m20b20 projekt... end of story :\

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
wuffee

Post by wuffee »

Tänkte bara avläga en lägesrapport från garaget.. Å jag har på 2 timmar ännu inte fått dit något rör på mitt grenrör.. JAG FÅR KRUPP PÅ SKITEN! :evil: ...

Inte de smidigate å bygga ett utan att skära i karossen, men de ska gå!
Bonje

Post by Bonje »

Ett tips... Börja med att göra kolektorn mot turbon, utan den är det väldigt svårt att komma någonstans.

Lycka till... "Du har ju hela helgen på dig" :lol:
wuffee

Post by wuffee »

jo, de är den rackarn jag håller på med, men den är snart färdig.. eller klar för helsvets.. Min far kom och räddade mig och mitt förstånd i sista minuten.. Så han å jag har pusslat ihop de rätt bra nu tror vi..
Men de är en bra bit kvar..

Hehe, ja visst har jag de.. eller inte! :wink:
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

wuffee wrote:jo, de är den rackarn jag håller på med, men den är snart färdig.. eller klar för helsvets.. Min far kom och räddade mig och mitt förstånd i sista minuten.. Så han å jag har pusslat ihop de rätt bra nu tror vi..
Men de är en bra bit kvar..

Hehe, ja visst har jag de.. eller inte! :wink:

Har ju sagt åt dej å köpa ett färdigt Ylf.. fitta :P Eller också bygger du ett eget :P
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
wuffee

Post by wuffee »

Men jag skiter ju inte pengar du vet.. så då får man bita i de sura äpplet och bygga själv! De blir lätt klart nu i veckan iaf! :) Fitta
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

wuffee wrote:Men jag skiter ju inte pengar du vet.. så då får man bita i de sura äpplet och bygga själv! De blir lätt klart nu i veckan iaf! :) Fitta

Jo, eller hur va? :lol: men ja håller tummarna =)
wuffee

Post by wuffee »

Hur tusan ska jag göra med w-gate anslutningen? kan jag göra ett 50mm hål i mitten av kollektorn eller hur tusan ska jag gå till väga?

Image

Image

Jag vet att de är migat och att de inte är alls i närheten lika snyggt som tig. Måhända att jag har en tig men besitter inte kunskap nog för att utföra ett grenrörsbygge med den. Så då vet ni det.. Men de ska blästras in och utvändigt å sen avgasbandagas så svetsarna syns inte ändå :wink:
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Menar du på allvar att det där går i en E30 utan att kappa sönder bilen?

Ser ut att sitta väldigt långt från motorn.
wuffee

Post by wuffee »

Ja, de är trångt vill jag lova.. Men jag har mätt och fixat å svurit osv osv men de går i utan att kapa något..
Har du något förslag på w-gate anslutning?

SKa genast springa ut å ta kort med det monterat :wink:
wuffee

Post by wuffee »

Monterat.. Tämligen trångt.. :roll:

Image

Image
Strandholm

Post by Strandholm »

Har du prövat att montera turbon ? Ser ut som turbon kommer ta i om vi inte pratar ekonomiturbo årsmodell 1984
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
wuffee

Post by wuffee »

Ja jag har monterat min GT37:a och den passar fint.. Eller, får modda utgången från turbon till intercoolern, men de är ingen störra operation..
Nicke Nyman

Post by Nicke Nyman »

Du kanske får ta o använda dig av en hålsåg o ta upp ett hål i "botten" på kollektorn, ser ju ut som de är endast där de får plats! Sen måste ja säga att första bilderna gjorde att man fick STOOOORA frågetecken på hur de skulle få plats, men de fick ju de! Grattis! ;)

Adios! 8)
Image
wuffee

Post by wuffee »

Ja, tro mig, de är bara i botten de får plats.. Men kan man ta en hålsåg å göra ett hål i mitten eller ska man göra på något vis försöka göra 1 hål på var sida av kollektorn så de senare samlas ihop till en?

Ja, men de tog mig 6 timmar att bara punkta dit rören till kollektorn, men till slut fick de ju plats :wink:
Nicke Nyman

Post by Nicke Nyman »

wuffee wrote:Ja, tro mig, de är bara i botten de får plats.. Men kan man ta en hålsåg å göra ett hål i mitten eller ska man göra på något vis försöka göra 1 hål på var sida av kollektorn så de senare samlas ihop till en?

Ja, men de tog mig 6 timmar att bara punkta dit rören till kollektorn, men till slut fick de ju plats :wink:

Ta en hålsåg o gör ett hål i botten, sen röret ut därifrån får du ju smida till så att de kommer så tight mot hålet som möjligt, så du slipper svetsa så galet mycket!

MVH
Image
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

härligt :D
kollat om bananklasen e tät då? =)
wuffee

Post by wuffee »

Nicke: Ja, jag tror nog tusan att jag gör ett försök så som du säger!
Blir fan så trångt detta :roll: ..

Jojje:
Ne, men jag tror de.. ser väl du sen när du ska blästra de om inte annat :wink:
Post Reply