Highburgs Bmw 1602 -68 Såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
den (intercoolern) är redigt fet... men har man plats så kan man lika gärna använda den
men alltså... borde du inte ha starta den vid det här laget? så nära, och du skruvar inte ihop det sista...?
vad saknas? hojta till när den går, så kommer jag över o dricker upp ditt kaffe o kikar...
men alltså... borde du inte ha starta den vid det här laget? så nära, och du skruvar inte ihop det sista...?
vad saknas? hojta till när den går, så kommer jag över o dricker upp ditt kaffe o kikar...
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
Många det händer för, är väl bara att varmköra å sen efterdra så ska det nog va tätt.. Förutsatt att du dragit toppen som du ska..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
www.insanity.se
Highburg wrote:murphy har inte lämnat mitt garage än...Vart nära en provstart idag tills man slog i vatten då sippra det ut runt toppen..Det är ju kul nästan jämt.
kommer du inte ihåg att jag sa att det förmodligen kommer rinna? som sagt.. bara o varmköra o efterdra. och hoppas
//Fredde
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
Vred på nyckeln idag han startade klockrent och gick som en klocka
Efter ett tag så skulle jag lufta den genom att lätta på skruven som sitter i termostathustet då kom det ut vatten med massa av olja i stängde genast av bilen då...
Så den vart aldrig riktigt varm körd...Det kan bara inte vara normalt, om jag skulle köra den varm så förstör man ju både lager o turbo mm mm
Efter ett tag så skulle jag lufta den genom att lätta på skruven som sitter i termostathustet då kom det ut vatten med massa av olja i stängde genast av bilen då...
Så den vart aldrig riktigt varm körd...Det kan bara inte vara normalt, om jag skulle köra den varm så förstör man ju både lager o turbo mm mm
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
Har du dragit toppen rätt?
Rätt mönster samt i 3 steg??
Rätt mönster samt i 3 steg??
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
www.insanity.se
- Bmwandreas
- Moderator
Verkar det vara strul ændå?Highburg wrote:Vred på nyckeln idag han startade klockrent och gick som en klocka
Ær inte meningen att den bilen ska igång verkar det som...
Vi får slå ett span i helgen nær jag kommer hem från Føroya...
Insanity
Ja vi drog toppen innefrån och ut drog väldigt lite flera gånger sedan så stälde vi moment nyckel på 70 nm och drog alla igen sedan stälde vi den på 82nm...eller är det fel som vi gjorde
Bmwandreas
Ja jag förstog det, hm jävla skit också
Holm
Ja det vill liksom inte Nej det känns som det faktiskt...Nej det blir inget i helgen kommer att låta den stå nu i ett tag och satsa till nästa sommar istället....Får plocka isär och titta på det när lusten kommer tillbaks....
Tack ändå och för all hjälp holm
Vi får ta en pilsner när du kommer hem istället från Färöarna eller det nu stavas
Ja vi drog toppen innefrån och ut drog väldigt lite flera gånger sedan så stälde vi moment nyckel på 70 nm och drog alla igen sedan stälde vi den på 82nm...eller är det fel som vi gjorde
Bmwandreas
Ja jag förstog det, hm jävla skit också
Holm
Ja det vill liksom inte Nej det känns som det faktiskt...Nej det blir inget i helgen kommer att låta den stå nu i ett tag och satsa till nästa sommar istället....Får plocka isär och titta på det när lusten kommer tillbaks....
Tack ändå och för all hjälp holm
Vi får ta en pilsner när du kommer hem istället från Färöarna eller det nu stavas
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92