AndreasT - 328 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Overcharged
Johnny - Allt lirar med Vems nu tror jag . Det enda som jag inte fått att funka är min org vattentempmätare. Jag har valt att inte koppla in tomgångsmotorn eller knacksensorerna ännu.
Ja bilen står fortfarande på pallbockarna så har inte börjat mappa den ännu förrutom att få den gå på tomgång. Vill få ordning på org tempmätare först innan jag börjar mappa. Blir troligtvis nästa helg jag börjar med det.
Ja bilen står fortfarande på pallbockarna så har inte börjat mappa den ännu förrutom att få den gå på tomgång. Vill få ordning på org tempmätare först innan jag börjar mappa. Blir troligtvis nästa helg jag börjar med det.
- bmw_fredde
Tackar!
Jo det vet jag, saken e den jag har kopplat in tempgivaren på dom två kablarna från som kommer från säkringsboxen enl kopplingsschema, men får det inte funka. Funkade innan jag slängde ur gamla motorn.
Givaren fungerar så får ta loss instrumnethuset och se så ingen kabel är av på vägen eller så har mätaren pajjat helt enkelt!
Jo det vet jag, saken e den jag har kopplat in tempgivaren på dom två kablarna från som kommer från säkringsboxen enl kopplingsschema, men får det inte funka. Funkade innan jag slängde ur gamla motorn.
Givaren fungerar så får ta loss instrumnethuset och se så ingen kabel är av på vägen eller så har mätaren pajjat helt enkelt!
- bmw_fredde
Så nu fungerar mätaren, fråga mig inte hur bara . Plockade ner mätarhuset och kontrollerade så jag hade kontakt hela vägen fram och det hade jag. Satte tillbaka skiten och vips funkade det.
Passade på att tvätta av bilen, sedan tog jag den första provturen. Körde bara några 100m, men vilket härligt motorljud den ger ifrån sig med det nya avgassystemet. Låter perfekt!
Passade på att tvätta av bilen, sedan tog jag den första provturen. Körde bara några 100m, men vilket härligt motorljud den ger ifrån sig med det nya avgassystemet. Låter perfekt!
Hallå! Längesedan sist men bilen är körbar nu iallafall. Har testat på 0.5bar som mest och det rör på sig. Men har lite låga spridartider på tomgång så väntar på en uppdatering till styrsystemet som skall fixa det innan jag mappar vidare. Har haft lite problem med packningar som pajjat, oljeläckage, misständningar, kylarproblem osv men allt verkar vara ordnat nu. Har kört ungefär 60mil hittills med bilen. Så bara jag får lite bättre spridartider så skall jag mappa in 1bar hade jag tänkt och lägga upp en film