Page 41 of 63
Posted: 28 Dec 2008, 21:48
by Bäckis
Ja, slät och frusen. Skitkul!
Posted: 28 Dec 2008, 21:51
by M3JONAS
Kul att det händer saker med bilen!
En annan måste nog sätta lite fart nu så man slipper stå och tokmeka i april.
Posted: 28 Dec 2008, 21:52
by Crille74
Bäckis wrote:Ja, slät och frusen. Skitkul!
Ska höra med tjockisen kent om vi ska komma ner till nästa helg om han får.
Mvh
Posted: 04 Jan 2009, 20:42
by Bäckis
Ärtan och chefsmeken hade lagt i maskin idag när jag kom hem från bio med pojken min.
Byggde tryckröret på turbosidan och Ärtan höll på med härvan. Ska fixa stödlagret till veven imorgon så kanske det kan börja bli klart väldigt snart.
Posted: 04 Jan 2009, 21:14
by JohanH
Vad har du gjort nu för snällt?
Eller var det dom som låg på minus?
Posted: 04 Jan 2009, 21:18
by Bmwandreas
Är ju så jävla kallt så vi hade inget annat att göra
Posted: 04 Jan 2009, 21:37
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Är ju så jävla kallt så vi hade inget annat att göra
Haha, blev det inte ens crossåkning?
Posted: 04 Jan 2009, 21:39
by Bmwandreas
Nä inte på hela helgen....
Posted: 05 Jan 2009, 10:12
by Bonje
Vissa har det bra med folk som skruvar åt en när man själv är iväg och roar sig... Om man hade bott i Avesta så kanske man själv hade en körduglig bil?
Skulle inte turbon passa bolt on utan mods? Tänkte på att du har grejsat med oljetillförsel och tryckrör..?
Posted: 05 Jan 2009, 10:27
by Bäckis
Jo, den är direct fit, nästan
Lagerhuset är annorlunda så jag fick knäcka om returen lite, och på kompressorkåpan hade jag böj och kona påsvetsat, det är det jag svetsat dit på nya snurran.
Posted: 05 Jan 2009, 10:53
by Bonje
Ahaa.. det förkarar saken!
Hur mycket mer effekt ska den här turbon klarar kontra den förra?
Och vad räknar du med för effekt i masin nu?
Beställde du kolvar med samma komp som förrut?
Posted: 05 Jan 2009, 11:29
by Bäckis
JA, 9:1.
Den ska klara kanske 50 till på hjulen. 800 på hjulen är väl målet, men vi får se. Det är ca 900 i maskinen isf. Mkt för en maskin som går som original
Posted: 05 Jan 2009, 20:17
by Bäckis
Hela drivlinan sitter i tack vare chefsmeken och lite mig själv.
Bara hänga dit kylaren och slangar, avgasystemet samt tryckrör så är den installerad. Återstår kabelhärva.
Posted: 05 Jan 2009, 20:19
by pelko
Man kan väl med gott samvete säga att du är ute i tid
Fota sen också
Mvh Mathias
Posted: 06 Jan 2009, 12:29
by Bäckis
Kopplingen luftad och växelspaken monterad.
Återstår kabelhärva och montering tryckrör, kysystem och avgassystem.
Posted: 06 Jan 2009, 18:05
by bmwpatrik
Ska du byta styrsystem till Vipec? Eller varför ny härva?
MVH
Posted: 06 Jan 2009, 20:01
by Bmwandreas
Ja vi byter till V44.