Mustang coupe för rattlåsrace

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

kallevedlund

Post by kallevedlund »

Ximon wrote:Fint jobb, och bra lösningar. Tror det där kommer fungera utmärkt!

Jag har ju byggt liknande 4-länksinfästning, och funderar hur du tänkt göra med röret som benäms "d" i SBF:s DRT sid 28 fig. 20?
Det kommer ju förmodligen inte göra någon nytta, men man kanske ändå måste ha det där?

Tänkte dra det lite snett frammåt o fästa det i vecket vid kardantunneln sen... Fast behövdes inte det staget bara när man körde med bultad bur....
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Tja, ser bra ut som vanligt. Jag har kommit ungefär lika långt som du fast jag är mer klar bakåt. Ska börja med framdelen när jag fått lite mer rör, hämtade i helgen men de rören var inte tilltänkta för en dragrace bur.
kallevedlund

Post by kallevedlund »

johankihl wrote:Tja, ser bra ut som vanligt. Jag har kommit ungefär lika långt som du fast jag är mer klar bakåt. Ska börja med framdelen när jag fått lite mer rör, hämtade i helgen men de rören var inte tilltänkta för en dragrace bur.

Ja måste iväg o inhandla lite profiler o lite mer rör. Tnkte köra m 60x40 profil till bakramen och ramben frammåt.. lättare o jobba med..
Vet du nån som kortar axlar förutom snöbollen?
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
johankihl
Admin

Post by johankihl »

jo, mannerfeldts mekaniska i stockholm fixar det för bra pris... ring honom
kallevedlund

Post by kallevedlund »

Gjorde ett ryck idag, eventuellt blir d mer gjort senare. Nu börjar Jag iaf få lite mer grepp på hur ja ska bygga så det känns skönt

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
//Karl-August

070-1094618

PBperformance