Page 5 of 5

Posted: 20 Oct 2009, 22:54
by david__
FekZen wrote:
e30power wrote:Så det var fel inställning på chipet och inget annat?

Mvh


Jo det kan man säga. Det var såhär, att det fanns "kontroller" i originalprogrammet på vanosmotorn, som inte funnits på något tidigare sprut och därmed upptäckte jag det inte förrän då vissa fick problemet att bilen hamnade i nödläget och tappade ork på högre varv. Men efter lite fix och tricks så är det löst nu så nu har jag grepp om hur jag ska göra på även nyare sprut om man ska turbokonvertera.

Men såfort det ska byggas på nyare bilar så finns det alltid en chans att nya problem dyker upp. Gäller bara att inte ge sig utan ge sig fan på att lösa det så går det alltid :)

Mvh//A


får jag hem min nya fläns till olje returen så bli det uppstart av min till helgen så ska vi se hur det funkar med högt ladd :D :D :D

Posted: 21 Oct 2009, 21:12
by david__
xtiz wrote:Köp eftermarknadsprut!.. Klart ! :lol:


funkar chippet så är jag nöjd.... annars blir det nytt sprut

Posted: 21 Oct 2009, 22:10
by e30power
Du får hålla oss uppdaterad David om hur vida det funkar eller inte funkar

Posted: 22 Oct 2009, 13:01
by david__
e30power wrote:Du får hålla oss uppdaterad David om hur vida det funkar eller inte funkar


absolut :D

Re: m50b25 turbo problem

Posted: 12 Nov 2011, 18:53
by t247365
hur gick det för er?

lirade de fint sen?

har ju gått 2 år nu haha:)