Page 5 of 9

Posted: 21 May 2010, 19:12
by pizza
Stämmer rätt bra, men lägger man typ 4000:- på en cooperring och ARP bult så kan man ladda på riktigt bra, så länge man har ett riktigt sprut så man har koll på spikningar osv.

JÄVLIGT mkt mos för pengarna

Pizza

Posted: 21 May 2010, 20:08
by Grefven
nu hade jag turken i åtanke. och 0,5bar är en enorm prestandaökning jämfört med originalet utan att något alls behövs förstärkas. och det tycker jag är bra iaf. självklart är en cooperring bättre inget snack om den saken.

Posted: 21 May 2010, 21:26
by pizza
Tänker man som du Grefven, (kommer alltid kalla dig Bullen), så har du helrätt, MEN, jag ska nog peta ihop en likadan som Bengan, men jag kör nog Cooper ringen direkt.

Pizza

Posted: 21 May 2010, 21:39
by Grefven
du får kalla mig bullen. bytte bara för att jag hatar internet. brukar byta email osv lite då och då av samma anledning.

cooperring, sprut och e85 känns som steg 2. jag nöjer mig med steg ett ett tag iaf.

men jag tycker att jag framtidssäkrat min ganska bra om jag får för mig att fortsätta. med det fina avgassystemet, kopplingen, m3kyl, oljekyl, diffen osv.

Posted: 22 May 2010, 11:27
by pizza
Sant, du la ju pengar på kylarna osv vilket nästan e ett måste om man ska plåga den på landsväg, men jag känner att de e värt 15-20k till för att få full koll på spikningarna och "säkra" toppen, jag snor nog Bengans mapp å utgår från den, då slipper Ärtan massa tid å så kan jag ge Bengan en slant iställe, ändå hans pengar som gjort mappen från början.

Nånstans blir de ändå VÄLDIGT mkt åka för pengarna känner jag.

Pizza

Posted: 22 May 2010, 15:50
by Grefven
skulle min inte fungera så får jag såklart tänka om. men det verkar som att turkarna funkar oxå. dock lämnar det ju inte samma effekt.

Posted: 23 May 2010, 15:45
by Less is more
mls packning och coopering håller ju för så sjukt mkt effekt. Jag tycker då det är smidigt att blåsa en original packning istället för en stake igenom blocket. Om man nu inte ska upp i lite högre effekter då de verkligen behövs.

Posted: 23 May 2010, 18:05
by pizza
Åker man med en RIKTIGT fin mapp så behöver man inte oroa sig, ja de skulle kanske va på segdragning på 5an med full pung i 70 vilket e elakt.
Ne, har man koll på spikningarna så har man vunnit matchen, cyl trycket funkar.

Pizza

Posted: 23 May 2010, 18:54
by Grefven
på en turk med min turkspec som inte har något fancy sprut där man kan styra vanos så har man inte ladd vid 70 på femman. börjar väl ladda på vid 110 (3000rpm) och det knyter väl inte på fullt (fullt är ju ringa 0,6) förens ytterligare 500rpm senare (130km/h).

Posted: 22 Jul 2010, 08:18
by TurboTore
Bmwandreas wrote:Har mappat ett som sprack. Då försökte vi med 1 bar. 0.5 bar är nog max.


Hvor sprakk den..?

Posted: 22 Jul 2010, 09:45
by Bmwandreas
Cylinderväggen.

Posted: 22 Jul 2010, 10:21
by Grefven
Exakt vad var ändrat på bäckis m50 med 460whp?

Posted: 22 Jul 2010, 11:27
by Bmwandreas
Mer laddtryck.

Posted: 22 Jul 2010, 11:35
by ToTTeN
Bmwandreas wrote:Mer laddtryck.


Moahah.. verkar som en trevlig maskin!!

Posted: 22 Jul 2010, 11:56
by Grefven
Bmwandreas wrote:Mer laddtryck.


Menar vad som inte är bmw original. Men då är det samma spec som i första inlägget i denna tråden?

Posted: 22 Jul 2010, 14:19
by Bmwandreas
Japp den är helt oöppnad också :wink:

Posted: 22 Jul 2010, 14:52
by markus
Hur långt har han hunit åka med bilen nu ? Inga fel på motorn än ?

Hur långt hade bilen gått när ni bromsa den föresten ?