Re: Turbo BelAir.
Posted: 08 Sep 2019, 22:41
Dags för en uppdatering.
Körde StreetWeek med bilen, dock så ville inte convertern fungera hela veckan.
Uppe i Hudiksvall märkte jag när bilen varmkördes på pallbockar att oljetrycket i lådan försvann.
Materialet från lockup lamellerna hade släppt och täppt igen oljesilen, tvättade det och bytte olja och spinnonfilter och lådan fungerade igen.
Körde som bäst 6.15 196km/h under veckan, dock hann jag aldrig testa och stalla med lustgasen.
Eller vågade inte pga. converter strulet.
Lådan ville gå varm på transporterna pga. ingen lockup, hade ju husvagn efter bilen.
Bytte olja och filter i lådan igen i Orsa för säkerhets skull.
Nere i Lindesberg började convertern dragga så det blev svårtkört, lyckades ändå köra en 6.16 195km/h repa.
Vi packade ihop allt och körde hem, hade blivit femma i klassen True Street om jag hade fullföjt tävlingen men vi bestämde att bryta.
Tog ner lådan några dagar senare och sickade convertern till Circle D i USA, dom meddelande en vecka senare att
dom hade byggt ihop convertern fel därav brann lockupen upp.
Anders på AE Bil & Transmission kollade genom lådan, bytte lameller på 2an och 3an.
Fick ihop bilen ett par veckor sedan.
Körde i lördags på Kjula med bilen.
Kopplade på lustgasen under stallning med transbrake.
körde nytt PB 9.21@222km/h men blåste ett tryckrör efter 7.3sekunder.
Körde dock 5.93@196km/h på 201 meter och 1.39 i 60fot som bäst
Körde StreetWeek med bilen, dock så ville inte convertern fungera hela veckan.
Uppe i Hudiksvall märkte jag när bilen varmkördes på pallbockar att oljetrycket i lådan försvann.
Materialet från lockup lamellerna hade släppt och täppt igen oljesilen, tvättade det och bytte olja och spinnonfilter och lådan fungerade igen.
Körde som bäst 6.15 196km/h under veckan, dock hann jag aldrig testa och stalla med lustgasen.
Eller vågade inte pga. converter strulet.
Lådan ville gå varm på transporterna pga. ingen lockup, hade ju husvagn efter bilen.
Bytte olja och filter i lådan igen i Orsa för säkerhets skull.
Nere i Lindesberg började convertern dragga så det blev svårtkört, lyckades ändå köra en 6.16 195km/h repa.
Vi packade ihop allt och körde hem, hade blivit femma i klassen True Street om jag hade fullföjt tävlingen men vi bestämde att bryta.
Tog ner lådan några dagar senare och sickade convertern till Circle D i USA, dom meddelande en vecka senare att
dom hade byggt ihop convertern fel därav brann lockupen upp.
Anders på AE Bil & Transmission kollade genom lådan, bytte lameller på 2an och 3an.
Fick ihop bilen ett par veckor sedan.
Körde i lördags på Kjula med bilen.
Kopplade på lustgasen under stallning med transbrake.
körde nytt PB 9.21@222km/h men blåste ett tryckrör efter 7.3sekunder.
Körde dock 5.93@196km/h på 201 meter och 1.39 i 60fot som bäst