Page 6 of 7
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 09 Feb 2015, 20:41
by jorgen
Fick äntligen chansen att få köpa en bil jag har varit sugen på i många år :
Fick sedan ett bra erbjudande på junior så nu är den såld. Behöll dock allt i motorväg och Oz fälgarna
Nya bilen är det nog många som känner igen
provade oz fälgarna direkt, tyvärr lite för breda både fram o bak men det kommer att åtgärdas
Har hunnit med att uppgradera kontoret till svart sportskinn och en sparco mocka ratt
Som planen ser ut nu så kommer hartge h35 motorn ersättas med min nybyggda m50 2.8l. börjar riva ur den så fort det blir så pass körbart så jag kan åka med sommarsulorna o besikta den
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 09 Feb 2015, 21:53
by xelerator
Feeeet... Ser ut att vara i bra slick trots alla år den vart med nu
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 09 Feb 2015, 22:07
by jorgen
Klart det finns lite små saker men i det stora hela så är det i bra skick
allt kommer att åtgärdas längs resans gång
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 09 Feb 2015, 22:36
by Nitro
Grattis till en mycket fet bil
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 09 Feb 2015, 22:52
by jorgen
Man tackar
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 10 Feb 2015, 09:25
by -AL-
Den har man suktat efter några gånger. Håll den i fint skick nu och hör av dig när du vill bli av med den.
//AL
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 10 Feb 2015, 19:12
by erikjakan
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 10 Feb 2015, 19:47
by m5micke
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 11 Feb 2015, 22:07
by jorgen
erik motorn o all kringutr ligger ju startklar o väntar i garaget på att monteras så när man väl börjar så är det inte många timmar till uppstart. ska nog passa på att gå upp lite kopplingsmässigt från 618-765 o lite sånt småpill bara. Har köpt tillbaka min gamla uppsättning 17" Oz futura som kommer hamna på denna
när jag bytte bort dom mot 18arna så hade de rullat total 150mil efter de lämnade fabriken o de har inte rullat många mil efter det så de är fortfarande i nyskick
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 23 Feb 2015, 00:39
by diohrvik
grymt !
Re: 325 e30 "junior" utbytt mot ny bil
Posted: 24 Feb 2015, 00:23
by drakdödarn
ang den röda e30in mtech 2 paketet är det orginalpaneler som du tänkt montera eller är de i glasfiber?, är nämligen i samma läge själv med glasfiber och jag vet inte riktigt vad jag ska använda för limm för att få panelerna att sitta, undrar vad som rekomenderas
Re: M3e30 touring turbo
Posted: 20 Apr 2015, 20:01
by jorgen
Sidopanelerna var i glasfiber. Det är nog valfritt om man ska limma eller skruva. Var länge sen jag uppdaterade här. Har Hänt en hel del. Motorn är en nybyggd ppf motor. M50 med 2,8 vev, dp kolvar, o ppf stakar mm Turbon har uppgraderats till en sc6266. M30 svänghjul, 765 platta o Sachs sinterlamell, bakom den sitter en m3e46 låda
Soppasystemet är nu mera en dw201 i tanken som matar en Catch och sen 2st 044 pumpar
Inte alls mycket kvar nu till uppstart
Soppasystemet blev riktigt diskret kabeldragning
Re: M3e30 touring turbo
Posted: 20 Apr 2015, 22:39
by TreLingon
Re: M3e30 touring turbo
Posted: 21 Apr 2015, 10:11
by jfrostdahl
Fin bil och fint med turbo
Re: M3e30 touring turbo
Posted: 24 Apr 2015, 10:29
by moggemx
Cool catchtank, Kör du den helt öppen invändigt eller med nån typ av skvalpplåtar invändigt?
Re: M3e30 touring turbo
Posted: 24 Apr 2015, 12:22
by Lofqvist
ser riktigt trevligt ut !! och en blå thor på de, fy fan så fint !
Re: M3e30 touring turbo
Posted: 24 Apr 2015, 15:59
by jorgen
Lite öl när man skruvar är ju rena guldet
catchen är helt öppen. Ska regga den så då går det inte så smidigt med att köra en vanlig då de bygger för mycket på höjden för att kunna köra med en enkel täckskiva över baljan. Sen att den var gratis gjorde inte valet svårare heller