BMW E21 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
peppe wrote:Ja, jag såg ju att du fick någon givare men inte sjutton tänkte jag på vem det var eftersom att du aldrig berättat att du skulle få någon givare av Ximon.
Antar att jag kollade på något fränt som hände nere i starten? Som folk brukar göra på drag race
De må vara, men vi pratade ju om en massa annat den där dagen så... Men ja fick den iaf och är grymt tacksam för de...
Vid starten händer de inget kul... Mer än alla som körde sönder...
Jens Audi måste ja säga är helt hysterisk...
Mickes E30 snäppet värre.
MVH
Nicke Nyman wrote:peppe wrote:När langade ni över dem?! Kunde ju sagt till så man fick träffa Ximon irl. Suuuurt
Du satt 2 meter ifrån mig när han kom o lämnade den... Förstår inte va de är som tog din uppmärksamhet från en snygging som Ximon...
MVH
Äsch då Jag tittade faktikst om man kände igen nåt ansikte, men alla som tittade tillbaka hade ett uttryck av "och vad vill du då?" , så då vände jag snällt och gömde mig längre bort. Men om jag lyckas skruva ihop eländet i garaget ska vi nog ner till björkarnas stad någon gång under sommaren, sen lär ni ju komma upp med hela kompaniet till Finnträsk och äga någon gång .
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-
Nu går bilen igen! Efter många om och men med triggerbyte och spridarinställningar så snöt den igång, inte alls mycket tuning på förra årets mapp för att få den o gå stadigt på 0,7bars laddtryck. Laddtrycket kommer mycket tidigare o de är skönt!
Dock så har jag lite läkage o fixa men de ska nog ordna sig utan större problem hoppas jag. Sen är nog diffen paj... Ska ta o kika på den imorrn...
Tack, Mattias, Peppe och Ecke för kvällen! Bra jobbat! Jag är nöjd att bilen startar o så igen, inte nöjd åt att den snorar olja.. Igen...
MVH
Dock så har jag lite läkage o fixa men de ska nog ordna sig utan större problem hoppas jag. Sen är nog diffen paj... Ska ta o kika på den imorrn...
Tack, Mattias, Peppe och Ecke för kvällen! Bra jobbat! Jag är nöjd att bilen startar o så igen, inte nöjd åt att den snorar olja.. Igen...
MVH
-
-
Projektet har just påbörjat att demonteras!
Skulle åka från mamma o pappa till de nya garaget, halvvägs började den misstända och sen la den av, hittade inga fel sådär på plats. Kopplade in datorn o allt verkade friskt. Men vill inte starta.
Jag har lessnat på hela bilen. Vill inte ha me den o göra när den ser ut som den gör... Kommer riva ner den o sälja vissa delar av den! Så den som vill köpa något får säga till! T.ex motorn, drivlina, fjädrar, dämpare osv...
MVH // Nicke
Ps. Har nytt projekt på G, så va lugn... ds.
Skulle åka från mamma o pappa till de nya garaget, halvvägs började den misstända och sen la den av, hittade inga fel sådär på plats. Kopplade in datorn o allt verkade friskt. Men vill inte starta.
Jag har lessnat på hela bilen. Vill inte ha me den o göra när den ser ut som den gör... Kommer riva ner den o sälja vissa delar av den! Så den som vill köpa något får säga till! T.ex motorn, drivlina, fjädrar, dämpare osv...
MVH // Nicke
Ps. Har nytt projekt på G, så va lugn... ds.
- -creative-
-
-
GLADA NYHETER!
Efter lite snack med min mapparguru Mattias så blir de ----->
Mappning onsdag efter 22:00. Plats okänd. Siktar på 1kg laddtryck minst. Lär bli mera! Laddar 0,7kg för den ovetande.
MVH // Nicke Nyman (Taggad som få)
Ps. Blev ingen försäljning, kanske ni förstår... Nytt E21 chassie på gården som ska fixas i ordning!
Efter lite snack med min mapparguru Mattias så blir de ----->
Mappning onsdag efter 22:00. Plats okänd. Siktar på 1kg laddtryck minst. Lär bli mera! Laddar 0,7kg för den ovetande.
MVH // Nicke Nyman (Taggad som få)
Ps. Blev ingen försäljning, kanske ni förstår... Nytt E21 chassie på gården som ska fixas i ordning!
-
Lamelldiffen är de nå fel på, öppnade den lite snabbt bara o konstaterade efter lite kikande på lamellpaketet att den är paj. Monterade en AGA-diffad som jag hade liggandes. Monterade även slicksen, eller testade på en sida. Med 10mm spacers så går de fritt, även om bilen sätter sig ordentligt. De känns kul!
Hoppas bara att allt håller på lördag nu. Launch-Control kopplas in imorrnkväll. Får sikta på någorlunda bra 60-fötter. Under 2s borde väl inte vara omöjligt. Men ja tar mig väl vatten över huvet om jag säger under 2s...
MVH // Nicke
Hoppas bara att allt håller på lördag nu. Launch-Control kopplas in imorrnkväll. Får sikta på någorlunda bra 60-fötter. Under 2s borde väl inte vara omöjligt. Men ja tar mig väl vatten över huvet om jag säger under 2s...
MVH // Nicke
-
- -creative-
-