Peter´s SFRO E36 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

hardrox wrote:Grymt, läst igenom hela tråden nu. Riktigt nice!

Keep it up :)


Tack :)
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Alla som byggt turbo bil vet att man måste ha fräsch och ordentliga slangklämmor.
Dessa ska sitta orginal på e36 enligt Realoem.
Så åkte och handlade " några ".... Kan vara bra med extra.

Är ju endel saker som ska fästas.
Tryckrör vakumm slangar kylarslangar osv osv..
Går nog åt några stycken. 10st olika storlekar

Image
Grefven

Post by Grefven »

Jag köpte helt rostfria till allt på turken. Lite overkill kanske. Men fina är dom. Det är en utgift på 2000:- ingen tänker på. Blir ju en hel del som kommer till vid tryckrör osv. Fick dock bra rabatt på det från streetpower. Så jag kunde välja de med högre kvalite för vettig peng.
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Grefven wrote:Jag köpte helt rostfria till allt på turken. Lite overkill kanske. Men fina är dom. Det är en utgift på 2000:- ingen tänker på. Blir ju en hel del som kommer till vid tryckrör osv. Fick dock bra rabatt på det från streetpower. Så jag kunde välja de med högre kvalite för vettig peng.


jag köpte helt nya instustriklämmor till audin, fick väl på en 140-195kr /st :lol: men fan så det satt sen!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Dessa kommer bli inbytta. Iaf en del !
Övertalade en govän till annat.
Så fixar lite bättre tills imorn..!
Rostfritt som sagt blir nog
Hehe
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Till dom som tvivlade....!
Rostfria syrafasta...!

Ett urval av dom jag köpte. :P

Image
Grefven

Post by Grefven »

om 1000 år när de hittar din bil och min turk så kommer de imponeras över hur intakta slangklämmorna är =)
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Grefven wrote:om 1000 år när de hittar din bil och min turk så kommer de imponeras över hur intakta slangklämmorna är =)


Haha bara du och jag Bullen som tycker slangklämmor är fina ;)
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Image

Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Dawe_A wrote:Image

Sen sköt jag inga fler tryckrör.......


De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

sånna körde ja på tryckslangarna ,sköt då inte loss dom men men kolla aldrig hur tätt de blev.dyra.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

De klämmorna är kända för att läcka så som kihl säger. Den traditionella slangklämman är väldigt bra. Speciellt de av hög kvalite som tål att dras.
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

Dawe_A wrote:Image

Sen sköt jag inga fler tryckrör.......

Samma problem

provtryckte och det läckte. Efter det har jag aldrig kört sånna klammor. Bytte till vanliga aba klammor ist.

De där är skit tyvärr.. /
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

ofan.. ja jag provtryckte aldrig, körde sådana och dessa:

Image

någon som provtryck med något liknande?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

johankihl wrote:
Dawe_A wrote:Image

Sen sköt jag inga fler tryckrör.......


De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna :)


Frågade en govän.. Han rekommenderade INTE dessa..
Dom ABA jag köpte 4 the win !

De sa polaren med ! Men är ju lämpade till Hydraliska slangar osv...
Inga 2-3 bar där inte.. Haha
Last edited by TreLingon on 17 Nov 2010, 18:22, edited 1 time in total.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Post by erikjakan »

TreLingon wrote:
johankihl wrote:
Dawe_A wrote:Image

Sen sköt jag inga fler tryckrör.......


De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna :)


Frågade en govän.. Han rekommenderade INTE dessa..
Dom ABA jag köpte 4 the win !


Dem där är bra till avgassystem om man vill slippa att rören blir ihoppressade som med vanliga klämmor =)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Post by chribbe »

TreLingon wrote:
johankihl wrote:
Dawe_A wrote:Image

Sen sköt jag inga fler tryckrör.......


De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna :)


Frågade en govän.. Han rekommenderade INTE dessa..
Dom ABA jag köpte 4 the win !

De sa polaren med ! Men är ju lämpade till Hydraliska slangar osv...
Inga 2-3 bar där inte.. Haha


jag hade dom feta och fick det tätt till 2,1 bar
Post Reply