Page 42 of 77

Posted: 09 Mar 2011, 07:43
by Dawe_A
ska vi dela på en sådan slip?

jag hatar negerjobb som detta...Tog rätt lång tid innan serring fick mit svänghjul faktiskt, visste inte hur jag skulle svarva av det...

Finns väl lite finare slipar dock för runt 800.. med mätning direkt och ja, kanske till o med elmotor.. MInns inte helt 100 men där satt en micrometer o mätte iaf..


Bör ju vara klart i helgen iallafall kan jag tycka..

Posted: 09 Mar 2011, 09:41
by AGranlund
Kommer nog bli bra ryt i denna när den blir mappad :D
Lagom tyskstuk med hjulen oxå! :twisted:

Posted: 09 Mar 2011, 12:25
by Dawe_A
AGranlund wrote:Kommer nog bli bra ryt i denna när den blir mappad :D
Lagom tyskstuk med hjulen oxå! :twisted:



ja det får vi hoppas.. hoppas ha den klar med motorn till juni senast iallfall..Men det blir tight.

Blir guldigt centrum på fälgarna, hoppas det blir lite tyskt :)

Posted: 09 Mar 2011, 16:56
by AGranlund
Ja det brukar ta längta tid än man tror! Guldiga centrum kommer bli kanon de! Du kan ju gissa vad det blir för färg på mina 8)

Posted: 09 Mar 2011, 17:54
by Dawe_A
Hejdå mina vänner, hoppas jag slipper se er på ett bra tag igen!
Image

Posted: 14 Mar 2011, 23:49
by _2499
Jaha... och vad händer här då???

Image

Börjar känna doften av vinnarburgarn! Dags att lägga på ett kol nu ;)

Posted: 15 Mar 2011, 00:12
by Dawe_A
hahaha...

Köpte mig en e30 brukis som rasa första dagen ju.. måste lappa ihop den..


min vev med koppling osv är föresten klara idag... ska bulta ner det imorgon när jag hämtat det.. slipa in lite kolvringar sen ska det vara att plocka ihop motorn iallfall..

bilen tar jag det lugnt med :lol:

Posted: 15 Mar 2011, 07:07
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:hahaha...

Köpte mig en e30 brukis som rasa första dagen ju.. måste lappa ihop den..


min vev med koppling osv är föresten klara idag... ska bulta ner det imorgon när jag hämtat det.. slipa in lite kolvringar sen ska det vara att plocka ihop motorn iallfall..

bilen tar jag det lugnt med :lol:


Jag är ledig i helgen om det ska skruvas ihop motor och slipa "tråkiga" kolvringar :lol:

Posted: 15 Mar 2011, 15:59
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:hahaha...

Köpte mig en e30 brukis som rasa första dagen ju.. måste lappa ihop den..


min vev med koppling osv är föresten klara idag... ska bulta ner det imorgon när jag hämtat det.. slipa in lite kolvringar sen ska det vara att plocka ihop motorn iallfall..

bilen tar jag det lugnt med :lol:


Jag är ledig i helgen om det ska skruvas ihop motor och slipa "tråkiga" kolvringar :lol:


hehe bra idé , bara att komma förbi.. :)

ta med momentnyckeln med så är du bussig :D

Posted: 15 Mar 2011, 16:16
by CrazyVikingsRacing
Jepp måste hålla mig nykter denna helgen, så då är det bra att ha tankarna på annat håll :P.

Posted: 16 Mar 2011, 13:09
by Dawe_A
bra då äre spikat :)

M20 <3 <3 !!

varför har jag inte en smidd m20 istället.. :)

Posted: 16 Mar 2011, 13:21
by Dawe_A
bild på min nya halvtrogna vän som endast får bekänna färg på tvären och varvsopp.. synd att den inte håller bara..

annars är m20 the shit!!!

Image


Hämtar s50 veven ikväll med svänghjul och tryckplatta... 2k för en fin balansering är inte så farligt!

Nu blir det m20 och s50 mek hela helgen , viktor, måns , håkan , erik alla får komma och göra mig och jens sällskap...

behöver någon polack till att montera på insug på m20in medans jag slipar in kolvringar!

Posted: 16 Mar 2011, 14:36
by markus
Tipps.. Montera insuget på toppen innan du sätter tillbaka den. Mycket enklare så. Även oljeröret blir lättare att få dit om man inte glömer ha det i blocket när toppen åker på vill säga :wink: Har strulat några gånger med det där jävla röret kan jag säga...

Posted: 16 Mar 2011, 14:44
by Dawe_A
markus wrote:Tipps.. Montera insuget på toppen innan du sätter tillbaka den. Mycket enklare så. Även oljeröret blir lättare att få dit om man inte glömer ha det i blocket när toppen åker på vill säga :wink: Har strulat några gånger med det där jävla röret kan jag säga...


jo jag har skruvat av b20 insuget nu och väntar på massa b25 grejor..


535 lmm
b25 insug
B25 spjäll
B25 btr

sen har jag ju den chippade b25 boxen.. blir nog en trevlig sladdbil när jag svetsat diffen :D


Ang oljeröret så sitter det i blocket nu, lär försökta pricka rätt när jag lyfter på toppen med insug et.c :)

Någon som vet om man kan skölja igenom motorn 2-3 gånger med biltemas mineralolja? alltså bara låta den gå 10 min först med 50/50 mineralolja och diesel 2gånger... sen en gång med bara mineralolja.. sen hälla på någon 10-40 olja ?

Posted: 16 Mar 2011, 15:20
by Krillian
Dra ihopa fjädern till oljeröret med ett buntband :wink:

Posted: 16 Mar 2011, 15:26
by Dawe_A
Krillian wrote:Dra ihopa fjädern till oljeröret med ett buntband :wink:



fjädern, vilken fjäder?? du vet att du måste förklara in i minsta detalj så jag förstår krillian :D ...jag har ingen fjäder!



om ni menar det rätt grova röret som går upp och sätter sig i insuget ?

Där ska det väl ligga en oring bara?


mvh

Posted: 16 Mar 2011, 16:33
by Snekast
Sitter en liten fjäder som trycker hela prytteln mot oringen också :)