Tänk vad livet hinner med att ändras sedan senaste uppdateringen.
Satt och kollade runt på nätet och vips så hittade jag denna tråd och bestämde mig för att bättra mig med inläggen.
Bilen har inte använts som tanken var från början, utan mestadels bara köpa glass med grabben. Lägenhetsköp och en till knodd så blev bilen nedprioriterad i hushållet. ( av chefen)
Efter det så husköp, och jag är glad att jag är mer envis än henne så bilen är kvar.
Det som hänt förutom lite glass käkar rundor så har ett nytt 3” rf avgassystem byggts med en dämpare fram och en slutdämpare bak. Tack Adde för hjälpen.
Vi har även försökt att få till gången i motorn med förgasarna med blandade resultat.
Äldsta brorsan frågade om han fick låna bilen till studenten i Tierp, så var ju bara att ta hem bilen och tvätta och polera lite( två kvällar och en dag) innan den får visas på studenten. Efter det så var det dags för den sista besiktningen och det gick bra efter byte av en styrled. Efter det så fick jag låna tre Fajs förgasare och då svarade motorn bättre på justerskruvarna med det var fortfarande en cylinder som inte svarade som jag ville. Provade att byta tändkablar utan lyckat resultat. (Hade ju nya stift sedan något år) Efter mycket pillande så kollade jag stiften och gnistan ändå och ett stift gav ingen gnista. Sladda upp till AD bildelar i Östhammar och köpte 6 nya( jag vet att det räcker med ett, men min fixidé hjärna tillät inte 1 nytt) och vips så svarar alla cylindrar igen. Tycker att den går ok, inte bra i hela registret. Men i framtiden så blir det nog att lämna in för optimering. Tankarna finns för att använda itb:er istället men vet ej ännu.
Jag har kollat över kylsystemet och sköljt igenom motorn och kylaren då jag tyckt att den gått varmt på tomgång. Men upplever att det är borta nu.
Brorsan lånade bilen till en träff förra sensommaren och på vägen hem så slutade den att ladda och drog ur batteriet.
Efter lite start hjälp så fick vi hem den och laddade på batteriet under natten och körde upp till garaget och så fick den stå.
Hade beställt en värmesköld till förgasarna som monterades dit..
Inte hunnit kolla någonting förrän nu för ca en månad sedan och kände på remmen och den var lite slapp. Upp till Ad igen och köpte en ny och vips så funkar det igen. För tillfället iallafall. Måste mäta hur den laddar nu för direkt efter start så laddade den 14,3V, lite på gränsen till överladdning.
Värme skölden värkar göra skillnad iallafall. För nu kan jag parkera och starta efter någon minut utan att nöta en stund. Tror det kallas för värme lock out eller något liknande. Egenrörelse blir duktigt varmt och förgasarna sitter direkt ovanför.
Har kollat runt lite på nya stolar men inte träffar rätt ännu. Familje ekonomin tillåter inte Bride Histrix stolarna just nu. Kanske i framtiden.
Lovar att kasta upp lite bilder inom snar framtid. Och även något mera inlägg.
M.A.D CC Skyline -72
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: M.A.D CC Skyline -72
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
markus@madcarcare.se
markus@madcarcare.se