Page 6 of 10
Posted: 17 Feb 2009, 15:25
by maccan
Resgard wrote:Ser bra ut, hur sitter man i sånna där budget stolar? Om det är nått att ha?
jag tycker man sitter bra i dom. skulle vilja sitta lite mer bakåtlutat med det kan man ju ställa själv lätt
annars sitter man still iaf. (mycket bättre än orginal ;] )
Är du ledig idag Erre?
mvh M.
Posted: 17 Feb 2009, 20:28
by Wärniss
Precis som mackan skrev, dom är bättre än original.
men dom är ju inte jätte styva.
Som så ofta annars, man får vad man betalar för
Erik
Posted: 24 Feb 2009, 00:03
by Wärniss
Började kolla lite på frambromsarna och fälgarna idag.
Det ser inte så jätte ljust ut med fälgarna. är tvungen att specers fram för att oken inte ska ta i baksidan på ekrarna.. hade bara ett par 20mm liggandes. Då passade dom men kom så jävla långt utanför skärm kanten.
Ska prova imorgon att flytta ut 15mm för då går det nog precis vid oken men antagligen fortfarande utanför skärmen.
här är några bilder på bromsar och fälgen på bilen..
Ganska stor skillnad
Provmonterat
Ovanifrån
Bakifrån
Flyttar sig hjulet inåt när man sänker ned den på marken eller kommer det fortfarande att sticka ut sådär?
Mvh Erik
Posted: 24 Feb 2009, 00:07
by pelko
Ofta har man ganska positivt camber med bilen upphissad men du verkar ha en del negativ med bilen upphissad.
Det blir iallafall mer negativ camber då du sänker ner bilen och överdelen av däcket åker inåt en del vill säga.
Mvh
Posted: 11 Mar 2009, 22:03
by Wärniss
Det blev bättre när jag sänkte ner bilen.. Däcket fick plats innanför skärmen, men tog i inner skärmen överallt när jag svängde.. men det är ju med 225/45 däck. får gå ner lite i storlek..
Såhär ser det ut:
Håller på med coilover satsen nu..
Skulle behöva hjälpfjädrar men jag tror jag skiter i det, får tänka mig för när jag sänker ned bilen.
Fram:
Talriken där fjäderjusteringen ska ligga på
Guuuuuh va gulligt!
Startade bilen idag också
inga läckage än så länge
Mvh Erik
Posted: 09 May 2009, 01:44
by Wärniss
Nu är säsongen igång!
Detta har hänt senaste tiden:
Har byggt om avgassystemet för att få högre markfrigång och bättre infästningar.
Fått på R-däck för bankörning, Det visade sig att en av dom fälgarna jag köpte var skev som faan, intera kunde inte rikta den så jag åkte och köpte 2st nya ace fälgar på infosite för att få ihop bilen inför bankörningen på Gelleråsen.
En fin trailer jag fick låna:
Grilla?
Lite "action" bilder:
Påväg av banan
Motorn i dagsljus:
Det var förbannat kul att åka bana! Allt fungerade som det skulle på bilen så det var riktigt skön.
Åkte runt på grundladdet (0,9) ganska lagom tyckte jag till att börja med.
Ska åka förbi aleex i helgen och fixa launch controll är det tänkt. Funderar även på att höja bilen bak för att få mindre camber. Det borde väl funka?
Mvh Erik
Posted: 09 May 2009, 15:35
by maccan
när ska vi ut och åka din volvoraggare?
Posted: 10 May 2009, 15:02
by Wärniss
Nu är launch controll fixat. Laddar 0,5 för tillfället, provade aldrig med drag däcken så vi får se hur det blir..
Tack aleex för det!
Hej!
Posted: 18 May 2009, 09:30
by Wärniss
Inte hänt något med bilen men jag körder Vh i fredags. Vann första men torskade andra mot Roobin här på forumet pga att jag tjuvstartade.. bilen funkade bra men fäste var det inte gått om!
Tack mcn, Bogge och zäta för hjälpen!
Erik
Posted: 18 May 2009, 11:17
by Roobin
va kul o träffa dig i fredags.. hoppas vi syns snart igen
såg ut som du hade en riktigt rolig stund i gelleråsen..
va laddade i fredags?
mvh
Posted: 18 May 2009, 16:59
by maccan
Bara kul att va följebil åt dig erik ;D allt flöt ju på bra tycker ja!
Tror erik ladda 1.5? under 500hk iaf?
Blir väl vh2 också erre?
//Mac..
Posted: 18 May 2009, 20:02
by Wärniss
Nopp laddade bara 1,2.. det räckte och blev över.. Blir tyväre inge vh2.. är på kryssning då..
Mvh
Posted: 01 Sep 2009, 00:04
by Wärniss
Det var länge sedan jag skrev här.
Det har inte hänt så mycket med bilen,
Har byggt om bakvagnen för bättre hjulvinklar bak, vart en jävla skillnad!
Har kört lite på gatrace i stockholm:
Var nere på mantorp också och väntade på att få köra... sjukt lång vänte tid.
Körde första repan på 1,5bar fick 11.98 och 199km/h.
http://s182.photobucket.com/albums/x250 ... V00641.flv
Andra repan blev det fullt ladd och 11.33 med 201 i slutfart.
http://s182.photobucket.com/albums/x250 ... V00642.flv
tredje repan la bilen av.. värmde och linade upp. kom iväg på 1an sen tvärdog den. visade sig att det var säkringen till soppa pumparna som gav upp. Why??
Sen har jag provat drifting också. skit kul men svårt med lastbils turbo och dålig vana på tvären för min del..
Dock så är sesongen över för min del nu.
har fått punka på ena slickset så jag väntar till nästa år med större och frächa däck!
Mvh Erik
Posted: 13 Sep 2009, 10:22
by Wärniss
Nu har det dykt upp lite problem bara för att jag har sagt att jag haft tur hela året..
Till att börja med så går den inte alls bra med laddtryck, den går hur rent och fint som hels på hela registret när jag inte laddar.
Men när jag trycker fullt så låter det som att tändningen inte hänger med.
Jag ska ta med mig bb lambda och se hur det ser ut.
Allt ser bra ut i loggen från sprutet iaf...
Sen har jag ett annat problem, bilen har börjat blåryka!
Inga problem vid kallstart.
När jag kör så ryker det inte heller.
MEN när jag har stängt av bilen, låtit den stå 1min och startar den igen så blåryker den mycket och det luktar bränd olja. låter jag bilen stå så slutar det ryka efter typ 10sec.
Jag har kännt på turbon och den känns bra i spelet. Misstänker att kolvringarna börjar ge sig? eller vad tror ni?
Mvh Erik
Posted: 13 Sep 2009, 10:47
by kristov
Kan inte oljan ha fulat ner dina pluggar?
Tror kanskje dom två problemen hänger i hop.
Posted: 13 Sep 2009, 11:10
by Bmwandreas
Byt stift. Och förmodligen så är oljetätningarna i turbin lite slitna.
Posted: 13 Sep 2009, 15:18
by Wärniss
Jag har bytt stiften, problemet kvarstår!
När jag plockade bort stiften upptäckte jag att 2ans stift var svart och sot hade bränt fast längst upp.
Svårt att se det som bränt fast men kolla noga.
Var ute och mätte med lambda. det ligger på 1,3-1,4 på full last. Har en PLX mätare.
Mätte även motståndet i mina msd kablar.
Resultatet blev följande.
1= 0,87 2=1,88 3=1,7 4=2,1 5=2,16 6=2,25
1an är ju märkligt låg jämfört med dom andra men jag vet inte vad värdet bör vara?
Mvh Erik