Page 41 of 63

Posted: 28 Dec 2008, 21:48
by Bäckis
Ja, slät och frusen. Skitkul!

Posted: 28 Dec 2008, 21:51
by M3JONAS
Kul att det händer saker med bilen!

En annan måste nog sätta lite fart nu så man slipper stå och tokmeka i april.

Posted: 28 Dec 2008, 21:52
by Crille74
Bäckis wrote:Ja, slät och frusen. Skitkul!


Ska höra med tjockisen kent om vi ska komma ner till nästa helg om han får.

Mvh

Posted: 04 Jan 2009, 20:42
by Bäckis
Ärtan och chefsmeken hade lagt i maskin idag när jag kom hem från bio med pojken min. :)

Byggde tryckröret på turbosidan och Ärtan höll på med härvan. Ska fixa stödlagret till veven imorgon så kanske det kan börja bli klart väldigt snart.

Posted: 04 Jan 2009, 21:14
by JohanH
Vad har du gjort nu för snällt? :lol:

Eller var det dom som låg på minus? :P

Posted: 04 Jan 2009, 21:18
by Bmwandreas
Är ju så jävla kallt så vi hade inget annat att göra :cry:

Posted: 04 Jan 2009, 21:37
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Är ju så jävla kallt så vi hade inget annat att göra :cry:


Haha, blev det inte ens crossåkning?

Posted: 04 Jan 2009, 21:39
by Bmwandreas
Nä inte på hela helgen.... :cry:

Posted: 05 Jan 2009, 10:12
by Bonje
Vissa har det bra med folk som skruvar åt en när man själv är iväg och roar sig... Om man hade bott i Avesta så kanske man själv hade en körduglig bil? :lol:

Skulle inte turbon passa bolt on utan mods? Tänkte på att du har grejsat med oljetillförsel och tryckrör..?

Posted: 05 Jan 2009, 10:27
by Bäckis
Jo, den är direct fit, nästan :)

Lagerhuset är annorlunda så jag fick knäcka om returen lite, och på kompressorkåpan hade jag böj och kona påsvetsat, det är det jag svetsat dit på nya snurran.

Posted: 05 Jan 2009, 10:53
by Bonje
Ahaa.. det förkarar saken! :)

Hur mycket mer effekt ska den här turbon klarar kontra den förra?
Och vad räknar du med för effekt i masin nu?
Beställde du kolvar med samma komp som förrut?

Posted: 05 Jan 2009, 11:29
by Bäckis
JA, 9:1.

Den ska klara kanske 50 till på hjulen. 800 på hjulen är väl målet, men vi får se. Det är ca 900 i maskinen isf. Mkt för en maskin som går som original :)

Posted: 05 Jan 2009, 20:17
by Bäckis
Hela drivlinan sitter i tack vare chefsmeken och lite mig själv.

Bara hänga dit kylaren och slangar, avgasystemet samt tryckrör så är den installerad. Återstår kabelhärva.

Posted: 05 Jan 2009, 20:19
by pelko
Man kan väl med gott samvete säga att du är ute i tid :)

Fota sen också ;)

Mvh Mathias

Posted: 06 Jan 2009, 12:29
by Bäckis
Kopplingen luftad och växelspaken monterad.

Återstår kabelhärva och montering tryckrör, kysystem och avgassystem.

Posted: 06 Jan 2009, 18:05
by bmwpatrik
Ska du byta styrsystem till Vipec? Eller varför ny härva?

MVH

Posted: 06 Jan 2009, 20:01
by Bmwandreas
Ja vi byter till V44.