Alltid kul att få kommentarer. Uppstart ska hända om max 2 veckor.
Fått tag på 4st VAG tändspolar nu, gratis är gott. 2st till ska köpas på skroten i dagarna.
Avgassystemet är värdigfixat. Jag stressade upp förra downpipen då jag trodde det skulle bli körning 2007. Stress och perfektion går ju sällan hand i hand. Men nu är det så bra det kan bli. Sitter väldigt tight mot golvet för maximal markfrigång. Perfektion skulle jag nästan kalla det
Tog 2 timmar att skruva åt dom 9st downpipeskruvarna. Extremt trångt in framför växellådan. På gränsen till att det ens går att skruva fast dom.
Byter nog turbo om jag måste riva det av någon anledning i sommar.
Alldeles för jobbigt att skruva fast nu.
Tryckröret är också klart och blev jävligt bra. Enda som är lite dåligt är att det ligger så nära grenröret. Jag får kolla hur insugstempen ligger när bilen rullar och se om jag måste montera med värmeåtgärder.
Har byggt en värmeplåt i alu som skitter mellan grenrör och tryckrör. Kanske får rulla in tryckröret i värmebandage också.. Hoppas siliconeslangarna håller för värmen. Det jag är mest orolig för.
Byggt om några vattenslangar också. Men det är inte så intressant
Här har ni lite bilder dårå.
Ska ner och meka mer idag och i helgen. Hoppas allt utom sprutet är klart till på måndag.