Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 22 Oct 2010, 04:48
hardrox wrote: Grymt, läst igenom hela tråden nu. Riktigt nice!
Keep it up
Tack
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 16 Nov 2010, 15:34
Alla som byggt turbo bil vet att man måste ha fräsch och ordentliga slangklämmor.
Dessa ska sitta orginal på e36 enligt Realoem.
Så åkte och handlade " några ".... Kan vara bra med extra.
Är ju endel saker som ska fästas.
Tryckrör vakumm slangar kylarslangar osv osv..
Går nog åt några stycken. 10st olika storlekar
Grefven
Post
by Grefven » 16 Nov 2010, 15:47
Jag köpte helt rostfria till allt på turken. Lite overkill kanske. Men fina är dom. Det är en utgift på 2000:- ingen tänker på. Blir ju en hel del som kommer till vid tryckrör osv. Fick dock bra rabatt på det från streetpower. Så jag kunde välja de med högre kvalite för vettig peng.
Dawe_A
Posts: 4146 Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona
Post
by Dawe_A » 16 Nov 2010, 15:51
Grefven wrote: Jag köpte helt rostfria till allt på turken. Lite overkill kanske. Men fina är dom. Det är en utgift på 2000:- ingen tänker på. Blir ju en hel del som kommer till vid tryckrör osv. Fick dock bra rabatt på det från streetpower. Så jag kunde välja de med högre kvalite för vettig peng.
jag köpte helt nya instustriklämmor till audin, fick väl på en 140-195kr /st
men fan så det satt sen!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 16 Nov 2010, 22:17
Dessa kommer bli inbytta. Iaf en del !
Övertalade en govän till annat.
Så fixar lite bättre tills imorn..!
Rostfritt som sagt blir nog
Hehe
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 17 Nov 2010, 13:54
Till dom som tvivlade....!
Rostfria syrafasta...!
Ett urval av dom jag köpte.
Grefven
Post
by Grefven » 17 Nov 2010, 13:59
om 1000 år när de hittar din bil och min turk så kommer de imponeras över hur intakta slangklämmorna är =)
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 17 Nov 2010, 14:04
Grefven wrote: om 1000 år när de hittar din bil och min turk så kommer de imponeras över hur intakta slangklämmorna är =)
Haha bara du och jag Bullen som tycker slangklämmor är fina
Dawe_A
Posts: 4146 Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona
Post
by Dawe_A » 17 Nov 2010, 14:43
Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 17 Nov 2010, 15:28
Dawe_A wrote: Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
nicke.t
Posts: 3167 Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä
Post
by nicke.t » 17 Nov 2010, 15:53
sånna körde ja på tryckslangarna ,sköt då inte loss dom men men kolla aldrig hur tätt de blev.dyra.
Grefven
Post
by Grefven » 17 Nov 2010, 16:55
De klämmorna är kända för att läcka så som kihl säger. Den traditionella slangklämman är väldigt bra. Speciellt de av hög kvalite som tål att dras.
youask
Posts: 240 Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:
Post
by youask » 17 Nov 2010, 17:25
Dawe_A wrote: Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
Samma problem
provtryckte och det läckte. Efter det har jag aldrig kört sånna klammor. Bytte till vanliga aba klammor ist.
De där är skit tyvärr.. /
Dawe_A
Posts: 4146 Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona
Post
by Dawe_A » 17 Nov 2010, 17:39
ofan.. ja jag provtryckte aldrig, körde sådana och dessa:
någon som provtryck med något liknande?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 17 Nov 2010, 17:45
johankihl wrote: Dawe_A wrote: Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna
Frågade en govän.. Han rekommenderade INTE dessa..
Dom ABA jag köpte 4 the win !
De sa polaren med ! Men är ju lämpade till Hydraliska slangar osv...
Inga 2-3 bar där inte.. Haha
Last edited by
TreLingon on 17 Nov 2010, 18:22, edited 1 time in total.
erikjakan
Posts: 2510 Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm
Post
by erikjakan » 17 Nov 2010, 18:05
TreLingon wrote: johankihl wrote: Dawe_A wrote: Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna
Frågade en govän.. Han rekommenderade INTE dessa..
Dom ABA jag köpte 4 the win !
Dem där är bra till avgassystem om man vill slippa att rören blir ihoppressade som med vanliga klämmor =)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
chribbe
Posts: 611 Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping
Post
by chribbe » 17 Nov 2010, 18:35
TreLingon wrote: johankihl wrote: Dawe_A wrote: Sen sköt jag inga fler tryckrör.......
De där brukar läcka när man provtrycker, man får dåligt tryck på sidorna vid bultarna. Vanliga ABA är svårslagna
Frågade en govän.. Han rekommenderade INTE dessa..
Dom ABA jag köpte 4 the win !
De sa polaren med ! Men är ju lämpade till Hydraliska slangar osv...
Inga 2-3 bar där inte.. Haha
jag hade dom feta och fick det tätt till 2,1 bar