Page 5 of 9

Posted: 22 Jun 2010, 17:51
by markus
Biltyp: E30 Touring

Motortyp: M20b25

Modifieringar: EXTREM snik maskin. Helt orginal B25 block med svarvade kolvar (8,5 komp) HELT orginal B20 topp med innehåll. Allt återanvänt lager, kolvringar ALLT. Det enda nya är ventiltätningar och topp-packning. ARP bulltar i toppen. Övrig kringutrustning insug mm är orginal B25.

Motorstyrning: Autronic SM4 och MSD 7-al tändning med blaster spole.

Turbo/Kompressor: Dubbel turbo 2 st td04-15T

Laddtryck: 0,9 bar

Bränsle: E85

Mätställe/typ: PPF / På bakhjulen

Hästkrafter: 298whp @ 4900 rpm
Vridmoment: 495wnm @ 3800 rpm

På 1,3 bar med sjunkande tryck efter 4000 varv gav den 340whp och en bit över 600wnm. Med en nästan orginal snikmaskin :)

Posted: 06 Jul 2010, 20:55
by BADASS_M
Biltyp: Toyota Supra mkiv -93

Motortyp: 2jz gte

Modifieringar:Standard topp och block .usa kammar, 1680cc spridare, 3 denso pumpar, 4tums avgas,ppf 70mm dump, skyline ic, ppf grenrör 46mm wg.

Motorstyrning: Vipec v88 P&P.

Turbo/Kompressor: bw s380

Laddtryck: 2.7 bar

Bränsle: E85

Mätställe/typ: PPF / På bakhjulen

Hästkrafter: 912whp
Vridmoment: 974wnm

Posted: 06 Jul 2010, 21:31
by johankihl
Biltyp: BMW M3 E30
Motortyp: S50B30 M3 E36 3,0
Modifieringar:
Cp pistons
H-rods
Ported head and PPF cams
Intake and exhaust manifold by PPF
Exhaust system by PPF
1260cc injectors @ 3 bar on 4 bar
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: Precision PT6765 billet
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 750whp @ 7000 rpm
Vridmoment: 810wNm @ 5500 rpm

Posted: 10 Jul 2010, 12:27
by BusE
Biltyp: Bmw e28 m535

Motortyp: m30b34

Modifieringar:

Portad,ppf kam,ppf kitt 2 fjädrar,cooperring,oljesprut
mahle kolvar,s38b38 stakar,b28 vev= 3,2liter maskin!
mm...

Motorstyrning: Vipec v44 med 6st vag spolar

Turbo/Kompressor: Precision pt6765 a/r 1.15

Laddtryck: 2 bar

Soppa: E85

Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 700 @ 6200 rpm
Vridmoment: 860 @ 4650 rpm

SÅ NÖJD!!!!!

Posted: 11 Jul 2010, 11:43
by 1800
Biltyp: 525im e34
Motortyp: s50b30
Modifieringar:
Cp-kolvar, spmstakar, portad topp, ppf ventilfjädrar, inkopplad vanos. synapse 50mm.
Motorstyrning: vipec v44, vag spolar
Turbo/Kompressor: BW 372
Laddtryck: 1,75 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 825 @ 6800rpm
Vridmoment: 875 @ 6500 rpm

Posted: 29 Jan 2011, 08:15
by mojje
Biltyp:nissan s14a

Motortyp: sr20det

Modifieringar: smidd motor
med massa gods runtom

Motorstyrning: haltech ps1000

Turbo/Kompressor: precision 5857bb
Laddtryck: 2.4 bar

Mätställe/typ: maxxtuning på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 586 @ 6462 rpm
Vridmoment: 694 @ 5294 rpm

mer effekt att vänta i år

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 01 Feb 2011, 23:17
by Nisse Järnet
Motortyp: M20
Modifieringar: Z45 kam, raceventiler, smidd botten mm. E85.
Motorstyrning: SM4
Turbo/Kompressor: PT67 billet
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 675whp @ 6100 rpm
Vridmoment: 787wnm @ 6000 rpm

Image

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 05 Apr 2011, 21:34
by Tjottirotti
Biltyp: Bmw 745i -85
Motortyp: M106
Modifieringar: orginal vev och stakar, smidda wisecokolvar, oringat, annan kam, fjädrar, vippor, eget grenrör, original insug ,1000cc spridare
Bränsle: E85
Motorstyrning: Link lemg3, msd6al fördelartändning
Turbo/Kompressor: Pt67
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Hos Maxxtuning / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 618 @ 5348 rpm
Vridmoment: 848 @ 4855 rpm

Pga misständningar och läckande turbofläns så vart det inge mer. Men får man ordning på tändningen finns det mkt mer att hämta och bättre register!

Image

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 08 Apr 2011, 10:39
by AGranlund
Härlig effekt där tjottirotti!! Hörde att du flyttat tillbaka till värmland igen! Du lär ju höra av dig om du ska ut å bräsa! Du kände ju visst Andreas, vi har ju garage ihop :D

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 08 Apr 2011, 15:27
by Tjottirotti
AGranlund wrote:Härlig effekt där tjottirotti!! Hörde att du flyttat tillbaka till värmland igen! Du lär ju höra av dig om du ska ut å bräsa! Du kände ju visst Andreas, vi har ju garage ihop :D


Ja det stämmer! Ska hämta upp han i påsk nu. Ska besikta onsdagen påskveckan sen bränner jag till Värmland! Kommer och kikar förbi nån dag! Kan vi stråla samman och lägga lite lakrits!

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 11 Apr 2011, 21:20
by Pitbull
Biltyp: E34 535.
Motortyp: M30B35
Modifieringar:
Turbo.

Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: BW 375

Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600whp på 0,8bar, 635whp på 1.0bar, 782whp på 1.5bar, 842whp på 1.8bar.
Vridmoment: 983wnm på 1,8bar

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 16 Apr 2011, 21:06
by bmw545tic
Biltyp: Bmw 535 e34

Motortyp: M102

Modifieringar:
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
kina 50mm wg, PPF 50mm dump, aeromotive btr.
1260cc spridare
2x044 pump, e85
MSD6a
Motorstyrning: Link G4 Atom

Turbo/Kompressor: precision 76gts
Laddtryck: 1,9 bar

Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 603
Vridmoment: 775

gick inte mer pga orginal kam.

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 16 Apr 2011, 21:15
by Soppa
Biltyp: Audi s2 91

Motortyp: 2,2l 3B.

Modifieringar: Totalrenoverad botten med h-profil stakar.
Arp, mirafräst topp, ppf ventilfjäderkit. omslipade 7A kammar, MM.
Precision 46mm wg,
707 tryckplatta, 6pucks sinter.
3,5" dp. 3" rostfritt avgas.
PPF 50mm dump.
PPF custom insug.
PPF grenrör.
Nuke fuelrail.

Motorstyrning: Vipec V88. separata spolar.

Bränslesystem: 2x 044 pumpar, Nuke Btr, E85

Turbo/Kompressor: Precision SC67/65.

Laddtryck: 2,5

Mätställe/typ: Hos PPF / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 722whp
Vridmoment: 749wnm

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 20 Apr 2011, 22:17
by Mikael S
Var iväg med en polare och bromsades hans sierra med M50 motor, blev redigt med pulver på så lite ladd

Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.

Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren

Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.

Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85

Turbo/Kompressor: Holset Hx55

Laddtryck: 1.25bar

Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 21 Apr 2011, 05:16
by Doktorn
Mikael S wrote:Var iväg med en polare och bromsades hans sierra med M50 motor, blev redigt med pulver på så lite ladd

Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.

Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren

Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.

Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85

Turbo/Kompressor: Holset Hx55

Laddtryck: 1.25bar

Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm



Det var inte illa!! När peakade den i effekt och vrid?

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 28 Apr 2011, 13:30
by moonzhine
Doktorn wrote:
Mikael S wrote:Var iväg med en polare och bromsades hans sierra med M50 motor, blev redigt med pulver på så lite ladd

Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.

Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren

Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.

Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85

Turbo/Kompressor: Holset Hx55

Laddtryck: 1.25bar

Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm



Det var inte illa!! När peakade den i effekt och vrid?



Det lät för bra för att vara sant på såpass lite ladd med den turbon och dom kammarna.. :)

Re: Bänkkörningar - LISTA.

Posted: 29 Apr 2011, 00:27
by Casy
Hörde att motornord haft problem med bänken, nån givare eller liknande som strulade. Gav visst 10% felmarginal :) Men är åtgärdat nu som de lät.