Page 44 of 63
Posted: 15 Jan 2009, 11:17
by ScratcH
Bmwandreas wrote:JohanH wrote:Bmwandreas wrote:JohanH wrote:Bmwandreas wrote:M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Nej ingen inkörning, det gör man inte.
Man kör mineralolja och mappar låglast först och gör det klart. Sen är det bara att ladda så mycket det går:)
Har det någon inverkan med mineralolja? Dvs går det att agera på samma sätt med helsyntet(som jag använder..)?
Nu hoppas vi på fina siffror innan denna dag är slut
Mineralolja gör att ringarna sliter in sig, det gör dem knappt med en bra syntet olja. Så man ska köpa den billigaste skitoljan:)
Viken olja kör ni med efter att ringarna slitit in sig å skitoljan gjort sitt?
Lycka till idag å en film snutt vore inte helt fel
Posted: 15 Jan 2009, 11:18
by Bmwandreas
Edge 10w60
Posted: 15 Jan 2009, 15:11
by Bmwandreas
Nu har jag kört 45 minuter och vi har 556 whp på grundtryck 1.3 bar.
Posted: 15 Jan 2009, 15:17
by Vision79
Bmwandreas wrote:Nu har jag kört 45 minuter och vi har 556 whp på grundtryck 1.3 bar.
Svarar fint!!
nu vill vi se pulver
Posted: 15 Jan 2009, 15:38
by JohanH
Bmwandreas wrote:Nu har jag kört 45 minuter och vi har 556 whp på grundtryck 1.3 bar.
hua!
Den kommer bli grym
Posted: 15 Jan 2009, 15:54
by Bmwandreas
700 whp vid 1.9 bar. Tror vi lär ställa om kammarna som vi hade förra året.
Posted: 15 Jan 2009, 15:58
by JohanH
Bmwandreas wrote:700 whp vid 1.9 bar. Tror vi lär ställa om kammarna som vi hade förra året.
GO GO GO
Den gav ju lite mera då så det låter som en god idé
Posted: 15 Jan 2009, 16:05
by Bmwandreas
Helt stopp vid 700 whp, vore förjävligt om den nya turbon vore sämre.
Posted: 15 Jan 2009, 16:12
by JohanH
Bmwandreas wrote:Helt stopp vid 700 whp, vore förjävligt om den nya turbon vore sämre.
Men va f-n
- så där kan "vi" inte ha det...
Hur mycket laddas det? Varv?
Ända fördelen är väl att blocket kommer hålla utan problem nu
Posted: 15 Jan 2009, 16:20
by Bmwandreas
Ger 700 på 2 bar.
Nej jag hoppas på kammarna, vet ju förut hur mycket man kan hämta om de står fel.
Posted: 15 Jan 2009, 16:21
by Nicke Blom
låter allvarligt detta
Posted: 15 Jan 2009, 16:31
by JohanH
Bmwandreas wrote:Ger 700 på 2 bar.
Nej jag hoppas på kammarna, vet ju förut hur mycket man kan hämta om de står fel.
Så dom är inte omjusterade än.. Pust!
Nu blev man genast lite bättre till mods.
Hur mår Bäckis? Apgalen eller
Posted: 15 Jan 2009, 16:42
by Bmwandreas
Haha nejdå. Vi ställer tillbaks kammarna nu
Posted: 15 Jan 2009, 16:58
by micke999
ska bli kul å se slutresultatet!!
Posted: 15 Jan 2009, 18:32
by Vision79
Min erfarenhet är att S14 är lurig på kammarna!, på ett SDC event 2006 tror ja d va, i GBG så klockades kammarna om på Manges (fd j Sahlins) M3 och 10-15km/h kom på ett bräde
..tyckte den gick lite knepigt reporna innan..osså vred dom till pinnarna så vart den väldigt arg
:) och spottade ut 235km/h+ slutfarter
Så vrid till spakarna nu!
Posted: 15 Jan 2009, 18:56
by Bäckis
Blev klart bättre med gamla inställningarna, men 710whp@1,8 bar duger inte.
Tyvärr är bänken bokad imorgon så den åker ur en dag eller så. Maskinen funkar jättefint och går tystare än någonsin, men lite mer effekt vill vi nog allt ha
Nya försök kommer inom kort....
Posted: 15 Jan 2009, 20:45
by Bmwandreas
Ger den inte mer med denna turbo så är GT4088 världens bästa turbo