SNYTMYTEN #2 och dom 3 krigarna.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
lät klent 500 går fint , ett Xspower gay rör funka lika bra bara man inte har överdrivet mycket mottryck
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Ska göra nippel och mäta mottryck nu på denna abrovink till grenrörs lösning och jag tror nog man blir förvånad hur långt det lär räcka med.
Nu sitter det ju 14cm^2 hus skulle haft en med 22cm^2 hus om det börjar bli för mycket tryck för att se om det lättar lite.
F.ö. så tror jag inte motorn är direkt överkänslig med std kamaxel eller med z45:an ingen av dom har ju monster överlapp direkt, ska utforskas återkommer. (problemet är små spridare så jag kommer inte kunna testa nu i vår)
Mvh
Nu sitter det ju 14cm^2 hus skulle haft en med 22cm^2 hus om det börjar bli för mycket tryck för att se om det lättar lite.
F.ö. så tror jag inte motorn är direkt överkänslig med std kamaxel eller med z45:an ingen av dom har ju monster överlapp direkt, ska utforskas återkommer. (problemet är små spridare så jag kommer inte kunna testa nu i vår)
Mvh
Ska nog byta jude glaset på svetsmasken så man slipper vara 1cm från objektet man svetsar för att se vad man gör
Idag ska jävuln få sig lite jobb igen. Igår var det Hockey istället för mek och det var totalt ovärt för Löven spelade som äkta jävla sopor. Var så förbannad på dom igår att mitt blödande magsår blev 1x1m stort.
Tänket sätta Micke och Erik om han nu inte är för bakis i att jobba lite på bilen så ska jag och farsan ta hand om 16v motorn, leka fysiker igen.
Updaterar senare
Idag ska jävuln få sig lite jobb igen. Igår var det Hockey istället för mek och det var totalt ovärt för Löven spelade som äkta jävla sopor. Var så förbannad på dom igår att mitt blödande magsår blev 1x1m stort.
Tänket sätta Micke och Erik om han nu inte är för bakis i att jobba lite på bilen så ska jag och farsan ta hand om 16v motorn, leka fysiker igen.
Updaterar senare
Ja idag så har vi bytt ut alla pinnbultar som var av, tur farsan hjälpte oss med ena sega jäveln som var helt av, jag hade iaf inte tålamodet.
Sedan så dopade vi orginal grenröret så den fick avgastemp, det kan ju vara bra att ha.
Generator och skit sitter även på motorn, nu saknas bara termostathus, fördelare och lite slangar
Direkt jag får wg'n med posten så kommer vi göra klart den biten då går det att lyfta ur 320 motorn, ta fördelare till nya maskin sedan hinka ned den. Just de ja ska köpa nipplar och rör för att mäta mottryck också så vi får göra "grenröret" helt klart.
Ikväll blir det kanske öl
Mvh
Sedan så dopade vi orginal grenröret så den fick avgastemp, det kan ju vara bra att ha.
Generator och skit sitter även på motorn, nu saknas bara termostathus, fördelare och lite slangar
Direkt jag får wg'n med posten så kommer vi göra klart den biten då går det att lyfta ur 320 motorn, ta fördelare till nya maskin sedan hinka ned den. Just de ja ska köpa nipplar och rör för att mäta mottryck också så vi får göra "grenröret" helt klart.
Ikväll blir det kanske öl
Mvh
- Christian Lindén
- Posts: 39
- Joined: 20 Oct 2006, 13:31
- Location: Piteå
- Christian Lindén
- Posts: 39
- Joined: 20 Oct 2006, 13:31
- Location: Piteå
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Nähä Det går nog inte att komma i från ^^
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Blev bara en snabbis idag då Micke skulle hinna med och plugga och jag och Hjelt är för lata för att jobba utan service Micke haha.
EGT'n är iaf på platts och den mäter endast 1 cylinder synd att jag inte hade råd med 5st till och värsta flashiga mätaren för det är ju katastofalt att inte logga 6x egt's på en snik maskin, eller hur var det?
Så här får placeringen bli, går nog att få dit annat luftfilter utan problem också den dagen det mäktiga svampfiltret har gjort sitt
Självklart är rören pulssplittade hela vägen samt med skiljevägg i kollektorn. Möjligheten att testa ett 16cm^2 hus finns om mottrycket skulle kliva upp då man vill snyta på.
Men tanken att bygga om till T4:a fläns och ännu större hus finns också, stryper limporna mycket så får man väll öppna upp i kanel bullen. Då z45:an och e85 hittar i tanken blir det att försöka krana så mycket som möjligt med adaptergrenrör.
Tanken är 1:1 förhållande på laddtryck och mottryck det är satt som riktvärde, där bottnar prylarna. så det kan bli kul att forska senare i höst / vinter när det nu blir.
Ändå så är inte Z45:an som är så snäll känslig för mottryck men 1:1 känns som ett bra värde då har man något att utgå ifrån då man ska forska.
Hur långt orkar ett apdater rör liknande detta tror vi?
Mvh
EGT'n är iaf på platts och den mäter endast 1 cylinder synd att jag inte hade råd med 5st till och värsta flashiga mätaren för det är ju katastofalt att inte logga 6x egt's på en snik maskin, eller hur var det?
Så här får placeringen bli, går nog att få dit annat luftfilter utan problem också den dagen det mäktiga svampfiltret har gjort sitt
Självklart är rören pulssplittade hela vägen samt med skiljevägg i kollektorn. Möjligheten att testa ett 16cm^2 hus finns om mottrycket skulle kliva upp då man vill snyta på.
Men tanken att bygga om till T4:a fläns och ännu större hus finns också, stryper limporna mycket så får man väll öppna upp i kanel bullen. Då z45:an och e85 hittar i tanken blir det att försöka krana så mycket som möjligt med adaptergrenrör.
Tanken är 1:1 förhållande på laddtryck och mottryck det är satt som riktvärde, där bottnar prylarna. så det kan bli kul att forska senare i höst / vinter när det nu blir.
Ändå så är inte Z45:an som är så snäll känslig för mottryck men 1:1 känns som ett bra värde då har man något att utgå ifrån då man ska forska.
Hur långt orkar ett apdater rör liknande detta tror vi?
Mvh
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ja det stämmer säkert, som sagt E85 är ju främmande för många här uppe i mina trakter. Men det kommer ju den dagen jag rammlar över några nya spridare.
Mottryck lär maskin vara relativt okänslig för som sagt redan på BF, men bara för mätandet och forskandes skull så hade det varit intressant att se. Men jag kan ju avrapportera på båda förhållandena
Mottryck lär maskin vara relativt okänslig för som sagt redan på BF, men bara för mätandet och forskandes skull så hade det varit intressant att se. Men jag kan ju avrapportera på båda förhållandena
Nu är maskin i stort sett klar och väntar bara på byta ut den sletna 320i motorn. Får se när tid finnes, pappa jobbar hårt på båtmotorn och jag kommer backaup honom på kvälls tid också
Blev riktigt bra faktiskt. Började dock nojja idag då vi höll på med 16v maskinen, tänkte på då vi dunka in kolvarna i 2.7:an.
Risken finns att jag slog av en ring på 4:ans kolv då vi stoppade i dom. Vevlagret rammlade lös från staken i samma veva som kan smällde ner skiten, först var jag säker på att det var ringen i någon hundradel tills jag såg lagret komma ur motorn.
Men, den kan ju ha gått men blev mörkat av lagret. Näe fy sjutton man ska inte ha kolvrings kompressor modell jutserbar, man ska ha efter fasta mått som vi har till v8:an, sååå bra.
Det lär märkas då vi lägger på lite tryck om den är hel eller inte. Annars får vi lyfta upp och byta, enkelt
Blev riktigt bra faktiskt. Började dock nojja idag då vi höll på med 16v maskinen, tänkte på då vi dunka in kolvarna i 2.7:an.
Risken finns att jag slog av en ring på 4:ans kolv då vi stoppade i dom. Vevlagret rammlade lös från staken i samma veva som kan smällde ner skiten, först var jag säker på att det var ringen i någon hundradel tills jag såg lagret komma ur motorn.
Men, den kan ju ha gått men blev mörkat av lagret. Näe fy sjutton man ska inte ha kolvrings kompressor modell jutserbar, man ska ha efter fasta mått som vi har till v8:an, sååå bra.
Det lär märkas då vi lägger på lite tryck om den är hel eller inte. Annars får vi lyfta upp och byta, enkelt