Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Posted: 07 May 2015, 00:55
Det har inte hänt så mycket i dagarna då jag fortfarande väntar på dessa jävla diff-fästen som bromsat upp projektet totalt i 2 veckor och är en riktig motivationsdödare..
. Känner ni någon snäll jävel som arbetar med maskinbearbetning/laserskärning och kan skära ut ett par i 4mm stål så får ni mer än gärna hojta till då jag har skisser/mallar på mailen i .dxf format.
Lite framsteg har det ändå blivit, låter bilderna tala för sig själva!
Börjar med att bjuda på en bonusbild där man ser lite hur fräna BBS RK blir på bilen ändå

Skrapade bort gammal packning, satte dit nya insugspackningar samt Loctite flänstätning och monterade insuget och termostathus

Självklart stötte vi på ännu mer problem när vi skulle montera svänghjulet innan maskin skulle hissas ner.. Upptäckte att gängorna i vevaxeln var kassa, som tur är så ställde min goda vän och vapendragare Lappen upp som vanligt och fixade gängorna åt mig, monterade av tråget för att slippa metallflisor i det och blåste rent efteråt, ska även klistra dit en stark magnet på utsidan som är bra att ha ifall det skiter sig någon dag.

Passade på att kika så allt såg rätt ut vid gördeln och det gjorde det, gjorde rent innan tråget monterades igen.

Maskin på plats! Återstår att se hur eländigt det blir att åka med Delrin-motorkuddar...

Satan så fräscht allt blir när det är svartlackat
Plåten i motorutrymmet ska fixas och utrymmet ska lackas om i vinter.

Provmonterade grenrör, turbo och wg lite snabbt också

Close-up, gott om plats kvar änsålänge..

Det var allt för denna gång.
Är även på jakt efter E34 540 kardan och stora medbringaren ifrån diffen samt stora 5-serienav från E28 528/535 eller E34 535/540 om någon vet nån som har.
Peace out!

Lite framsteg har det ändå blivit, låter bilderna tala för sig själva!
Börjar med att bjuda på en bonusbild där man ser lite hur fräna BBS RK blir på bilen ändå

Skrapade bort gammal packning, satte dit nya insugspackningar samt Loctite flänstätning och monterade insuget och termostathus
Självklart stötte vi på ännu mer problem när vi skulle montera svänghjulet innan maskin skulle hissas ner.. Upptäckte att gängorna i vevaxeln var kassa, som tur är så ställde min goda vän och vapendragare Lappen upp som vanligt och fixade gängorna åt mig, monterade av tråget för att slippa metallflisor i det och blåste rent efteråt, ska även klistra dit en stark magnet på utsidan som är bra att ha ifall det skiter sig någon dag.
Passade på att kika så allt såg rätt ut vid gördeln och det gjorde det, gjorde rent innan tråget monterades igen.
Maskin på plats! Återstår att se hur eländigt det blir att åka med Delrin-motorkuddar...

Satan så fräscht allt blir när det är svartlackat

Provmonterade grenrör, turbo och wg lite snabbt också
Close-up, gott om plats kvar änsålänge..
Det var allt för denna gång.
Är även på jakt efter E34 540 kardan och stora medbringaren ifrån diffen samt stora 5-serienav från E28 528/535 eller E34 535/540 om någon vet nån som har.
Peace out!