Page 5 of 7
Posted: 01 Jan 2009, 01:29
by Murén
vad kul att se att det inte bara är jag som väljer att inte lägga ner 2000 timmar på underrede och liknande på lekbilen
gott nytt år förresten
Posted: 01 Jan 2009, 12:39
by Dahlstrom
Murén wrote:vad kul att se att det inte bara är jag som väljer att inte lägga ner 2000 timmar på underrede och liknande på lekbilen
gott nytt år förresten
Hehe, nej den här bilen skiter jag fullständigt i hur den ser ut. Jävla rassel allting
Har en till e21 kaross som är fan så mycket fräschare som motorn ska ner i sen
Posted: 01 Jan 2009, 18:17
by Dahlstrom
Rasselhögen, motorn ska ner i den andra karossen sen

Posted: 09 Jan 2009, 21:23
by Dahlstrom
Var iväg o kollade på andra karossen idag. Är en del som behöver flyttas över och motorrummet lär fixas lite
Det ser ut att kunna bli väldigt tajt med bromscylinder och servon

Posted: 16 Jan 2009, 16:09
by Dahlstrom
Första sidan uppdaterad med specs o lite annat
Posted: 19 Feb 2009, 17:31
by Dahlstrom
Testade sommarfälgarna till e30n på ena e21an idag
Blev då fan så mycket snyggare
Fick förövrigt högsta betyg på mitt projektarbete, alltså motorn

Hade presentationen idag
Någon som har 16" plåtfälgar med ET 29 eller därikring?
Bultcirkelt spelar inte så stor roll, är det fel så borrar jag om, ska bara användas till att köra på isen med. Skicket är inte särskilt noga heller
Här är isdäcken på en 8" bred fälg, är liiite för brett. Måste ha en som är 6" nånting
Bakre homokjolen är bortsladdad

Posted: 19 Feb 2009, 21:39
by Blomgren
hehe tyskstuk på isdäck var något nytt. kanske går om du kör med slang?
kör själv 15" isdäck på e30in . 6x15"

Posted: 19 Feb 2009, 22:39
by Dahlstrom
Blomgren wrote:hehe tyskstuk på isdäck var något nytt. kanske går om du kör med slang?
kör själv 15" isdäck på e30in . 6x15"

hehe, jo då lär de ju hålla sig kvar på fälgen iaf. De på däckfirman trodde att det var risk för att däcket skulle gå sönder efter lite körande så jag letar reda på nå andra fälgar istället
Posted: 11 Apr 2009, 09:34
by Dahlstrom
Har dragit in vita bilen till garaget nu och börjat pyssla lite med bromsarna. Har renoverat bägge bromsoken bak nu
Märkte att bägge kolvarna i ena framoket hade spruckit så det lär bytas.
Perfekt dragbil
Helt nydonat

Posted: 15 Nov 2009, 16:24
by Dahlstrom
Nu har det börjat hända lite grejer igen. Har börjat på med motorrummet en aning. Började med att fixa ordning en balk som jag skruva fast längst fram, denna svetsade jag på plåten som huvlåset vanligtvis sitter i så man har kvar alla grillfästen. Tänkte göra intercooler och kylarfästen i balken också. Drog även dit svetsmuttrar så man slipper krångla med muttrar när man ska dit med den
Är skruvad längst ut i ändorna, väldigt smidigt vid motorbyten. Hade lite kort om material så den sitter skruvad lite längre ut på ena sidan
Började kapa bort ena brutalt fula och grova motorfästet som satt där, 1½ kapskiva senare så var det borta
Drog av den en vända med högtrycken så den blev lite renare iaf. Har bytt ena sidobakrutan till en bruntonad, men märkte då att rutorna som satt på var gröntonade. Är fundersam på vilka jag ska ha, beror lite på färgvalet senare. Någon som har nå tips på hur man får tillbaka kromlisterna utanpå gummilisten igen?

Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 24 Jul 2011, 22:49
by Dahlstrom
Här har det hänt en jävla massa, nya garaget är klart och byggnationen av vita kaross är igång. Var då fan så mycket mer arbete på den 'än jag hade tänkt från början men nu har det värsta blivit åtgärdat.
Motorrummet är det färdigpysslat med, nu återstår mest jobb inne i bilen.
Ska byggas bur, kapa och svetsa om alla jävla omlott plåtarbeten de gjort med kardantunneln, stolsfästen, fästen för rattstång/instrumentbräda och bygga nya bromsar
Då jag är för snål för att köpa mig en riktigt kamera så har jag i princip bara mobilbilder..
Före
Efter
Här har vi bytt en liten grej
Här blev det mest mycket svets och hammarslag
Svårt att veta var man skulle börja på torpedväggen nånstans men så här blev det
Och sedan åkte nästa bit bort för att svetsas om så den ligger kant-i-kant istället för 1dm omlott och omålade gamla halvdana svetsar
Nu var det bara det roliga kvar, slipa ner alla svetsar, spackla och slipa igen...
Var tyvärr tvungen att flytta fram tunneln några cm för att den skulle passa hyffsat mot ramsnokarna så det blev en liten remsa att lägga i
Motorn har fått sig en uppfräschning igen i form av en massa pulverlackade pryttlar
Nya bärarmsbussningar
Nya silentblock
Bärarmarna pulvrade och ihopsatta igen. Hela bakvagnen sitter uppe igen nu
Iväg med den för tvättning så man får se den ren någonstans åtminstone
Just nu ser det ut såhär i bilen, det ser värre ut än vad det är. Hoppas jag

Hela tunneln är omsvetsad så den ligger kant-i-kant nu, ska bara på med kit på svetsarna sen.

Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 26 Jul 2011, 23:06
by _2499
Spännande

ska följas!
Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 27 Jul 2011, 11:29
by andersson91
Kul att det händer saker kommer bli skit nice

Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 27 Jul 2011, 14:52
by GurraR
De där blir kanon du !

Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 05 Aug 2011, 18:38
by Falck
Fränt när E12an drar E21an
kapa du bort hela frontplåten?
Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 05 Aug 2011, 22:16
by Dahlstrom
Falck wrote:Fränt när E12an drar E21an
kapa du bort hela frontplåten?
Ja, riktigt coolt ekipage;)
Frontplåten var bortkapad när jag köpte bilen. Jag tänkte jag skulle göra nå extra stag i framändan som styvar upp den lite mer. Men de ska vara borttagbara så det är lätt att byta motor
Re: E21 323 m20b27 turbo
Posted: 16 Dec 2011, 22:58
by Dahlstrom
Någonting mer har det hänt här iaf, men inte mycket. Har gått i snigelfart sedan semestern tog slut...
Fästen för ratt och stolar är klart och insidan är grundfärgad
Alla skarvarna kittade och hela insidan färdislipad för att grundmålas
Grundfärg på insidan nu, mest för motivationshöjning då jag kommer få lacka om den igen när buren är klar..
Slank ner en annan motor också. M60b40 med S6S 420G Låda. Blir turbo/kompressor framöver också
Motorfästena fram är klara, är bara vxllåds fästena kvar att göra.
