Page 6 of 27
Posted: 22 Jan 2009, 13:31
by Resgard
P3kka wrote:Resgard wrote:P3kka wrote:
Jag vet inte än, troligen via en lärare på industri.
8.5:1 komp låter de vettigt på E85??
Behöver du ens sänka kompen för den effekten du ska ha om du väljer E85

Ja jag vet inte, men nästan 10:1 är väll lite väl mkt? 8.5-9???
Ska inte säga nå mer då jag inte är insatt i detta, men vad man fattat så tror jag säkert det går att köra orgnial kompförhållande med E85 och runt 300-350 hk lr va du siktade på

Men hur länge de håller vet man inte

Posted: 22 Jan 2009, 16:01
by P3kka
Resgard wrote:P3kka wrote:Resgard wrote:
Behöver du ens sänka kompen för den effekten du ska ha om du väljer E85

Ja jag vet inte, men nästan 10:1 är väll lite väl mkt? 8.5-9???
Ska inte säga nå mer då jag inte är insatt i detta, men vad man fattat så tror jag säkert det går att köra orgnial kompförhållande med E85 och runt 300-350 hk lr va du siktade på

Men hur länge de håller vet man inte

Nja nog blir de mer än så, 400
Nästan alla här som byggt en motor lär ja ha koll på vilket kompförhållande som är lämpligt??

eller..
Posted: 22 Jan 2009, 17:12
by tykoo
kanske inte hjälper dig så mycket, men palten körde med orginal komp i en icke vanos m50 och det höll. jag kommer åka med orginalkomp och oringat i sommar i min m50 vanos. man kan ha ganska högt komp med e85 verkar det som.
Posted: 23 Jan 2009, 12:49
by P3kka
tykoo wrote:kanske inte hjälper dig så mycket, men palten körde med orginal komp i en icke vanos m50 och det höll. jag kommer åka med orginalkomp och oringat i sommar i min m50 vanos. man kan ha ganska högt komp med e85 verkar det som.
Tack, de är tänkvärt
Någon som har en sista åsikt ang kompet annars så återkommer jag i den frågan när kompet är bestämt och packningen är skuren?

Posted: 24 Jan 2009, 10:07
by P3kka
Portat toppen inatt med gav upp vid 4tiden för att ölen tog överhand.. Men nu är det morgon igen och dax för nya tag.

Posted: 24 Jan 2009, 12:32
by Resgard
P3kka wrote:Portat toppen inatt med gav upp vid 4tiden för att ölen tog överhand.. Men nu är det morgon igen och dax för nya tag.

Haha vafan! kanske inte det bästa att öla när man portar lr

Posted: 25 Jan 2009, 21:44
by P3kka
Posted: 26 Jan 2009, 21:07
by P3kka
Idag var första dagen på min sista praktik, ska vara på en BMW-verkstad i 3 veckor

Om det blir tid över ska jag ta dit och shimsa m535 diffen. Ska öven lägga beslag på dragmoment till m20 motorn som kan vara en fördel att ha när resten ska ihop, överfall och stakar är bara dragna för hand just nu.
I morgon ska jag lämna in toppen och få sleeves monterade på avgassidan eventuellt insugssidan har inte bestämt mig än, efter det ska ventilsäten fräsas och planing på det

Så ligger de till just nu
Posted: 26 Jan 2009, 21:10
by Resgard
P3kka wrote:Idag var första dagen på min sista praktik, ska vara på en BMW-verkstad i 3 veckor

Om det blir tid över ska jag ta dit och shimsa m535 diffen. Ska öven lägga beslag på dragmoment till m20 motorn som kan vara en fördel att ha när resten ska ihop, överfall och stakar är bara dragna för hand just nu.
I morgon ska jag lämna in toppen och få sleeves monterade på avgassidan eventuellt insugssidan har inte bestämt mig än, efter det ska ventilsäten fräsas och planing på det

Så ligger de till just nu
Då ska du få lirka fram moment till min motor, samt elscchema för bil å motor

Posted: 26 Jan 2009, 22:18
by bmw.rasse
Kul med bilbyggden som projekt arbete! lycka till! Jag håller också på med bil bygge, och ska inne hålla BMW komponenter!
Kolla in mitt.
www.jenningsskolan.se/super7
Posted: 27 Jan 2009, 23:45
by P3kka
Resgard wrote:P3kka wrote:Idag var första dagen på min sista praktik, ska vara på en BMW-verkstad i 3 veckor

Om det blir tid över ska jag ta dit och shimsa m535 diffen. Ska öven lägga beslag på dragmoment till m20 motorn som kan vara en fördel att ha när resten ska ihop, överfall och stakar är bara dragna för hand just nu.
I morgon ska jag lämna in toppen och få sleeves monterade på avgassidan eventuellt insugssidan har inte bestämt mig än, efter det ska ventilsäten fräsas och planing på det

Så ligger de till just nu
Då ska du få lirka fram moment till min motor, samt elscchema för bil å motor

Drog ut lite papper idag, ge mig reg nr så ska jag se om de går att fixa till din också
----
Kom precis hem *Jäsp*, har varit och lämnat in toppen som planerat och köpt lite saker på burk som förgyller vardagen inne på biltema

färg..
Smyger iväg med b25insuget till skolan på lunchen i morgon och lånar varmvattentvätten, sen blir de pulverlack om de går som planerat

Posted: 31 Jan 2009, 19:39
by P3kka
Kom nyss hem med toppen, blev bara sleevs på avgassidan för styrningarna var rätt så bra på insugssidan och budgeten är inte så riklig

smet iväg före fyra igår och köpte banjokoppling till "Ferarri" pumpen, inloppet till pumpen fick jag inte fatt på, var köper man de? är m18 tror jag med fingäng

Posted: 05 Feb 2009, 22:28
by P3kka
Händer inte så mkt för körkortet är prio ett just nu

snaart klart

Kom ett paket idag med rattnav så nu sökes nu en go ratt (mocka)
Posted: 11 Feb 2009, 17:00
by P3kka
Fixade körkortet idag 
63/65p hehe
snart blir de 110% med bilen igen..
Posted: 11 Feb 2009, 17:03
by suddis
grattis:D
Posted: 11 Feb 2009, 18:08
by jocke_e30
Grattis yoda

ut å sladda i helgen då

Posted: 12 Feb 2009, 00:16
by Resgard
Rallyförarn! vart haru köpt rattnav ifrån?