Page 6 of 26

Posted: 27 Aug 2007, 18:28
by shomakie
Amplify wrote:
shomakie wrote:
Amplify wrote:varför höjer du huven? driftstyle lr?


för att få ut den varma luften som bildas...


hehe okej det e bra!

har nog haft sönder 4st sådanadär små drev, riktigt skit tyvärr :P


jo ja vet...gick sönder på min förra med...tur att man jobbar på växellådstillverkning så nu ska ja höra om man kan få drev tillverkade där i lastbilsstål som klarar 2814nm =)

Posted: 27 Aug 2007, 19:37
by Zwofurti
det där lär väl inte hålla?

vill du köpa en diff? stora e30 klumpen, 3,73:1.

kan skicka åt dig.

Posted: 27 Aug 2007, 20:56
by shomakie
Nu har ja börjat skissa på nya maskinen nästa år och den kommer se ut som följande:
M20B25 block oringat
M20B25 Svarvade kolvar
M20B25 Kulpenade stakar
M20B25 topp svetsad, portad och eventuellt nya ventiler
Tjockare toppackning
ARP i hela maskin
600hk snurra...te.x kkk29
720cc spridare
MS sprut
Nuke Fuelrail
044 bosch soppapump
Stora lamelldiffen

så nu måste man börja jobba övertid och kanske sälja s40:in!

Posted: 30 Aug 2007, 02:33
by shomakie
Imorrn ska man förmodligen ut till garaget och kapa bort reservhjulsbaljan då den bara är ivägen och sen upp me diffen...

Så man kan köra lite och inte bara ha henne på pallbockar!!!

Posted: 30 Aug 2007, 16:08
by Strandholm
shomakie wrote:
Amplify wrote:
shomakie wrote:
Amplify wrote:varför höjer du huven? driftstyle lr?


för att få ut den varma luften som bildas...


hehe okej det e bra!

har nog haft sönder 4st sådanadär små drev, riktigt skit tyvärr :P


jo ja vet...gick sönder på min förra med...tur att man jobbar på växellådstillverkning så nu ska ja höra om man kan få drev tillverkade där i lastbilsstål som klarar 2814nm =)



ja, alla sätt e bra förutom dom dåliga :)

Varför inte bygga på m50 nästa säsong?

Posted: 01 Sep 2007, 21:21
by shomakie
Amplify wrote:
shomakie wrote:
Amplify wrote:
shomakie wrote:
Amplify wrote:varför höjer du huven? driftstyle lr?


för att få ut den varma luften som bildas...


hehe okej det e bra!

har nog haft sönder 4st sådanadär små drev, riktigt skit tyvärr :P


jo ja vet...gick sönder på min förra med...tur att man jobbar på växellådstillverkning så nu ska ja höra om man kan få drev tillverkade där i lastbilsstål som klarar 2814nm =)



ja, alla sätt e bra förutom dom dåliga :)

Varför inte bygga på m50 nästa säsong?


Hehe..sant!
Nja...vill först bygga en riktigt m20 maskin sen fortsätta pulandet!

Posted: 01 Sep 2007, 21:26
by shomakie
Blev stoppad i polisen besiktningskontroll idag och ja kan lova att hjärtat hoppade ur led ett tag innan det kom tillbaks...
Kommer fram en polis och frågar om legitimation och låter mig blåsa...helt grönt..
Undrar om det e min bil...
-Ja det e min bil.
-Byggt den själv.
-Japp
polisen skriker då:
-Roine kom hit o kolla!....

Blir helt vit i ansiktet känns det som, fan bilen kommer ju få nedslag direkt...
Kollar fram ett tag och tänker att nu har de sett fronten me ic:n...
går bak säger till mig att sätta på tändning och lampor...allt ok!
-Hörru, vingen sitter lite löst...sätt fast den!
-Allt ser bra ut, ha en trevlig kväll.
-Tack detsamma!

Fan...hur är det möjligt att man klara polisens besiktning me min bil???

:)

Posted: 01 Sep 2007, 21:33
by makkan_nykvarn
fan vilken tur du hade dåra :)

Posted: 27 Sep 2007, 02:04
by shomakie
Nu så ska bygget snart ta fart igen då jag sålde S40:in i måndags.

Så nu har ja precis inhandlat en flång ny wh1e turbo så nu ska ja fundera på om ja vill riva motorn och svarva kolvarna eller köra med mls packning....

Posted: 27 Sep 2007, 03:19
by tykoo
ser fint ut du:D små tur med snuten iaf.... verkar som din nya maskin kan bli rätt bra faktist.

Posted: 27 Sep 2007, 06:20
by shomakie
Nu har ja några dåliga kort på nya snurran...

Image

Image

Posted: 27 Sep 2007, 19:45
by Pimplaren
Nice agg! vad har de för mått?

Posted: 27 Sep 2007, 19:51
by shomakie
Pimplaren wrote:Nice agg! vad har de för mått?


=)
ingen aning...hehe

Posted: 27 Sep 2007, 20:15
by Overcharged
Ser ut som en fin liten HX40 :D
nice bygge förresten

Posted: 27 Sep 2007, 21:33
by moonzhine
verkligen en intressant tråd..
hehe du har rätt inställning iaf!säljer s40in och bygger vidare på denna :Dfick du igång "första" bygget av motorn med ct26an och provkörde nå eller?isf hur funka turbon..har en ct26 sj på G men tror jag satsar på en annan med mer kapacitet,vad gav du för den nya turbon?har tänkt bygga för ungefär 350 driftsäkra hk :D

en E36 med m50b25 jag har..

Posted: 28 Sep 2007, 02:20
by shomakie
Overcharged wrote:Ser ut som en fin liten HX40 :D
nice bygge förresten


Är en Wh1e...

Posted: 28 Sep 2007, 02:22
by shomakie
moonzhine wrote:verkligen en intressant tråd..
hehe du har rätt inställning iaf!säljer s40in och bygger vidare på denna :Dfick du igång "första" bygget av motorn med ct26an och provkörde nå eller?isf hur funka turbon..har en ct26 sj på G men tror jag satsar på en annan med mer kapacitet,vad gav du för den nya turbon?har tänkt bygga för ungefär 350 driftsäkra hk :D

en E36 med m50b25 jag har..


Hehe...blev överlycklig när ja fick pengarna i handen och åkte in på banken o betalade av lånet=) ALDRIG mer ta lån säger ja bara =)

ja...den sköt på bra...dock en liten spricka till wg så max ladd 0.6 men körde ifrån en massa! :)

Gav 3500:- tror inte den e använd...stått i ett garage bara...inte ett märke på skovlarna eller så... ;)