BMW E21 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
-
Min nya tank är klar!
En kille som heter Christoffer Strand från Ske-å har gjort den, efter ritningar av mig! Vart hur grym som helst, iaf på bild! Får se den IRL på söndag! Här kommer de bilder iaf!
Här är den ihop punktad!
Färdigsvetsad!
Det som är kvar nu att göra för mig är tanklock och anslutningar, retur osv. Blir till veckan, jag är INTE spec orolig över att de kommer bli bra! Ska lacka de oxå är de tänkt, i nån ball färg!
MVH // Nicke
En kille som heter Christoffer Strand från Ske-å har gjort den, efter ritningar av mig! Vart hur grym som helst, iaf på bild! Får se den IRL på söndag! Här kommer de bilder iaf!
Här är den ihop punktad!
Färdigsvetsad!
Det som är kvar nu att göra för mig är tanklock och anslutningar, retur osv. Blir till veckan, jag är INTE spec orolig över att de kommer bli bra! Ska lacka de oxå är de tänkt, i nån ball färg!
MVH // Nicke
-
Om ni undrar hur mycket tanken väger så är de 20,2kg.
Ikväll har Mattias vart på besök igen, härvan är i stort sett klar, likaså el till soppapumpar, lyse fram och fläkt! De som är kvar är bromsljus och positionsljus bak! Bör bli klart imorrn! Nästa vecka kan vi nog starta motorn på mappen från förra året. Har vi tur så är de "bara" ut o mappa sen då! Känns hur kul som helst! Men, innan de så är de lite mekaniskt som ska göras..
# Lådan ska lyftas tillbaka
# Drivaxlarna fixas och monteras tillbaka
# Montera avgassystem
Dessa tre saker bör jag hinna på en kväll!
MVH // Nicke
Ikväll har Mattias vart på besök igen, härvan är i stort sett klar, likaså el till soppapumpar, lyse fram och fläkt! De som är kvar är bromsljus och positionsljus bak! Bör bli klart imorrn! Nästa vecka kan vi nog starta motorn på mappen från förra året. Har vi tur så är de "bara" ut o mappa sen då! Känns hur kul som helst! Men, innan de så är de lite mekaniskt som ska göras..
# Lådan ska lyftas tillbaka
# Drivaxlarna fixas och monteras tillbaka
# Montera avgassystem
Dessa tre saker bör jag hinna på en kväll!
MVH // Nicke
-
Nicke Nyman wrote:_BeeMeR_ wrote:Bra kämpat!!
Den va inte lätt du.. Den kommer ju aldri orka slira nu
///zemrén
Eller???
Lite extra vikt på bakaxeln har ingen dött av
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
www.lyckselebildemontering.se
-
-
-
-
Har du tryckt givaren på plats så det blir lite fart i kärran?
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ximon wrote:Har du tryckt givaren på plats så det blir lite fart i kärran?
Givaren är på plats! Tack så grymt mycket för den! De tog sin lilla stund o sätta dit den med kylarslangar o kylare på plats, de är inte onödigt mycket plats i E21an... Så nu ska bara en kabel tillverkas osså en omlödning av boxen, så vi har lagt siktet på onsdag!
MVH
-