Piffigt! Vilket as till låda det där är, ser ut som det blev tight mellan låda och kollektorer (vilka är överbrutala i dimensionen btw ) gick det utan att modda?
Skynda skynda så det blir åka av innan hösten! Blir det nått av dom ännu vildare planerna då?
tractorpulling mycket vrid i onödan kanske men men kan va kul å ha det oxå. tajt blev det mellan kollector & låda så de blev att slipa ur lite på lådan. Nu e man riktigt riktigt sugen att få igång den, med lite flyt så får jag nog distansringen till kopplingen i veckan så jag kan montera motor & låda i helgen!
Har hänt litegrann men inte så mycket som man önskat.
Väntar fortfarande på att den här stålklumpen ska bearbetas
så jag får en slityta som är tjockare än den jag hade:
Men jag skruvade i motor å låda för att kunna fixa
lite annat så länge, & till förvåning så stämde det
ganska bra.
En annan intressant grej va att växellådsfästet
passade nästan rakt av, fick fila 2 hål i sidled sen
va det bara å skruva fast Rätt höjd å allt:
vaddå det är ju roligt att skrämma pensionärer med bilen
kör själv med truyckande mot spjäll. folk stirrar surt när man kommer å glider i 30 blås men det låter som ett jetplan är på ingående
blir ännu värre när ma kommer å vrålar om dem på 70 väg med 2 bars ladd å fullt öppen wg (serieladdning- is the shit)
hur hade du tänkt med dumpen på insuget? dvs bara spänna fjädern till tex 1 kilos tryck så den avlastar om laddet skule stiga över det??
är en supra (jap.crap) 3 liters sexxa med 24vent motor, vassare kammar p portat osv, drar luften först genm turbon å trycker rakt in i kompressorns inlopp-. sen en 50mm dump på röret in innnan IC sen ut från IC å in i insuget (dvs trycket mot spjäll)
funkar ritkigt nice, laddar ca 0.5 bar på enbart kompressorn. sen kommer laddet stiger från ca 0.4 bar vid 2500 rpm sen är det rakt stigandse effektkurva linjärt upp till 7500rpm , laddet kommer snällt som fan från turbon, nånstans kring 4000 öppnar WGen rakt neer under bilen
hehe, härligt att den är startad
måste kännas rätt tungt dock, är ju lååångt kvar innan n ästa säsong, å denna säsong blir det väll inte mycket åka hoppas jag, ska inte åka arga bilar nu när det plötsligt kan vara underkylt osv när man som minst anar det
kanske står nånstans men vad är mer planerat under vintern??
Vilket jäkla as till låda! Den borde ju hålla kan man tycka... Hmm, undrar om det går att få dit en sån på en e30
Har du gjort adapterplåten på frihand eller har du ritning på hålbilderna?
MVH Jonas.
Ps, vi väntar fortfarande på film med underbart kompressorljud!
Känns bra att den är startad å allt verkar fungera, känns skumt å komma till garaget å se en bil som går att köra därifrån om man vill . Nu ska den få gå lite grann me mineralolja så ringarna får gå in sig lite, sen blir det väl mappning framöver. Vet inte om jag ska byta spridare å köra den på e85 elr låta den va på bensin ännu. Ang. adapterplattan så är den gjord på fri hand med mycket mycket nogrannhet, tog mycket tid men lådan är 100% centrerad iallafall.