Page 5 of 6

Posted: 29 Jan 2007, 22:29
by Andreas K
tips: svetsa in i buren med bilen på pallbockar utan dörrar i... En kompis gjorde det och han fick svårt att stänga dem sen. Fast en mustang är väl så rejäl så det är la ingen fara :D

Posted: 29 Jan 2007, 22:31
by kallevedlund
Andreas K wrote:tips: svetsa in i buren med bilen på pallbockar utan dörrar i... En kompis gjorde det och han fick svårt att stänga dem sen. Fast en mustang är väl så rejäl så det är la ingen fara :D


Ingen fara, innan den nya röramen och buren börjar byggas ska karossen noggrant vägas in så att d blir rakt bort i kring :wink:

Posted: 30 Jan 2007, 17:34
by PBRacing
fan motorn såg ju skysst ut du köpte av thomas.... hade aldrig sett bilen ens.. :p hehe hoppas den vart till belåtenhet ;)

Posted: 30 Jan 2007, 20:00
by kallevedlund
Johnny wrote:Supra MkIV motor eller något annat? :oops: :wink:


yeep, till raggarnas förtvivlan så ska d i en japanare i jänken

Posted: 30 Jan 2007, 20:10
by kallevedlund
svinto wrote:fan motorn såg ju skysst ut du köpte av thomas.... hade aldrig sett bilen ens.. :p hehe hoppas den vart till belåtenhet ;)


du d hoppas ja me!

Posted: 01 Mar 2007, 18:32
by kallevedlund
Gjorde ett litet ryck med buren i helgen som var... Knäckte rätt framsträvorna så gott det gick, men jag är inte nöjd så det blir att fabrisera nya... Kapade ur resten av golvet så att det skulle bli lättare att jobba med buren. Nya fästpunkter för buren är monterade och huvudbågen tillkapad. Huvudbågen är nu endast provisoriskt fastpunktad för att mäta lite... Mer rör är beställda, tror dom kommer imorgon..

Lite bilder:

Image

Image

Image

Posted: 02 Mar 2007, 17:29
by Clew
Är de där en rb25 eller rb26?

Posted: 02 Mar 2007, 18:12
by kallevedlund
Clew wrote:Är de där en rb25 eller rb26?


Inget av d, det är en 2JZ-GTE (supra MKIV)

Posted: 02 Mar 2007, 18:17
by _Kalle_
Flintabilen :)

Kommer bli grymt de här.

Posted: 02 Mar 2007, 18:46
by BeEmVe
ursäkta OT men ni nämnde någon rörgubbe i gustavsberg..

jag bor 1min från gustavsberg så jag undrar vad de e för en lirare?
kommer säkerligen bygga bur i min så småningom och då kan de vara bra att ha någon som kan fixa rören :)

MVH//

Posted: 02 Mar 2007, 19:27
by kallevedlund
BeEmVe wrote:ursäkta OT men ni nämnde någon rörgubbe i gustavsberg..

jag bor 1min från gustavsberg så jag undrar vad de e för en lirare?
kommer säkerligen bygga bur i min så småningom och då kan de vara bra att ha någon som kan fixa rören :)

MVH//


GUSS

Posted: 07 Mar 2007, 22:04
by kallevedlund
Då har man gjort ett ryck igen då! Fick i det mesta av själva buren ikväll. Lite mer ska punktas på innan den knackas loss o helsvetsas. Innan den svetsas i igen så ska karossen noggrant mätas upp så d blir rakt...
Har även investerat i en egen rörbock så ja kan bocka diverse rör som inte ingår i skyddsburen..

Resultatet av kvällens arbete:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 08 Mar 2007, 06:19
by johankihl
Snyggt. Vad notchar du rören med? Är det lamellrondellen som får slita?

Posted: 08 Mar 2007, 07:56
by kallevedlund
johankihl wrote:Snyggt. Vad notchar du rören med? Är det lamellrondellen som får slita?


Jo d blev faktiskt riktigt bra!
Grovkapar m rondellen, sen finslipar ja me en sån cylinder till borrmaskinen... hur går d för dig

Posted: 18 Mar 2007, 20:15
by kallevedlund
Då har man gjort lite igen, tar dock mycket tid att fundera hur man ska bygga när det inte finns nånting kvar.... Tror dock att jag har planen klar nu...

Har iaf helsvetsat buren idag och fått på lite 4-links plattor..

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 18 Mar 2007, 21:25
by Ximon
Fint jobb, och bra lösningar. Tror det där kommer fungera utmärkt!

Jag har ju byggt liknande 4-länksinfästning, och funderar hur du tänkt göra med röret som benäms "d" i SBF:s DRT sid 28 fig. 20?
Det kommer ju förmodligen inte göra någon nytta, men man kanske ändå måste ha det där?