F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Bmwandreas
- Moderator
okej, men väggarna är ju tunnare på både 3.2an vs 3.0 hos s50.. och likaså på s38 3.8 vs 3.6.. kändes ju inte som nån slump? men de kanske har samma borr också? Mycket man tror man vet som man hört men inte stämmer när det väl kommer till kritan :/Bmwandreas wrote:Stämmer inte, det är olika block.r.ivars wrote:både 3.2 är ett borrat 3.0 och 3.8 ett borrat 3.6 kan man väl säga? så det säger sig ju självt vilka som spricker och inte? =)
Går dina kolvar att använda hilda? För om det inte skiljer i borr så måste ju veven skilja och då är väl troligtivs kolvbulten "flyttad" också?
Nej väggarna är inte tunnare, det är olika gjutningar tex så är 3.2 blocket högre. 3.8 har en annan gjutning som spricker:(
Kolvarna passar, bara att borra 3.6 blocket till 95mm.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Japp, efter hårda prisdiskussioner har Danne och jag kommit överrens om ett pris som båda är nöjda med och blocket kommer att skickas till PPF som får ta sig an skönhetsoperationen på "henne"Bäckis wrote:Då löser det sig!!Danne.Lindberg wrote:Du har mail Hilda....du kan få köpa ett av mina block då jag råkar att 2 nu.
MVH
/Danne
Tur

Såååå sköönt back in track again....då bygger vi om igen

Mvh Hilda
Ang. sprickor i blocket så verkar det vara vanligast på s38, men händer även på s14 och M30 block.
Någon som kanske kan räkna på hur stora krafter som kan uppnås om det är mycket olja i hålet (gängan) när man drar en standard topplocksbult om det kan orsaka att blocket spricker.
Iofs. då borde det inte kunna hända om man anv. sig av pinnbullt då man endast drar i dessa med handkraft. Någon som vet om ett sprucket block där man anv. pinnbult?
Mvh/Henrik
Någon som kanske kan räkna på hur stora krafter som kan uppnås om det är mycket olja i hålet (gängan) när man drar en standard topplocksbult om det kan orsaka att blocket spricker.
Iofs. då borde det inte kunna hända om man anv. sig av pinnbullt då man endast drar i dessa med handkraft. Någon som vet om ett sprucket block där man anv. pinnbult?
Mvh/Henrik
3430cc sugis
Japp det kan bero på att 38 är en nyare sämre gjutning.. good julAndersson wrote:Då sprack den teorin om inte ditt block redan var spräckt innan pinnbultar användes. (Jävligt långsökt). Mer troligt att det finns en annan anledning till att blocken spricker.

Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
-
3.6 blocken spricker de också tydligen vilket jag har fått erfara idag, skulle fräscha och göra klart blocket för frakt när jag upptäckte en spricka mellan bulthål och vattenkanal mellan 5:an och 6:ans cylinder....så det blocket är bara att kasta
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. ... e_lindberg
/Danne

/Danne
Danne.Lindberg wrote:3.6 blocken spricker de också tydligen vilket jag har fått erfara idag, skulle fräscha och göra klart blocket för frakt när jag upptäckte en spricka mellan bulthål och vattenkanal mellan 5:an och 6:ans cylinder....så det blocket är bara att kasta![]()
/Danne
Tråkigt o se !!
VI kanske borde sluta med bilar och börja med nån annan hobby.. verkar inte gå så bra så här på slut tampen av 2007 :/
bästa starten på slutet av det här året, =)

fina kärran fick lånas lite hastigt och hugget.

eftersom comp-dubzen inte vill passa fram på e30in så fick caddyn bli mtv-truck

vi bar en bit men det var djävulskt tungt

new crib

KILLIN

TACK KRAPPAR FÖR HJÄLPEN!

fina kärran fick lånas lite hastigt och hugget.

eftersom comp-dubzen inte vill passa fram på e30in så fick caddyn bli mtv-truck

vi bar en bit men det var djävulskt tungt

new crib

KILLIN

TACK KRAPPAR FÖR HJÄLPEN!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Ja det här var inte så kul Danne....men som sagt vi letar vidare...Danne.Lindberg wrote:3.6 blocken spricker de också tydligen vilket jag har fått erfara idag, skulle fräscha och göra klart blocket för frakt när jag upptäckte en spricka mellan bulthål och vattenkanal mellan 5:an och 6:ans cylinder....så det blocket är bara att kasta![]()
/Danne
Har fått tag på ett 3.8 block som är helt utan sprickor så vi får se.....händer inte så mycket för min del då jag håller på med kundbilar så min cab får vänta lite....
Tur vi har Ivars i teamet som det går hyffsat bra för

Ta i trä.
Mvh Hilda
dagen började ju inte sådär jävla bra 

sen gick det att börja jobba

gick ju inte direkt att sänka ner den bara....

borde kunna komma rätt mot lådan iallafall

hmm det e30 anpassade grenröret verkar inte vara så jävla anpassat längre.. iallafall inte för stor turbo och bilar som har fjädertorn =)

börjar såhär så vi får ner spisen iallafall

kapa lite grejer måste man, lätta och göra utrymme =)

abs enheten och bromrledningsdelaren sitter visst i vägen för tryckröret
HAHA .. .FAN.!

börjar trolla bort fästen och grejer på en gång... slätt och snyggt ska det bli

mjorå fick ta bort bromsservot också för det tog i lite.. ytterst lite iofs får se vad vi gör där... :S

rycker inte det här i baguetten så säg

lunchbrake nånstans,, gissa leken

sen snickrade vi lite soffor och målade graffiti i några gamla rum tillhörande garaget.. som självklart ska rivas när vårt kontrakt går ut...

pilkastning på dom mindre attraktiva HM affisherna..

chill section ordnad

sen skulle kåååla kylen flyttas upp slutar med att jag och jocke får bära skiten då vi sjävklart inte orkar svetsa iordning en platta för attt traversa upp skiten.. =)

spolar fram lite
insug under huven och turbo under huven

får se hur vi gör me ddet sen, kanske fixar lägre kuddar eller nåt.. är inte så mycket tack och lov..
sen drog vi på lådan och filade ner det under... passar väl sådär, får mecka om länkaget lite och göra om växellådsfästet...

pizza kom med prestener..

sen fick jag för mig att göra iordning soppapumpen till bmw caben som står utan eftersom jag stal den till en annan bmw i höstas =)

ad byggde en stereo hylla

de e najs!

jocke fick förövrigt igång 300an !!! WHEYY!!! 2 år senare! Bra start på garagemeket!!!

översikt..

lyfte ventilkåpan och tänkte modifiera den lite med vinkelkapen som jag glömt havererat...

waterpipe moments

sen drog vi och hämtade cp fiaten =) HAHA jacke ffs!!!!!

ser bra ut =)

´vi började riva ur spisen på den också..

travers är bra!

how to start a nismo

sen fimpade vi de stora ljusen och chillade lite med pipan innan det blev hemfärd..

sen gick det att börja jobba
gick ju inte direkt att sänka ner den bara....
borde kunna komma rätt mot lådan iallafall
hmm det e30 anpassade grenröret verkar inte vara så jävla anpassat längre.. iallafall inte för stor turbo och bilar som har fjädertorn =)
börjar såhär så vi får ner spisen iallafall
kapa lite grejer måste man, lätta och göra utrymme =)
abs enheten och bromrledningsdelaren sitter visst i vägen för tryckröret

börjar trolla bort fästen och grejer på en gång... slätt och snyggt ska det bli
mjorå fick ta bort bromsservot också för det tog i lite.. ytterst lite iofs får se vad vi gör där... :S
rycker inte det här i baguetten så säg

lunchbrake nånstans,, gissa leken

sen snickrade vi lite soffor och målade graffiti i några gamla rum tillhörande garaget.. som självklart ska rivas när vårt kontrakt går ut...
pilkastning på dom mindre attraktiva HM affisherna..
chill section ordnad
sen skulle kåååla kylen flyttas upp slutar med att jag och jocke får bära skiten då vi sjävklart inte orkar svetsa iordning en platta för attt traversa upp skiten.. =)
spolar fram lite
insug under huven och turbo under huven
får se hur vi gör me ddet sen, kanske fixar lägre kuddar eller nåt.. är inte så mycket tack och lov..
sen drog vi på lådan och filade ner det under... passar väl sådär, får mecka om länkaget lite och göra om växellådsfästet...
pizza kom med prestener..
sen fick jag för mig att göra iordning soppapumpen till bmw caben som står utan eftersom jag stal den till en annan bmw i höstas =)
ad byggde en stereo hylla
de e najs!
jocke fick förövrigt igång 300an !!! WHEYY!!! 2 år senare! Bra start på garagemeket!!!
översikt..
lyfte ventilkåpan och tänkte modifiera den lite med vinkelkapen som jag glömt havererat...
waterpipe moments
sen drog vi och hämtade cp fiaten =) HAHA jacke ffs!!!!!
ser bra ut =)
´vi började riva ur spisen på den också..
travers är bra!
how to start a nismo
sen fimpade vi de stora ljusen och chillade lite med pipan innan det blev hemfärd..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp