tips: svetsa in i buren med bilen på pallbockar utan dörrar i... En kompis gjorde det och han fick svårt att stänga dem sen. Fast en mustang är väl så rejäl så det är la ingen fara
Andreas K wrote:tips: svetsa in i buren med bilen på pallbockar utan dörrar i... En kompis gjorde det och han fick svårt att stänga dem sen. Fast en mustang är väl så rejäl så det är la ingen fara
Ingen fara, innan den nya röramen och buren börjar byggas ska karossen noggrant vägas in så att d blir rakt bort i kring
Gjorde ett litet ryck med buren i helgen som var... Knäckte rätt framsträvorna så gott det gick, men jag är inte nöjd så det blir att fabrisera nya... Kapade ur resten av golvet så att det skulle bli lättare att jobba med buren. Nya fästpunkter för buren är monterade och huvudbågen tillkapad. Huvudbågen är nu endast provisoriskt fastpunktad för att mäta lite... Mer rör är beställda, tror dom kommer imorgon..
ursäkta OT men ni nämnde någon rörgubbe i gustavsberg..
jag bor 1min från gustavsberg så jag undrar vad de e för en lirare?
kommer säkerligen bygga bur i min så småningom och då kan de vara bra att ha någon som kan fixa rören
BeEmVe wrote:ursäkta OT men ni nämnde någon rörgubbe i gustavsberg..
jag bor 1min från gustavsberg så jag undrar vad de e för en lirare? kommer säkerligen bygga bur i min så småningom och då kan de vara bra att ha någon som kan fixa rören
Då har man gjort ett ryck igen då! Fick i det mesta av själva buren ikväll. Lite mer ska punktas på innan den knackas loss o helsvetsas. Innan den svetsas i igen så ska karossen noggrant mätas upp så d blir rakt...
Har även investerat i en egen rörbock så ja kan bocka diverse rör som inte ingår i skyddsburen..
Då har man gjort lite igen, tar dock mycket tid att fundera hur man ska bygga när det inte finns nånting kvar.... Tror dock att jag har planen klar nu...
Har iaf helsvetsat buren idag och fått på lite 4-links plattor..
Fint jobb, och bra lösningar. Tror det där kommer fungera utmärkt!
Jag har ju byggt liknande 4-länksinfästning, och funderar hur du tänkt göra med röret som benäms "d" i SBF:s DRT sid 28 fig. 20?
Det kommer ju förmodligen inte göra någon nytta, men man kanske ändå måste ha det där?