar 110nm.
Blir nog kanon det, samma sak fast jag fäster dem utifrån istället + gänglåsning.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
mina WG flänsar har suttit fast i jönköping sen den 10:e maj, rätt drygt.. första gången posten stular för mig tror jag.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Ligger lite på is för tillfället, dåligt med både tid , pengar och körkort just nu
Åkte och beställde ett gäng skruvar, passhylsor och ett oljefilter till då jag fick fel senast, så kan jag hänga på kedjan och oljepump + vanos blockoff kittet.
sen ska det bara vara att hinka ner bettan i karossen. diff, kardan och zf låda finns.
Åkte och beställde ett gäng skruvar, passhylsor och ett oljefilter till då jag fick fel senast, så kan jag hänga på kedjan och oljepump + vanos blockoff kittet.
sen ska det bara vara att hinka ner bettan i karossen. diff, kardan och zf låda finns.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Finns inget annat å göra på bilen som inte rör just motorn ? putsa å tvätta av lite på bilen kostar ju inga pengar direkt
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
-
Va fan har du nu gjort?
Pain is just temporary, glory last forever.
Jens Abrahamsson
0708323221
Jens Abrahamsson
0708323221
Krillian wrote:Finns inget annat å göra på bilen som inte rör just motorn ? putsa å tvätta av lite på bilen kostar ju inga pengar direkt
skulle tvätta av bilen men hade inget batteri till att dra upp rutorna just då.. annars är bilen ready to go.. ska in en sportstol till på högersidan annars är det inget..
Ska svetsa dit en ppf dump på org plenumet imorgon, mina WG flänsar har fastnat på posten 25 mil hemifrån och posten kan inte säga varför... fett drygt,
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
CrazyVikingsRacing wrote:Va fan har du nu gjort?
haha vart olydig , min arbetrsgivare ska skriva på mitt snyftbrev till transportstyrelsen.. sen får vi se hur länge jag blir av med det.. gött att man blev av med prövotiden sista mars iaf.
Klörkort behövs ju för övrigt inte till denna bilen , sen har jag inte kört så mycket bil, eller egentligen inte haft en fungerande brukis på 8 månader snart så det tog inte jättehårt på psyket.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:Krillian wrote:Finns inget annat å göra på bilen som inte rör just motorn ? putsa å tvätta av lite på bilen kostar ju inga pengar direkt
skulle tvätta av bilen men hade inget batteri till att dra upp rutorna just då.. annars är bilen ready to go.. ska in en sportstol till på högersidan annars är det inget..
Ska svetsa dit en ppf dump på org plenumet imorgon, mina WG flänsar har fastnat på posten 25 mil hemifrån och posten kan inte säga varför... fett drygt,
Hojta till när du ska köpa en sportstol ev att jag behöver ha 2 till 740:in
Med min otur skulle alla sluta dö om jag köpte en kyrkogård.
strajpset wrote:Dawe_A wrote:Krillian wrote:Finns inget annat å göra på bilen som inte rör just motorn ? putsa å tvätta av lite på bilen kostar ju inga pengar direkt
Hojta till när du ska köpa en sportstol ev att jag behöver ha 2 till 740:in
ahrå , hur går det med den?
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
sprillans ny (läs oanvänd) PT7175 BILLET till salu, 12.000kr
Last edited by Dawe_A on 01 Jun 2011, 07:59, edited 1 time in total.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:
Jettan ska ju bli klar först och främst, sen får jag se om jag fixar fästen till kompressorn eller om en bmw spis trillar ner, beroende på vad som dyker upp.
Men vi får ta ett tag snart igen.
När e deadlinen?
Med min otur skulle alla sluta dö om jag köpte en kyrkogård.
strajpset wrote:Dawe_A wrote:
Jettan ska ju bli klar först och främst, sen får jag se om jag fixar fästen till kompressorn eller om en bmw spis trillar ner, beroende på vad som dyker upp.
Men vi får ta ett tag snart igen.
När e deadlinen?
Bmw spis tycker jag, kom en bra länk i den 740 m50 tråden du skrev i innan..
Deadline har jag ingen, det får ta sin lilla tid bara allt blir riktigt gjort .. men det är ju inte långt ifrån nu!
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
har knappt någon tid över för detta, pengarna räcker knappt till heller nu när det är sommar och man gör roliga saker var dag.
går fort i säljartankar, blir kanske bättre nu när man har fått jobb igen..
finns så mycket jag hade velat handla innan jag slår ihop motorn för gott, te.x ny olje & vattenpump.. De gamla funkar ju prima, men "ändå".
går fort i säljartankar, blir kanske bättre nu när man har fått jobb igen..
finns så mycket jag hade velat handla innan jag slår ihop motorn för gott, te.x ny olje & vattenpump.. De gamla funkar ju prima, men "ändå".
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Stäng igen garageportarna i ett par månader och kika runt på andras projekt under tiden tills då får inspirationen tillbaks
Min E36 har stått på pallbockar i 1½ år och då har enbart karossjobb gjorts på den. Inte börjat alls på någon motor än men jag känner mig inge stressad ändå. Har ett gammalt hus som jag håller på att renovera och flickvän som slukar nästan all tid men den tiden men får över till garaget blir istället väldigt entusiastisk.
Det var några motivationsord från mig iaf
Mvh
Min E36 har stått på pallbockar i 1½ år och då har enbart karossjobb gjorts på den. Inte börjat alls på någon motor än men jag känner mig inge stressad ändå. Har ett gammalt hus som jag håller på att renovera och flickvän som slukar nästan all tid men den tiden men får över till garaget blir istället väldigt entusiastisk.
Mvh
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
uranium wrote:Stäng igen garageportarna i ett par månader och kika runt på andras projekt under tiden tills då får inspirationen tillbaks
Mvh
tack för uppmuntringen .
jag får se hur jag gör, just nu står det på is i och med att jag har så mycket annat runt omkring just nu!
mvh
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
nu vart grenröret iväglämnat för svetsning av wg fläns.. toppen skall förmodligen rivas av igen för byte till verdi stakar, det går på en kväll
då kan jag sätta fast glidskenan till kamkedjan som det är tänkt från början med clips och skippa skruven.. gött.
sakta men säkert!
då kan jag sätta fast glidskenan till kamkedjan som det är tänkt från början med clips och skippa skruven.. gött.
sakta men säkert!
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,