Page 6 of 8

Posted: 13 Mar 2009, 15:55
by Snekast
förhoppningsvis ska det bli lite mer fart i bettan till sommarn om allt går enligt planerat.. Ska förmodligen besikta aset så man har det ur världen.. Sen blir det riva väck toppen och försöka få någon att spricktesta den för säkerhetskull.. Tycker fortfarande att den beter sig lustigt med vattnet, blir lite tryck i systemet.. Har luftat som toka själv kan jag tillägga. Ingen som vet hur man billigast och bäst för spricktest? eller vart lättare sagt!

Trevlig helg, sup och svälj!

Posted: 17 Mar 2009, 23:16
by Snekast
Här händer det inte så mycket just nu, försöker förbereda inför besiktningen men kommer fan knappt ifrån jobbet känns det som ;)

Har inhandlat en del småprylar dock... :twisted:

BMWn kommer att se lite annorlunda ut under sommaren antar jag..

Hur som haver, ska sätta igång på riktigt snart och se till att få fart på bettan, just nu hänger det som sagt bara på besiktningen.

Får återkomma med lite bilder och sådär på mina impulsköp.

Posted: 01 Apr 2009, 09:59
by Snekast
Besiktad med blanka papper igår.. Toppen och allt runt omkring är bortrivet, inredningen delvis borta..

Ska börja montera mitt steg 3 fjäderkit idag och dra el för batteri i skuffen.

Har ju handlat på mig sprut också, har en hjälpsam elektriker som ska hjälpa mig med det förhoppningsvis.. Så det blir snyggt och prydligt!

ska ta lite bilder allt eftersom nu, länge sen!

Posted: 02 Apr 2009, 13:12
by Snekast
Image

Resultatet med polerade kanaler.. Roligt som tusan ^^


Image

Stora diffen E30 3,73
2 extra drivaxlar
GT37 lastbil
E36 styrväxel med E30ändar och distanser som ej är monterade
Och en liten servopump ^^

Image

Lite godis som ska stoppas i omgående :D
Även ett PPF rör på ingång och HD vippor.

Återkommer med byggbilder när det drar igång :)

Posted: 05 Apr 2009, 20:49
by wissting
härligt då ;)

Posted: 05 Apr 2009, 22:31
by Snekast
jodå!

Blivit lite gjort i helgen iaf, har rivit bort alla prylar i motorrummet och lagt en ny lack där.. Tillverkat en söt liten hållare till vipecet, Monterat steg 3 fjäderkitet och z45an. Så har jag slaktat en kabelhärva! Fyfan va kabel det är, blir helt snurrig när jag försöker göra något hehe.

Ni som har kopplat in sprut själva, hur har ni gjort med alla kablar runt omkring i härvan som går orginal? Vill ju gärna ha kvar det som går till säkringsboxen och tändningsmatningen in i bilen och sådär..
Tips please!

Image

Image

Posted: 06 Apr 2009, 09:31
by Snekast
Skrev in lite av vad som ska stoppas i till sommaren på första sidan.

Posted: 06 Apr 2009, 20:49
by +MICKE+
Hej vad e det för pasta du har på kamen? måste man ha det?
Ser bra ut

Posted: 07 Apr 2009, 10:02
by Snekast
Det är fett, hade ingen inkörningspasta men denna duger fint.

Är väll att föredra vid montering.. Underlättar och så glider det fint innan man får oljetryck.. Fördelen med denna är att oljan löser upp den direkt.

Posted: 14 Apr 2009, 22:29
by Snekast
Har faktiskt lyckats fått lite gjort i påsk..
*Handlat fälgar som var i bättre skick än jag trodde
*Beställt däck till dessa
*Monterat Bromsarna, vart fiiint som fan.
*Tillverkat en liten plåt istället för kåpan som sitter original vid kupefläken (Motorrummet)
*Monterat min nya 3,73 diff
*Fixat fettläckaget i min ena knut
*Monterat oljekylare, slang och adaptern
*Monterat min stackars intercooler igen
* Hämtat ut mitt grenrör
*Rengjort samtliga motordetaljer lite
*Dragit fram samtliga kablar till sprutet dit de ska


Här är lite bilder ;)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 15 Apr 2009, 10:21
by jeenz
Blev ju jävligt bra allting :D

Posted: 15 Apr 2009, 12:34
by Snekast
Ja, och endå är det bara en piss i havet av alla grejer som ska göras klart. Har köpt på mig ett parti bärs så nu får du komma upp och konsumera ;)
Och skruva såklart!

Posted: 15 Apr 2009, 19:07
by jeenz
haha okej, kanske måste ta och göra det då :)
Får kolla upp plånboken nu då :D

Posted: 15 Apr 2009, 21:35
by Snekast
jaja. lätta på lädret du bara ;)

Posted: 16 Apr 2009, 13:06
by Highburg
Du hittade inte heller nå sprickor i toppen när du hade isär den :roll:
Hur såg din olja ut när du tappade ur den..Bild kanske :?:

Posted: 16 Apr 2009, 13:38
by Snekast
Highburg wrote:Du hittade inte heller nå sprickor i toppen när du hade isär den :roll:
Hur såg din olja ut när du tappade ur den..Bild kanske :?:
Gick igenom den millimeter för millimeter typ.. Detta efter ett redigt thinnerbad så allt var rent som nytt typ.

Kollade mycket noga som sagt, slipade också ur kanalerna på avgassidan nyligen och gick igenom dom ordentligt.. Har polerade kanaler på insugssidan och där har jag inte heller hittat några sprickor.. Isåfall är det ifall det finns en dold spricka någonstans innanför.

Men som sagt. Sist körde jag bilen i en veckans tid typ.. Rätt mycket.. Inga problem längre.

Undrar ifall det inte bara kan ha vart någon slags kondens tänkte jag på? + att det kanske vart lite extra bränsle när den fick slås igång och stängas av rätt länge iomed div felsökningar. Konstigt iaf.

Posted: 16 Apr 2009, 13:47
by Highburg
Ja jag gjorde lika jag med...Noga som fan :!:
Får hoppas nu då att det funkar :D
Men hade du skum på din sticka när de kollade motoroljan :roll: