Page 39 of 77
Posted: 19 Feb 2011, 14:10
by Dawe_A
liten updatering av setupen, hur den kommer se ut för nu börjar det bli dags!
Block:
Nyslipad & nybalanserad vev.
PPF H-profilstakar, vill ha verdi såhär i efterhand...
Cp kolvar 86,5mm
HD kolvbultar
Pyramidringar
Stödgördel
Topp:
PRD vanos blockoff kitt
omslipade kammar för ickevanos, 11.3mm lyft, öppna 3mm i tdc
hårdare ventilfjädrar
orginal ventiler, kontrollerade och inslipade, funderar dock på race ventiler..
Arp bultar...
Snytsidan:
Precision PT7175 BILLET.
grenrör för nedåtmonterad turbo.
3,5" från turbon och bak.
PPf 60mm wg.
PPF 75mm dump, blackline
Drivlina:
Zf låda
765 platta
6puck sinter
m30 svänghjul
328 kardan (blir något värre när man kört av den).
lamelldiff
Sprut/tändning:
Vipec v44
VAG spolar
Målet är att mappa tills snurran bottnar, men vi får se om man är lika kaxig när man står i bänken...
idag har jag fixat en ny jord mellan motor och kaross, lagt ett lager epoxyprimer över de nedslipade rosten, kopplat in orginal lyktor fram & lite annat småpill!
Posted: 19 Feb 2011, 22:41
by Dawe_A
Sådär ja då sitter tanken på plats också...
Posted: 19 Feb 2011, 23:02
by nicke.t
uppstart på besiktnings snurran snart?
Posted: 19 Feb 2011, 23:42
by Sjögren Racing
Dawe_A wrote:Sådär ja då sitter tanken på plats också...
Hur lätt/svårt är det att riva/montera tanken på E36?Tänkte plocka bort min och svetsa i förstärkningsplattor för bakvagnsupphägningen.
Posted: 20 Feb 2011, 00:03
by Dawe_A
Sjögren Racing wrote:Dawe_A wrote:Sådär ja då sitter tanken på plats också...
Hur lätt/svårt är det att riva/montera tanken på E36?Tänkte plocka bort min och svetsa i förstärkningsplattor för bakvagnsupphägningen.
Det är inga svårigheter , man bör vara 2 för att montera upp den annars
får man väldigt ont i armarna där under ..
När vi monterade upp den igen så låg jag under och tryckte upp tanken mot underredet så med rep runt tanken och upp ur hålen in i coupén sen band vi fast taken innifrån så den höll sig uppe medans jag monterade de 4 hållarna till tanken
Du ser vad som skall kopplas loss när du väl ligger där under, bl.a handbromsvajrarna
=)
Posted: 20 Feb 2011, 08:15
by CrazyVikingsRacing
Du Daweboy, knugen är fasen enklare att få tag i än dig
. Vad ska ni ungdomar med flashiga telefoner till när ni inte svarar i dom
Posted: 20 Feb 2011, 12:12
by Bmw*Alex
Sjögren Racing wrote:Dawe_A wrote:Sådär ja då sitter tanken på plats också...
Hur lätt/svårt är det att riva/montera tanken på E36?Tänkte plocka bort min och svetsa i förstärkningsplattor för bakvagnsupphägningen.
använder man en domkraft så går det ganska smidigt att göra det själv
man får trixa lite men de måste man göra om man är 2 i vilket fall
mvh
Posted: 20 Feb 2011, 12:37
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Du Daweboy, knugen är fasen enklare att få tag i än dig
. Vad ska ni ungdomar med flashiga telefoner till när ni inte svarar i dom
så hightech är min mobil
Ring mig i eftermiddag så kan vi tjööta lite..... Vare du din jävel som ringde nu i morse och störde min skönhetssömn
Posted: 20 Feb 2011, 13:51
by Dawe_A
nicke.t wrote:uppstart på besiktnings snurran snart?
jajamensan, nu i veckan blir det uppstart alla gånger..
Har fått tag på en tankarmatur med pump med så skall bara montera i den och koppla på slangarna fram.
Hoppas inte boxen är paj bara, antar att den är det då den legat ute ett tag i dåligt väder....
avgaset skall på också, har förmodligen hittat ett komplett begagnat avgas i samma stad som jag bor så slipper jag hålla på o svetsa det gamla som är kapat..
Posted: 20 Feb 2011, 14:30
by nicke.t
om de inte regnat in i boxen borde de funka tycker man,kanske håller ett tag innan de börjar ärga i den.
Posted: 20 Feb 2011, 16:20
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Du Daweboy, knugen är fasen enklare att få tag i än dig
. Vad ska ni ungdomar med flashiga telefoner till när ni inte svarar i dom
så hightech är min mobil
Ring mig i eftermiddag så kan vi tjööta lite..... Vare du din jävel som ringde nu i morse och störde min skönhetssömn
Imorse? Jag ringde ju fasen vid middag
men jag har försökt få tag i dig nu på eftermiddag utan resultat.
Posted: 21 Feb 2011, 17:29
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Du Daweboy, knugen är fasen enklare att få tag i än dig
. Vad ska ni ungdomar med flashiga telefoner till när ni inte svarar i dom
så hightech är min mobil
Ring mig i eftermiddag så kan vi tjööta lite..... Vare du din jävel som ringde nu i morse och störde min skönhetssömn
Imorse? Jag ringde ju fasen vid middag
men jag har försökt få tag i dig nu på eftermiddag utan resultat.
haha ja men middag är skönhetssömn en lördag om man inte sover hemma
nu i veckan kommer lite prd vanos blockoff, 17" fälgar, 8,5" och 10" breda..
samt tankarmatur.. blir uppstart i helgen skulle jag tro
Posted: 23 Feb 2011, 18:24
by Dawe_A
rims och lite annat har kommit.. dessa ska vi få på efter besiktningen, med de medel som krävs!
Lagom halvslitna 17" fälgar som man inte behöver vara allt för rädd om, blir nog coolt stuk när bilen står på backen!
Framfälgen, 8,5"
bak, 10"
(massa äcklig bussgods tejp kvar på fälgbanan som ska bort och bakspoilern sitter bara dithängd.)
kanterna ser smalare ut än irl dock!
halvbra bild på hur mycket jag behöver slita ut röven på bilen.
Fick även denna snyggingen, med tillbehör..
En suddig bild till på en bakfälg
Posted: 23 Feb 2011, 19:08
by CrazyVikingsRacing
Är bakfälgen ditskruvad på bilen? För SBP kommer isåfall säkert gnälla på att din slitbana är utanför skärmkanten, bara en headsup
. Eller ska du valsa bakskärmarna?
Posted: 23 Feb 2011, 19:29
by St3v3
CrazyVikingsRacing wrote:Jag har kollat på bilderna men jag orkade inte läsa texten
Posted: 23 Feb 2011, 19:46
by CrazyVikingsRacing
St3v3 wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Jag har kollat på bilderna men jag orkade inte läsa texten
+1, Precis hemkommen från gymmet och då ser man inte allt
Posted: 23 Feb 2011, 21:18
by Dawe_A
För enkelhetens skull så slänger jag på ett par lånade vinterdäck till bes!
Skärarna ska ut på något sätt, jag blir ändå sista ägare på denna karossen
- Den ska bara dö