Page 6 of 7

Re: E21 323 m60b40

Posted: 17 Dec 2011, 10:27
by nicke.t
finns ett bra värktyg till rutlisterna om du inte fixat det. :)

Re: E21 323 m60b40

Posted: 17 Dec 2011, 10:42
by Dahlstrom
nicke.t wrote:finns ett bra värktyg till rutlisterna om du inte fixat det. :)
Det skulle jag behöva framöver tror jag. Är det för att få i kromlisterna i rutorna? För det är ett helvete att få i de :roll:

Re: E21 323 m60b40

Posted: 17 Dec 2011, 15:47
by nicke.t
ja .finns nog på feltema bla. mycket lätt då.

Re: E21 323 m60b40

Posted: 17 Dec 2011, 18:45
by Dahlstrom
nicke.t wrote:ja .finns nog på feltema bla. mycket lätt då.
Tack så mycket :) har jävlats med de där nångång förut och till slut gett upp...

E21 323 m60b40

Posted: 17 Dec 2011, 22:54
by Falck
Ser bra ut:)

Re: E21 323 m60b40

Posted: 18 Dec 2011, 00:30
by Dahlstrom
Falck wrote:Ser bra ut:)
Tackar :) Du håller på med en e21a med s62a och m5 låda va? :D Har du förstorat kardantunneln på den?

E21 323 m60b40

Posted: 18 Dec 2011, 22:12
by Falck
Japp det stämmer:) jag har tagit bort original tunneln och en ny ska byggas, blev halv dåligt med plats annars

Re: E21 323 m60b40

Posted: 18 Dec 2011, 23:32
by Dahlstrom
Falck wrote:Japp det stämmer:) jag har tagit bort original tunneln och en ny ska byggas, blev halv dåligt med plats annars
Ja, det är trångt för mig med även fast kardantunneln är från en 750

Re: E21 323 m60b40

Posted: 18 Dec 2011, 23:40
by Hansa
Dahlstrom wrote:
Falck wrote:Japp det stämmer:) jag har tagit bort original tunneln och en ny ska byggas, blev halv dåligt med plats annars
Ja, det är trångt för mig med även fast kardantunneln är från en 750
Stora saker gillar trånga utrymmen :mrgreen:

E21 323 m60b40

Posted: 19 Dec 2011, 17:46
by Falck
Du får nog göra en egen

Re: E21 323 m60b40

Posted: 23 Dec 2011, 18:31
by Dahlstrom
Falck wrote:Du får nog göra en egen
Aldrig! Nu har jag lagt sjuttielva timmar på att få till den här tunneln så nu måste det bara gå! :P

Re: E21 323 m60b40

Posted: 30 Mar 2013, 19:44
by Dahlstrom
Surfade på för mycket bmw forums här i veckan så var tvungen att göra ett ryck med e21an, bur bygge stod på tur nu.

Image
Image
Image
Image

Re: E21 323 m60b40

Posted: 30 Mar 2013, 19:50
by Bmw*Alex
kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.


mvh

Re: E21 323 m60b40

Posted: 30 Mar 2013, 20:01
by ButterflyRacing
Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.


mvh

Vaa... vad menar du nu ?

Sv: Re: E21 323 m60b40

Posted: 30 Mar 2013, 20:42
by Bmw*Alex
ButterflyRacing wrote:
Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.


mvh

Vaa... vad menar du nu ?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Är jag förespråkar kryss i huvudbågen för att inte den ska vika sig vid rullning.helt värdelöst att ha krysset mellan strävorna.nu va inte vinkeln så mkt mellan huvudbåge och strävor som vissa men i vilket fall

Re: Sv: Re: E21 323 m60b40

Posted: 30 Mar 2013, 20:50
by ButterflyRacing
Bmw*Alex wrote:
ButterflyRacing wrote:
Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.


mvh

Vaa... vad menar du nu ?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Är jag förespråkar kryss i huvudbågen för att inte den ska vika sig vid rullning.helt värdelöst att ha krysset mellan strävorna.nu va inte vinkeln så mkt mellan huvudbåge och strävor som vissa men i vilket fall

Det är sällan man får plats mer ett kryss i huvudbågen, om man ska sitta bra i bilen.
Kryss i bakåtsträvorna kan ju inte vara värdelöst, då det är godkännt an FIA.

Re: E21 323 m60b40

Posted: 30 Mar 2013, 21:18
by xelerator
bmw_alex
Allmänt får man gärna vara lite ödmjuk när kritik ges, särskilt om man inte är 100% säker på sin sak.

Krysset kanske inte är optimalt vid rullning, men dess huvudsakliga uppgift är heller inte att vara det. Den skapar även vridstyvhet i buren.

Håller dock med dig att en stäva eller kryss i bågen är bra att ha vid eventuell rullning, och kanske kan han få plats med den iom att bågen sitter rätt långt bak.

Jag hade i första hand rekommenderat att dra strävorna bak till fjäder tornen istället för hjulhusen som de sitter nu.

Keep up the good work ..

Mvh