Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
På de inre knutarna knackar du bort plåtlocket som är i änden. Där under sitter det en låsring som du tar bort och sedan är det "bara" att dra/knacka/banka bort knuten.
De yttre knutarna får du ta loss gummidamasken och sen lirka isär knuten så sitter det en låsring i änden av drivaxeln ovanför innerdelen av knuten.
Sen ska det "bara" monteras ihop igen, ibland kan det gå jätteenkelt att få ihop knuten men ibland (i mitt fall för det mesta) så är det ett jäkla pill och humöret brukar försvinna.
Om du har 5 serie bakvagn har du inga jobbiga yttre knutar, där är väl de likasamma som innerknutarna!
De yttre knutarna får du ta loss gummidamasken och sen lirka isär knuten så sitter det en låsring i änden av drivaxeln ovanför innerdelen av knuten.
Sen ska det "bara" monteras ihop igen, ibland kan det gå jätteenkelt att få ihop knuten men ibland (i mitt fall för det mesta) så är det ett jäkla pill och humöret brukar försvinna.
Om du har 5 serie bakvagn har du inga jobbiga yttre knutar, där är väl de likasamma som innerknutarna!
eftersom pps dister är slut,, skulle jag gärna vilja ha måtten...
dom ska allså va 5 mm tjocka så den förstjuter navet 5mm uttåt..
innermåttet ska va som hjulagret...
men yttermåttet rå?... räcker det att det är 5 mm gods uttåt ...
alltså innermåttet + 5mm ?...
tacksam för svar...
eller skriv hur mycket gods ni har som ytter mått " ni kanske förstår vad jag är uttet efter". MVH
dom ska allså va 5 mm tjocka så den förstjuter navet 5mm uttåt..
innermåttet ska va som hjulagret...
men yttermåttet rå?... räcker det att det är 5 mm gods uttåt ...
alltså innermåttet + 5mm ?...
tacksam för svar...
eller skriv hur mycket gods ni har som ytter mått " ni kanske förstår vad jag är uttet efter". MVH
eftersom pps dister är slut,, skulle jag gärna vilja ha måtten...
dom ska allså va 5 mm tjocka så den förstjuter navet 5mm uttåt..
innermåttet ska va som hjulagret...
men yttermåttet rå?... räcker det att det är 5 mm gods uttåt ...
alltså innermåttet + 5mm ?...
tacksam för svar...
eller skriv hur mycket gods ni har som ytter mått " ni kanske förstår vad jag är uttet efter". MVH
dom ska allså va 5 mm tjocka så den förstjuter navet 5mm uttåt..
innermåttet ska va som hjulagret...
men yttermåttet rå?... räcker det att det är 5 mm gods uttåt ...
alltså innermåttet + 5mm ?...
tacksam för svar...
eller skriv hur mycket gods ni har som ytter mått " ni kanske förstår vad jag är uttet efter". MVH
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Om man skulle köra med denna setup och med en utväxling i diffen 3.07 på en annars i princip original E30 325, skulle den bli mycket segare än vad den är nu(med tanke på den längre utväxlingen)?
Tanken är att börja med driving och ta motorn när jag har råd att bygga något ordentligt, och dessutom rita dubbla sträck i sommar =D
MVH
Tobbe
Tanken är att börja med driving och ta motorn när jag har råd att bygga något ordentligt, och dessutom rita dubbla sträck i sommar =D
MVH
Tobbe
Tobb wrote:Om man skulle köra med denna setup och med en utväxling i diffen 3.07 på en annars i princip original E30 325, skulle den bli mycket segare än vad den är nu(med tanke på den längre utväxlingen)?
Tanken är att börja med driving och ta motorn när jag har råd att bygga något ordentligt, och dessutom rita dubbla sträck i sommar =D
MVH
Tobbe
Varför lägga ner sånt jobb när du inte når den effekten på länge ??
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88
Bmwandreas wrote:Man får modda stötdämparfäste och fjäderfästet.
Fjäderfästen ser man att de behöver flyttas lite, men har ni verkligen moddad stötdämparfästet och isåfall hur gjorde ni?
MVH
Krille
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/