Det har inte hänt så mycket i dagarna då jag fortfarande väntar på dessa jävla diff-fästen som bromsat upp projektet totalt i 2 veckor och är en riktig motivationsdödare.. . Känner ni någon snäll jävel som arbetar med maskinbearbetning/laserskärning och kan skära ut ett par i 4mm stål så får ni mer än gärna hojta till då jag har skisser/mallar på mailen i .dxf format.
Lite framsteg har det ändå blivit, låter bilderna tala för sig själva!
Börjar med att bjuda på en bonusbild där man ser lite hur fräna BBS RK blir på bilen ändå
Skrapade bort gammal packning, satte dit nya insugspackningar samt Loctite flänstätning och monterade insuget och termostathus
Självklart stötte vi på ännu mer problem när vi skulle montera svänghjulet innan maskin skulle hissas ner.. Upptäckte att gängorna i vevaxeln var kassa, som tur är så ställde min goda vän och vapendragare Lappen upp som vanligt och fixade gängorna åt mig, monterade av tråget för att slippa metallflisor i det och blåste rent efteråt, ska även klistra dit en stark magnet på utsidan som är bra att ha ifall det skiter sig någon dag.
Passade på att kika så allt såg rätt ut vid gördeln och det gjorde det, gjorde rent innan tråget monterades igen.
Maskin på plats! Återstår att se hur eländigt det blir att åka med Delrin-motorkuddar...
Satan så fräscht allt blir när det är svartlackat Plåten i motorutrymmet ska fixas och utrymmet ska lackas om i vinter.
Provmonterade grenrör, turbo och wg lite snabbt också
Close-up, gott om plats kvar änsålänge..
Det var allt för denna gång.
Är även på jakt efter E34 540 kardan och stora medbringaren ifrån diffen samt stora 5-serienav från E28 528/535 eller E34 535/540 om någon vet nån som har.
Peace out!
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKIN I!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
M20 porno ! så jävla nice !! hade själv en vass m20 innan s50n, finns ju ingen maskin med fränare ryt
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Blir jäkligt snyggt med bbs fälgarna
Vad kommer det sig att du åker b20/b23 insug? Har för mig de är smalare i kanalerna än b25 insuget?? Eller kanske bara skiljer mot toppen?
Minns inte riktigt men man får porta mycket i ett b25 insug om man har stora kanaler i toppen och vill matcha
Vad kommer det sig att du åker b20/b23 insug? Har för mig de är smalare i kanalerna än b25 insuget?? Eller kanske bara skiljer mot toppen?
Minns inte riktigt men man får porta mycket i ett b25 insug om man har stora kanaler i toppen och vill matcha
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Härligt med fler som åker med m20!
Snyggt blir det ju oxå, bra jobbat!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Snyggt blir det ju oxå, bra jobbat!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
JonasH88 wrote:Blir jäkligt snyggt med bbs fälgarna
Vad kommer det sig att du åker b20/b23 insug? Har för mig de är smalare i kanalerna än b25 insuget?? Eller kanske bara skiljer mot toppen?
Minns inte riktigt men man får porta mycket i ett b25 insug om man har stora kanaler i toppen och vill matcha
Det är smalare kanaler i dem insugen mot b25an. Har haft båda och jämfört med varandra, samt kanalerna i toppen skiljer.
Har ett b25 insug ligger som är moddat för Nuke rail och har 2st 1/8" uttag för vacuum, som bara ligger om du behöver.
Våga vägra m50 då alla andra kör det
Har en gammal film på min e34 med m20.. tycka vad folk vill, men öppen wg låter så sjukt mycket fränare med m20 än de som fiser runt med inbyggt i avgassystemet
http://youtu.be/hysZF1rWhj4" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Kul o höra! Hehe det har du rätt i..Lofqvist wrote:M20 porno ! så jävla nice !! hade själv en vass m20 innan s50n, finns ju ingen maskin med fränare ryt
Tackar, bättre än förväntat faktiskt! Ofan är det så? Jag är inte så insatt i dom insugen så hade ingen aning om att det inte var ett B25 insug jag hade..JonasH88 wrote:Blir jäkligt snyggt med bbs fälgarna
Vad kommer det sig att du åker b20/b23 insug? Har för mig de är smalare i kanalerna än b25 insuget?? Eller kanske bara skiljer mot toppen?
Minns inte riktigt men man får porta mycket i ett b25 insug om man har stora kanaler i toppen och vill matcha
Tackar tackar, kul o höra!_TH_ wrote:Härligt med fler som åker med m20!
Snyggt blir det ju oxå, bra jobbat!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ofan, vad ska du ha för det då?... PM:a mig pris! Haha men typ, har blivit så mainstream så det är tråkigt.. Jo det låter fränt som fan, men denna säsong kommer jag skippa screampipe och köra slutet system då jag tror den kommer låta tillräckligt ändå..rockker wrote:JonasH88 wrote:Blir jäkligt snyggt med bbs fälgarna
Vad kommer det sig att du åker b20/b23 insug? Har för mig de är smalare i kanalerna än b25 insuget?? Eller kanske bara skiljer mot toppen?
Minns inte riktigt men man får porta mycket i ett b25 insug om man har stora kanaler i toppen och vill matcha
Det är smalare kanaler i dem insugen mot b25an. Har haft båda och jämfört med varandra, samt kanalerna i toppen skiljer.
Har ett b25 insug ligger som är moddat för Nuke rail och har 2st 1/8" uttag för vacuum, som bara ligger om du behöver.
Våga vägra m50 då alla andra kör det
Har en gammal film på min e34 med m20.. tycka vad folk vill, men öppen wg låter så sjukt mycket fränare med m20 än de som fiser runt med inbyggt i avgassystemet
http://youtu.be/hysZF1rWhj4" onclick="window.open(this.href);return false;
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Skickat pm nu.. och ja det är för vanligt och tråkigt med m50 som du säger, men jävligt driftsäkra är dem iafOfan, vad ska du ha för det då?... PM:a mig pris! Haha men typ, har blivit så mainstream så det är tråkigt.. Jo det låter fränt som fan, men denna säsong kommer jag skippa screampipe och köra slutet system då jag tror den kommer låta tillräckligt ändå..
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo - MASKI
Jo visserligen, men i dagsläget skulle jag mycket hellre bygga på en M54 än en M50..rockker wrote:Skickat pm nu.. och ja det är för vanligt och tråkigt med m50 som du säger, men jävligt driftsäkra är dem iafOfan, vad ska du ha för det då?... PM:a mig pris! Haha men typ, har blivit så mainstream så det är tråkigt.. Jo det låter fränt som fan, men denna säsong kommer jag skippa screampipe och köra slutet system då jag tror den kommer låta tillräckligt ändå..
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!