det ligger uppe som nick på miin faceboook ialafal kan du ju hälsa henne hahahaSnekast wrote:Du inser att jag blir besviken ifall inte ovannämda blir tryckt på bilen någostans va?knotan wrote:HAHAH
den får jag lägga på minnet då!!arg köttbulle på speed!!!!
micra m30b35, SÅLD :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag bara måste lägga upp ett svar jag fick i tråden inatt på australian micra forum (det största micraforumet jag lyckats hitta)
efter jag la upp projektet på den sidan kraschade bilderna från servern pga för mycket överförning
hade nått i stil med 10k unika träffar per bild/dag under ett par dagar
hur som
efter jag la upp projektet på den sidan kraschade bilderna från servern pga för mycket överförning
hade nått i stil med 10k unika träffar per bild/dag under ett par dagar
hur som
Seeing the progress of this thing come along so quickly and to such an extreme makes me really really excitedly nervous.
Like that one Christmas eve, I was 5yo and laying in bed trying to sleep, when just two days earlier I had caught a glimpse of all those brand new He-Man action figures laying on my parents bed.
Or that party at high school when that hot chick Lauren was dressed all skanky and drunk and lead me by the hand to the spare bed room...
I'm sitting here, like I was feeling back then, and can't wait for that thing to be pulled out and played with, but at the same time I'm anxious that the excitement will be too much, and it will break, or just won't perform as expected
// daily_ricer
Adelaide
Australia
Hahahaha, sicken inlevelse och skön beskrivning
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
fick inte mycket gjort idag men alltid lite.
tvättat block och lite andra delar, inte kul å stå ute i snöstorm å tvätta med högtryckstvätten, men vad ska man göra...
glasblädtarde och polerade ventiler
sen börja häfta upp ett plenum, blir inte så jävla snyggt menfår väll pulvermåla skiten svart sen så brukar det se skapligt ut
tvättat block och lite andra delar, inte kul å stå ute i snöstorm å tvätta med högtryckstvätten, men vad ska man göra...
glasblädtarde och polerade ventiler
sen börja häfta upp ett plenum, blir inte så jävla snyggt menfår väll pulvermåla skiten svart sen så brukar det se skapligt ut
insuget klart, fixxade till en fuelrail med...
sen idag har jag slipat en massa och börjat grunda alla skarvarna där jag ska smiska över med kitt innan målning...
allt i motorutrymme å innut samt under blir blanksvart , lär klä bilen innuti med isolering sen med svart tyg i denna bilen
insuget ska nog slipas ned å pulvermålas tror jag... eller helt enkelt strunta i å slipa å bara pulvermåla...
fuelrailen är byggd i vanlig svartsål så lär väll polera den helt å sen kastar ner den i kemnickel för rostskydd. ska bara svetsa på 1/2" anslutningar för soppa in/ut
sen idag har jag slipat en massa och börjat grunda alla skarvarna där jag ska smiska över med kitt innan målning...
allt i motorutrymme å innut samt under blir blanksvart , lär klä bilen innuti med isolering sen med svart tyg i denna bilen
insuget ska nog slipas ned å pulvermålas tror jag... eller helt enkelt strunta i å slipa å bara pulvermåla...
fuelrailen är byggd i vanlig svartsål så lär väll polera den helt å sen kastar ner den i kemnickel för rostskydd. ska bara svetsa på 1/2" anslutningar för soppa in/ut
går inget vidare bra för mej för tillfället
har hållt på å försökt lösa problemet med bränsletank i några dagar nu, är först nu sm jag på allvar börjar förstå hur trångt allt kommer bli...
från bakaxel å fram till förarstolen är det ca 40 cm , mellan kardan och 4länkstag ca 37cm, från bakaxel å bak till kofångaren ä'r det ca 20cm,
bakom kofångare å bakaxel måste kylarna sitta, plus panhardstag å fläktar, så all plats där är fullbokad.
mellan passagearn å bakael är avgaset, så den platsen är bokad.
så enda stället man kan få plats med en tank är under "ramverket" mellan 4 länkstag å kardan, mellan förarstol och bakaxel... hur jag än bygger där , så ska jag räkna med 5 cm fjädringsväg för bakaxeln, så finns det rum för max 25 liter bränsle :doh:
25 liter i en bil som antgligen kommer dra nånstans mellan 1.5-2 liter vid luuuuugn körning eller 2.5+ vid hårdköning känns inte optimalt
tanken var först om man skulle försöka få plats med en tank til nånstans, men ända utrymmet som finns kvar är mellan 4 länkstag ut till skärm, men där får det plats max 5-7 liter soppa så det känns knappt värt det extra besväret med slangar som ska gå mellan....
enda lösningen jag ser i dagsläget är att kapa upp ramen bakom förarsidan å sen höjja upp hela "hathyllan" /"baksätet" några DM, med lite vilja kan jag nog då få plats med kanke 40-45 liter iallafall....
nackdelen är att det öppna utrymmet under bilen i röven blir ännu större. = försämmrad väghållning och ökad vindmotstånd osv :thumbdown:
jag blir sååååååååå trött :angryfire:
biforgar en bild så ni er ungefär vad det handlar om...
har hållt på å försökt lösa problemet med bränsletank i några dagar nu, är först nu sm jag på allvar börjar förstå hur trångt allt kommer bli...
från bakaxel å fram till förarstolen är det ca 40 cm , mellan kardan och 4länkstag ca 37cm, från bakaxel å bak till kofångaren ä'r det ca 20cm,
bakom kofångare å bakaxel måste kylarna sitta, plus panhardstag å fläktar, så all plats där är fullbokad.
mellan passagearn å bakael är avgaset, så den platsen är bokad.
så enda stället man kan få plats med en tank är under "ramverket" mellan 4 länkstag å kardan, mellan förarstol och bakaxel... hur jag än bygger där , så ska jag räkna med 5 cm fjädringsväg för bakaxeln, så finns det rum för max 25 liter bränsle :doh:
25 liter i en bil som antgligen kommer dra nånstans mellan 1.5-2 liter vid luuuuugn körning eller 2.5+ vid hårdköning känns inte optimalt
tanken var först om man skulle försöka få plats med en tank til nånstans, men ända utrymmet som finns kvar är mellan 4 länkstag ut till skärm, men där får det plats max 5-7 liter soppa så det känns knappt värt det extra besväret med slangar som ska gå mellan....
enda lösningen jag ser i dagsläget är att kapa upp ramen bakom förarsidan å sen höjja upp hela "hathyllan" /"baksätet" några DM, med lite vilja kan jag nog då få plats med kanke 40-45 liter iallafall....
nackdelen är att det öppna utrymmet under bilen i röven blir ännu större. = försämmrad väghållning och ökad vindmotstånd osv :thumbdown:
jag blir sååååååååå trött :angryfire:
biforgar en bild så ni er ungefär vad det handlar om...
- Lindgrennkpg
- Posts: 1040
- Joined: 07 Jan 2009, 04:26
- Location: Norrköping :)
Hmm är det inte bara skita i fylle Eriks stol och sätta tanken där? Är vell bara han som är törs åka med i den där sen
nevars men hmm.. Kan du inte få plats med en bred smal tank under kylarna bak och ta soppa anslutningarna där sen en bakom förar stolen so
sitter lite högre så soppan går neråt? Eller är de så trångt bak under kylarna?
nevars men hmm.. Kan du inte få plats med en bred smal tank under kylarna bak och ta soppa anslutningarna där sen en bakom förar stolen so
sitter lite högre så soppan går neråt? Eller är de så trångt bak under kylarna?
Johan Lindgren - 0763937586
- Lindgrennkpg
- Posts: 1040
- Joined: 07 Jan 2009, 04:26
- Location: Norrköping :)
kanske skulle kunna få dit en 10 literstank bakom axeln vid kylarna på sin höjd
rails på taken vore ju helt klart det enklaste, ellr so polaren sa, ha med en reservdunk på 25 liter varje gång man körm, men vaertfan man ska lägga reservdunken hade han inget svar på
funderade med på skrämarna, men insåg jobbet å svetsa formanpassade tankar som kanske rymmer 5-7 liter max per sida, å sen virvarret med slangar osv nej känns fan inte bra asså.---
rails på taken vore ju helt klart det enklaste, ellr so polaren sa, ha med en reservdunk på 25 liter varje gång man körm, men vaertfan man ska lägga reservdunken hade han inget svar på
funderade med på skrämarna, men insåg jobbet å svetsa formanpassade tankar som kanske rymmer 5-7 liter max per sida, å sen virvarret med slangar osv nej känns fan inte bra asså.---
Hahaha, underbart bygge! Detta måste vi följa. Fast du, Micra är ju en stor bil ´Syrran har en Suzuki Alto och där snackarm man minimaskin
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290