Scrazher wrote:Bygget fortsätter, tyvvär har min dator fått för sig att inte vilja starta nå mer... Sitter på familjens nu, men har ingen möjlighet att lägga upp bilder härifrån
Lastade på toppen insuget och grenröret lite provisoriskt direkt på motorstativet idag... ser smaskigt ut Gav lite mer inspiration!
Tekniken alltså , du får fixa nå bilder så vi får se den smaskiga motorn
Mmm vist är det väl så Vart inne och försökt återställa några systemfiler men fan inte haft tid att försöka lösa problemet.
Men jag insåg nu att jag nog kan dra in bilderna från telefonen till Laptopen så då kan jag slänga ut en ändå!
Har ju lovat er bilder så får väl ta mig i kragen då...
Dock hatar jag kvaliten på mobilkameran, samt att laptopen inte va överlycklig när jag försökte köra igång photoshop
Blev inte så mycke gjort idag... Lastade i blocket för att se hur allt tidigare byggt stämmde, måttade inte lite för wastegaten tryckrör osv.
Insåg dock att jag va tvungen att göra något åt motorkuddarna som är högre på fyran och dörför flyttar skiten lite väl högt.
Så har börjat tillverka nya, specialare av totalt 4 puckar och lite skruv och mutter... =) Hoppas det funkar.
Scrazher wrote:Har ju lovat er bilder så får väl ta mig i kragen då... Dock hatar jag kvaliten på mobilkameran, samt att laptopen inte va överlycklig när jag försökte köra igång photoshop
Blev inte så mycke gjort idag... Lastade i blocket för att se hur allt tidigare byggt stämmde, måttade inte lite för wastegaten tryckrör osv. Insåg dock att jag va tvungen att göra något åt motorkuddarna som är högre på fyran och dörför flyttar skiten lite väl högt. Så har börjat tillverka nya, specialare av totalt 4 puckar och lite skruv och mutter... =) Hoppas det funkar.
Scrazher wrote:Har ju lovat er bilder så får väl ta mig i kragen då... Dock hatar jag kvaliten på mobilkameran, samt att laptopen inte va överlycklig när jag försökte köra igång photoshop
Blev inte så mycke gjort idag... Lastade i blocket för att se hur allt tidigare byggt stämmde, måttade inte lite för wastegaten tryckrör osv. Insåg dock att jag va tvungen att göra något åt motorkuddarna som är högre på fyran och dörför flyttar skiten lite väl högt. Så har börjat tillverka nya, specialare av totalt 4 puckar och lite skruv och mutter... =) Hoppas det funkar.
hockey puckar is the shit:)
Haha, njaa... egentligen har jag inte så bra erfarenheter av det...
Men att skaffa nya till sexan är inte aktuellt, och det är i det här läget ett pluss om motorn inte rör sig allt för mycket...
Nu ärdet många timmar spenderade i garaget senaste tiden... ingen tid spenderad på att uppdatera här...
Hade som förhoppning att skruva ihop bilen till denna lördag-eftermiddag, men vi insåg igårkväll att det va ganska lönlöst. Trotts att det mesta finns till hands så är det risk att man gör något misstag eller "ful-lösning" som man ångrar senare.
Stort tack för gårdagens insatts går till Fanzy, som helt oanmält dök upp och hjälpte till!
Scrazher wrote:Nu ärdet många timmar spenderade i garaget senaste tiden... ingen tid spenderad på att uppdatera här...
Hade som förhoppning att skruva ihop bilen till denna lördag-eftermiddag, men vi insåg igårkväll att det va ganska lönlöst. Trotts att det mesta finns till hands så är det risk att man gör något misstag eller "ful-lösning" som man ångrar senare.
Stort tack för gårdagens insatts går till Fanzy, som helt oanmält dök upp och hjälpte till!
sluta nöta här
ut å skruva
sen får du igång den å far å leker lite
Scrazher wrote:Nu ärdet många timmar spenderade i garaget senaste tiden... ingen tid spenderad på att uppdatera här...
Var så lite så vi fick ju lite gjort iaf
Men vi skulle ha haft igång den tills på burnartävlingen på månda
Var så lite så vi fick ju lite gjort iaf Men vi skulle ha haft igång den tills på burnartävlingen på månda
helt klart, det blev mycket gjort!
Jao det hade vart riktigt roligt... och hade det inte varit för att jag arbetar hela dagen så hade den nog gått också..
Men ska skruva klart allt jag hinner nu så blir det förhoppningsvis att starta upp och mappa efter brinnuten imorgon...
Lånade mig en kylare med inbyggt expansionskärl för att tillfälligt få igång bilen.
Men nu blir det att köra med den jag hade planerat från början som är utan expansionskärl.
Frågan är då om jag bara kan ansluta den nedre smala slangen (som går in i botten på exp-kärlet på den inbyggda) i underkant på den externa jag nu ska montera?
Någon idé på vad jag kan använda för expansionskärl dessutom?
Wheeho, efter att ha strulat med tändningen (bara fått signal till 2 av spolarna) Så studsade den igång igår och gick huuur fint som helst!
Hade på en totalt oinställd mapp t.o.m tomgång!
Så nu blir det att varmköra och sedan byta olja och filter innan man kan försöka sig på att mappa. Mja jag måste ju bygga ihop boxen igen som vart lite experimentell senaste dagarna
Mjo jag fick igång den efter allt strul... men det resulterade i mer
När jag tömde ur uppstartsoljan så hade jag grädde i tråget... och iockmed att den rann ut så försvann även min motivation och bygglust.
Men har ändå under hösten rivit av toppen, svetsat och planat. Och nu monterat med ny packning och bultar.
Tanken är att jag ska skruva ihop den nu under jul, men har fått ögoninflammation på båda ögonen så jag ser ut som en knarkare och grinar värre än en tjej...
Allt är så pass ihop nu att det är påfyllning av olja (igen) och nytt försök till uppstart. Sedan smida ihop nått avgassystem och mappa in den hjälpligt.
Hoppas att ögonen är bättre imorgonbitti så blir det skruva av.