Ett gäng bilder från resan.

Bild från Test & Tune på Knoxville Dragstrip fredagen 9/9
Richard Sahlström i mitten har varit till en stor hjälp med att fixa nya kontakter åt mej, han har känt
Larry Waddell sedan -94. Han hittade trailern som vi hade under hela resan mm.
Emil Larsson till vänster, våran tuner. Hans datafingrar går inte av hackor

Larry Waddell till höger.

Larry Waddell till vänster, utan hans hjälp hade denna resa inte varit möjlig.
Michael Thomas till höger, han fixade klistermärken till våran trailer. Han äger firman Bad Designs.

Första provkörningen med trailern efter bilen, i Heiskell Tennessee.
Juha "Tjoa" Forsman till vänster.

I kön till "Tech control" i Hebron på National Raceway

I kön till "Tech control" i Hebron på National Raceway

Vart folksamling runt bilen... Jänkarna vart impade av sleepern

Snigeln tittade fram

Dennis Klangebo och Magnus Frost från Norrlands Asconan

Efter besiktningen (Tech control) började vi med växellådsbyte.
Jake Preformance skulle leverat lådan 1:a september till Larry i Heiskell Tennessee.
Men vi fick den försenat upp till Hebron Ohio, Dennis Taylor (farsa till Alex Taylor som kör Camaro -67 LS turbo 8.68 i snitt) var schysst och körde upp den åt oss. Men vi märkte att det saknades ett stift i kontakten till lådan, öppnade tråget. Jo det var inget transbrake ventilhus där. SUCK!
Var bara att lyfta dit lådan ändå, vi vågade inte byta ventilhus.
Blev och banka till växellådstunneln lite extra pga nyare hus på lådan, oljeanslutningarna sitter inte lika.
Emil knåpade om elen till måndagen så att 3ans växel går in vid launchcontrol så att jag kunde hålla bilen still lättare.

I uppliningen på måndagen, första racedagen efter byte av bakaxelklumpen.
Körde pissiga 11.77 130mph med 1.9 i 60fot, var helt utan fokus då.

Första checkpointen dag 1

Andra checkponten dag 1

Vi åkte till Summit Motorsportspark i Norwalk, träffade på dessa grabbar.
Dom hade kört sönder deras startmotor, vi hade en ny reserv med oss som vi gav till dom

Dom beställde en ny från Summit som vi fick till US131 banan.

Summit Motorsports Park i Norwalk Ohio, i upplinigen.

Körde 10.14 145mph 1.69 i 60fot. Vi nöjde oss med den repan.
Började jaga efter ett lustgassystem istället, hittade ett begagnat cheater för Dominator fläns.

Jessie Madaffari Jr som kör Stepsiden hade lustgassystemet monterat på sin Pickis men använde inte det.

Jessie längst till höger.

Lusgasystemet.

Monte Smith fixade till bestyckning för 75hk och 85hk

Ett team lånade ut deras reserv lustgastub till oss, se vad glad jag blev

Första checkpointen dag 2

Andra checkpointen dag2

På US 131 Motorsports Park i Martin Michigan
Lustgassystemet monterades på morgonen under en regnskur, tur för oss.
Då han vi med att köra första rundan i "All in"
9.72 142mph, bilen gick så fett att den dog på slutet.

Efter lite tuning så körde vi nytt pers bästa. 9.26 149mph 1.45 i 60fot

Vi hade slut på rena shorts, och Meijer hade bara jeans för 9.99$

Var bara att köpa jeans och kapa av dom

Första checkpointen dag3

Andra checkpointen dag3

Vårat hangaround team Drunkweek var på TGI Fridays i Indianapolis (dom var 13pers).
Dom ville bjuda på grogg till oss efter dagen

Indianapolis tunade vi på lite mer lustgas. Men fick rejäla däckskak och hjullyft.

Släppte av gasen under 2sekunder, körde dock en 9.46 149mph 1.52 i 60fot ändå.
Vi nöjde oss med det och servade bilen istället. Ställde ventiler och bytte lambdasond.

Fick se att höger bakskärm vart lite knäckt efter repan.

Första checkpointen dag4

Andra checkpointen dag4

Tankningen av bilen under roadtripen mellan Indianapolis och Hebron

Sista racedagen i uppliningen
Lyckades klämma nytt pers bästa i första rundan, 9.25 151mph 1.48 i 60fot

I uppliningen till andra rundan

Emil tunar på till sista rundan

I uppliningen till andra rundan

YEAH!! 9.22 151mph (244km/h) 1.47 i 60fot nytt pers bästa igen

Prisutdelning.

Fick ett passande klistermärke av ett team
Kommer fler bilder av resan ner till Knoxville och Orlando Speedworld