Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
Holmerg: Tack
Amplify: Har härjat där i 4 år, dock har vi två garage utanför detta som är osilerade och där inne ligger allt det du nämnde Bakom E30n ligger också äckligt mycket skit, tur att det inte syns. El är kul när man förstår
Nisse: Tack, ska kika mer på det. Fick ett par bra länkar på Z.
Bosse: Ingen bling bling här inte
mvh Mathias
Amplify: Har härjat där i 4 år, dock har vi två garage utanför detta som är osilerade och där inne ligger allt det du nämnde Bakom E30n ligger också äckligt mycket skit, tur att det inte syns. El är kul när man förstår
Nisse: Tack, ska kika mer på det. Fick ett par bra länkar på Z.
Bosse: Ingen bling bling här inte
mvh Mathias
Tack Philip, det gick inget vidare då ungen hade ljugit för sin pappa eller liknande om massa fakta om moppen för att dem skulle komma och kolla, att den vart org osv när den inte var det. Hans pappa förstod inte mycket när jag sa hur det stod till, dem var alltså aldrig ens här.
Idag fixade jag lite till. Kapade bort batterihyllan och i samband med det hittade jag ett stort rosthål som jag sedan lagade. Jag lagade även ett rosthål på passagerarsidan fram. Utöver detta monterade jag lite mer småsaker på motorn samt kapade en balk i fronten och började måtta för min überstora IC. Först nu, provmonterad på bilen ser jag hur liten den är, dock kommer den nog funka utmärkt första året.
Bilder:
Batterihyllan.
Kapa lite.
Såhär blev det med den bortkapad.
Rosten mellan fjädertorn och torpedvägg.
Lagad.
Rosten i golvet på passagerarsidan.
Även den lagad.
Pluggade igen lite småhål i torpeden också.
Min mega-IC provmonterad, blir en fyrkantsprofil på den nedre delen sedan också. Den kommer mycket högre upp sedan, se nästa bild.
Allt under det röda sträcket skall kapas, sedan ska hela paketet flyttas upp såpass mycket.
Fästet.
Motorn med vattenpump, trigger och annat småplock ihopmonterat.
Hade glömt av hur den egentligen ser ut så jag slängde på lite kläder.
Sedan vill jag även visa våran grymma röksug, den sög upp all rök när vi svetsade. En av de bästa investeringarna i garaget
mvh Mathias
Idag fixade jag lite till. Kapade bort batterihyllan och i samband med det hittade jag ett stort rosthål som jag sedan lagade. Jag lagade även ett rosthål på passagerarsidan fram. Utöver detta monterade jag lite mer småsaker på motorn samt kapade en balk i fronten och började måtta för min überstora IC. Först nu, provmonterad på bilen ser jag hur liten den är, dock kommer den nog funka utmärkt första året.
Bilder:
Batterihyllan.
Kapa lite.
Såhär blev det med den bortkapad.
Rosten mellan fjädertorn och torpedvägg.
Lagad.
Rosten i golvet på passagerarsidan.
Även den lagad.
Pluggade igen lite småhål i torpeden också.
Min mega-IC provmonterad, blir en fyrkantsprofil på den nedre delen sedan också. Den kommer mycket högre upp sedan, se nästa bild.
Allt under det röda sträcket skall kapas, sedan ska hela paketet flyttas upp såpass mycket.
Fästet.
Motorn med vattenpump, trigger och annat småplock ihopmonterat.
Hade glömt av hur den egentligen ser ut så jag slängde på lite kläder.
Sedan vill jag även visa våran grymma röksug, den sög upp all rök när vi svetsade. En av de bästa investeringarna i garaget
mvh Mathias
- Nisse Järnet
Svängde förbi en snabbis idag och meningen var bara att mäta lite och kolla färgkoden men jag råkade slita bort värmepaket och handsfack b.la. Putsade även bort den äckliga sörjan runt fjädertornen, blev dock ej klar då batteriet dog i skruvdragaren. Jag plockade även bort org kabelhärva.
Bilder:
Först fick jag avreagera mig.
Sedan lossa fläkten utefrån.
Sedan blev det tomt.
Ska även kapa nederdelen utav brädan.
Vad kan det väga tro? 5-10kg iallafall.
Dock hittade jag en tysk hallick under brädan som ville komma ut.
Sedan råkade jag slå på den tunna väggen på torpeden, ska slakta den helt så det blir lite mer utrymme där. Fråga inte varför. Relä och säkringsboxen ska även slaktas och det som behövs ska flyttas till insidan torpeden så man slipper se det.
Org härvan. Säljes för en kebabpizza utan kött.
Det halvt slipade fjädertornet. Bra mycket snyggare utan den där skiten.
mvh Mathias
Bilder:
Först fick jag avreagera mig.
Sedan lossa fläkten utefrån.
Sedan blev det tomt.
Ska även kapa nederdelen utav brädan.
Vad kan det väga tro? 5-10kg iallafall.
Dock hittade jag en tysk hallick under brädan som ville komma ut.
Sedan råkade jag slå på den tunna väggen på torpeden, ska slakta den helt så det blir lite mer utrymme där. Fråga inte varför. Relä och säkringsboxen ska även slaktas och det som behövs ska flyttas till insidan torpeden så man slipper se det.
Org härvan. Säljes för en kebabpizza utan kött.
Det halvt slipade fjädertornet. Bra mycket snyggare utan den där skiten.
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Var i garget en sväng idag och fick ner bilen på hjul igen, dock bara temporärt då bromsoken ska renoveras och lite andra saker skall lackas. Blev en konstig känsla att sänka allting 1m jämfört mot hur den har stått ett par månader. Jag monterade även mina nya delringbussningar som jag köpte utav http://www.specialsvarv.se. Riktigt bra kvalité på dem!
Jag var sedan även tvungen att montera en stol snabbt så man kunde drömma
Bilder:
Lämplig wastegate-placering?
Bussningarna.
I sina skitna hållare.
De gamla oanvända.
Något liknande blir det sedan när dem monteras.
Kommer detta fungera? Det är 1mm kvar innan bulten kommer greppa på nylonringen som är en låsning. Muttern är ca 10mm hög och det saknas 2-3mm innan bulten når toppen på muttern. Är till länkarmen.
Monterade. Skäms hur smutsigt det är.
Bilen på alla fyra igen med mina tattarlackade hjul.
Spiiidpartsen ligger fortfarande på fel ställe, får bli ändring snart
Kommer mer i veckan!
mvh Mathias
Jag var sedan även tvungen att montera en stol snabbt så man kunde drömma
Bilder:
Lämplig wastegate-placering?
Bussningarna.
I sina skitna hållare.
De gamla oanvända.
Något liknande blir det sedan när dem monteras.
Kommer detta fungera? Det är 1mm kvar innan bulten kommer greppa på nylonringen som är en låsning. Muttern är ca 10mm hög och det saknas 2-3mm innan bulten når toppen på muttern. Är till länkarmen.
Monterade. Skäms hur smutsigt det är.
Bilen på alla fyra igen med mina tattarlackade hjul.
Spiiidpartsen ligger fortfarande på fel ställe, får bli ändring snart
Kommer mer i veckan!
mvh Mathias
Monologen forstätter
Var en sväng i garaget idag också och slipade halva motorrumet, det tar verkligen tid även fast det inte direkt syns på ett par bilder. Sedan började jag även kapa i ryggstöd/hatthylla, halva brädan och i froten för IC'n. Snyggade även till lite kabelhärvor och så.
Bilder:
Ena sidan slipad som sagt.
Kapade på balkarna på vardera sida om IC'n så rördragningen blir smidigare. IC'n kommer dock sitta lite bättre sedan
Undra hur låg den blir sedan med tråg och 220kg tyngd.
Baksätet och hatthyllan som jag började kutta.
Kapade lite på nederkant av brädan, blev rätt gött om fotutrymme.
mvh Mathias
Var en sväng i garaget idag också och slipade halva motorrumet, det tar verkligen tid även fast det inte direkt syns på ett par bilder. Sedan började jag även kapa i ryggstöd/hatthylla, halva brädan och i froten för IC'n. Snyggade även till lite kabelhärvor och så.
Bilder:
Ena sidan slipad som sagt.
Kapade på balkarna på vardera sida om IC'n så rördragningen blir smidigare. IC'n kommer dock sitta lite bättre sedan
Undra hur låg den blir sedan med tråg och 220kg tyngd.
Baksätet och hatthyllan som jag började kutta.
Kapade lite på nederkant av brädan, blev rätt gött om fotutrymme.
mvh Mathias