Page 6 of 17
Posted: 17 Mar 2008, 21:06
by Aleex
Nu är bilen lastat på trailern. Allt är förberett och klart så mappningen ska kunna flyta på imorrn,förhoppningsvis.
Man har typ kollat allt 10 gånger nu. Men de blir väl kolla en gång igen innan man drar vid 06.30 imorrn
Nu får ni hålla tummarna
Posted: 17 Mar 2008, 21:13
by birro
håller tummarna. Filma gärna bromsningen, alltid roligt att se!
Posted: 17 Mar 2008, 21:34
by Pimplaren
Nice nice! hoppas det går bra
..
Posted: 17 Mar 2008, 21:53
by Cruelty
hoppas det blir fina siffror
Posted: 17 Mar 2008, 21:54
by Nisse Järnet
Kör så det ryker
Posted: 17 Mar 2008, 22:03
by HULTA
vill se moooooooooooos
Posted: 17 Mar 2008, 23:22
by Ximon
Lycka till i morgon!
Hoppas den håller ihop, och allt flyter på.
Pulver så det räcker är nog inget att oroa sig för
Posted: 18 Mar 2008, 11:30
by birro
Någon som hört nått om hur det går?
Posted: 18 Mar 2008, 11:57
by BaCCoN
En jobbar polare såg den i hjulstakorset. Så han är på G iaf.
Posted: 18 Mar 2008, 14:48
by Bmwandreas
Efter lite strul 690hk/770nm på hjulen än så länge.
Posted: 18 Mar 2008, 15:47
by Bonje
Bmwandreas wrote:Efter lite strul 690hk/770nm på hjulen än så länge.
Sååå!!
Ser det ut att bli eller? Vad är det som har strulat?
Förresten. Hur är det man räknar för att "uppskatta" vad det blir på motorn när man har mätt på hjulen? Säg att vi uppskattar 14% drivline förlust.
Ni lär ju lägga upp bromspappret sen. Det borde vara ett MIN-KRAV när ni har bänkat, inget man måste önska sig till.
Posted: 18 Mar 2008, 15:55
by Bmwandreas
Lite oljeläckage och kamjustering.
700hk på hjulen blev det!
Det är max vad turbon orkar med..
11% fick vi fram på Helges bil när vi först kört den i motorbänk sen här.
Posted: 18 Mar 2008, 16:23
by M3JONAS
E85 såklart?!
Posted: 18 Mar 2008, 16:33
by Tysken
M3JONAS wrote:E85 såklart?!
Jepp E85! 700hk var väl inte så dumt Aleex? Räcker väl till att få den att dra loss på ettan och tvåan
Posted: 18 Mar 2008, 16:38
by Insanity
Justerat ner vridmomentet med laddtryckstyrningen?
Så stora hx50 orkade inte mer än 50hk till alltså, trodde den skulle flåsa på lite mer..
Edit: Tänkte lite galet blir ju större skillnad i motor effekt...
Grattis föresten!!
Posted: 18 Mar 2008, 17:26
by M3JONAS
Tysken wrote:M3JONAS wrote:E85 såklart?!
Jepp E85! 700hk var väl inte så dumt Aleex? Räcker väl till att få den att dra loss på ettan och tvåan
Fan vad alla har fastnat i spritträsket... Blir väl så illa att man själv får köpa större spridare och åka sprit jag med...
Effekten räcker nog till, frågan är om Aleex vågar gasa fullt!?
Posted: 18 Mar 2008, 19:54
by Bmwandreas
Insanity wrote:Justerat ner vridmomentet med laddtryckstyrningen?
Så stora hx50 orkade inte mer än 50hk till alltså, trodde den skulle flåsa på lite mer..
Edit: Tänkte lite galet blir ju större skillnad i motor effekt...
Grattis föresten!!
Fullt från botten, ganska segt spool.
Med bättre kammar hade det blivit mer pulver..
Duger nog att sladda med:)
Mvh