Page 50 of 63
Posted: 03 Feb 2009, 21:15
by Bäckis
Visst kan jag bygga en annan maskin, men det ligger rätt mkt pengar i den som är och den är dessutom förbannat effektiv när den är hel.
Funderar på betong i blocket, men innan den är demonterad och genomgången så säger jag ingenting.
Ett par burkar starköl så blir man avdomnad i skallen så man slipper bry sig iaf, skönt.
Posted: 03 Feb 2009, 21:31
by pelko
Betongat block, fungerar det bra även om man kör längre stunder och inte bara tex strippen? Tänkte på kylningen.
Alkohol är bra och det är lätt att säga här bakom datorskärmen men ta tag i det så fort det finns möjlighet, blir nog inte lika tungt i slutändan sedan innan den rullar igen
Mvh Mathias
Posted: 03 Feb 2009, 21:34
by Bäckis
Jag skulle tagit ur maskinen redan ikväll om jag inte hade gips. Slarvade med det och plockade av efter lite drygt två veckor, antagligen därför jag får bita i det sura nu.
Jag vill ha den i delar omgånde så jag vet hur mkt pengar jag måste få tag i för att få ihop den igen.
Posted: 03 Feb 2009, 21:39
by pelko
Kul att ni inte tappat glöden helt iallafall
Får hoppas det är mildare än ni tror.
Mvh
Posted: 03 Feb 2009, 21:40
by Bäckis
Man utgår från det värsta så kan man inte bli besviken, lär dig det
Hade ju tänkt att man skulle skruva på huven och ställa undan den i väntan på vår idag, men icke....
Posted: 03 Feb 2009, 21:45
by pelko
Det är helt rätt tänkt och det är så man ska tänka.
Ring alla pålitliga Avesta-bor och gör ett ryck samt lite svartjobb så står den snart och väntar på våren med sitt skynke på
Mvh
Posted: 03 Feb 2009, 21:48
by Bäckis
Jag får ihop den, ingen fara. Är bara lite trött på den och min hand som gör att jag inte kan skruva ett skit själv.
Köpte ett utomhus spa och har lite pengar utlånat osv, men det ekonomiska löser sig alltid, jag är bra på att få fram pengar
Posted: 03 Feb 2009, 21:51
by pelko
Haha blev du sugen efter Tobbe eller vad han hette med den röda E30 turbon hade en badtunna utomhus? Minns att du skrev i hans tråd för något år sedan att du var sugen på den hehe
Som sagt, det löser sig. Ska bli kul att se bilen IRL i sommar igen, drägglade sist
Mvh
Posted: 03 Feb 2009, 21:57
by christoffer jansson
Fan vad surt...
Hur lång leverans tid e de på ett block?
Betong är nog fan ett måste nu, de verkar bli elak.
Posted: 03 Feb 2009, 22:12
by M3JONAS
Blocken tar mindre än en vecka att få hem via bmw.
Posted: 03 Feb 2009, 22:17
by Micke johansson
Storås wrote:Bäckis wrote:marcus wrote:Nej, fan vad surt.... bara till att bygga M10-hybrid och på det igen! tror 68:ans M10 block ska ha tjockast cylindrar!
En motor ska inte ha 4 cylindrar, det är då uppenbart.
Kan väl inte vara så farligt mycket jobb med att få ner en rödmotor i den va ?
Tråkigt som fan bäckis
erkänn du är bra nog sugen på så limmet på fingrarna med en arg m20
Haha ja rödblockarna ger ju bra effekt när man tvångsmatar dom också .. fast nog är dom betongade alltid.
Posted: 03 Feb 2009, 22:54
by Grefven
Bäckis wrote:, jag är bra på att få fram pengar
jag hör ju att jag inte vågar ställa upp min bil ännu =)
Posted: 03 Feb 2009, 23:03
by Marco Garver
Hur funkade de nya triggerhjulet?
Blev ni av med dom tidigare problemen?
Tråkigt med raset
Mvh Marco
Posted: 03 Feb 2009, 23:04
by HenrikF
Det är ju nu man ska handla
Även i tuffare tider måste pengarna rulla.
Posted: 03 Feb 2009, 23:11
by Nisse Järnet
Jäävla skit
Hoppas det löser sig smidigt!
Posted: 03 Feb 2009, 23:16
by Bmwandreas
Marco Garver wrote:Hur funkade de nya triggerhjulet?
Blev ni av med dom tidigare problemen?
Tråkigt med raset
Mvh Marco
Japp inga problem nu.
Posted: 04 Feb 2009, 08:39
by JohanH
Usch o fy vad tråkigt att läsa detta
Kanske läge att lägga sig på en "lagom" hög nivå istället för att maxa?
mvh johan