Page 38 of 202
Posted: 02 Aug 2008, 18:55
by r.ivars
_Kalle_ wrote:lika bra de, regnade ju bort hela jävla dan. Va lite körning på morgonen bara...
skönt o höra =)
Posted: 02 Aug 2008, 19:07
by dahmeer
r.ivars wrote:Kanske dyker motorn upp i min favorit kaross till nästa år.. E36 Touring, kör en sån till vardags som jag gillar överallt. Den vill jag inte ändra ett skit på förutom rosten på dörrarna och lacka den vit förståss.
Då blir du min nya idol, har länge drömt om en e36 turbo touring. Gör ju inte saken sämre om den blir vit heller!
Posted: 03 Aug 2008, 17:37
by Ondketchup
Karel021 wrote:jo har kikat dom lite snabbt och de verkar helt..
har fått lite tips om att kolla tändstegen i sprutet oxå.. kan vara dom som börjar ge sig
Låter exats som de hände med min maskin, de va tändslutstegen som
blev för varma!
Posted: 03 Aug 2008, 17:56
by youask
Skrota VB921 orna:)
Posted: 03 Aug 2008, 23:33
by r.ivars
nya garaget invigs, egentligen är jag för trött på skiten för att skruva.. men men, vad gör man inte, min gasfot ljuger inte för mig. Monstret måste få leva...
turbon gillade läget i bilen på 1.85 bar..
ny regel vid garaget, alla var tvungna att börna därifrån
kul, det här var ju länge sen........
hmm, såg ju sådär ut, gick den verkligen på alla cyllar? här ser det ut som packningen är fetblåst av avgaser?! inga vita avgaser, inget gå på
färre cylindrar, inget snusk i oljan, inget avgas i expansionskärlet..
wtf??
får se... hur vi gör eftet det här då... packningen isåfall gick vid 1.1 bar... inte kört 1.85 sen en dag innan... + att allt hände när jag åkte och fes på ett industriområde och gasade apa utan grepp med gatpuckar... ?!
Nån som har nån teori?
Posted: 04 Aug 2008, 16:13
by Insanity
Fan inte en grej till??
Om du nån dag tröttnar på att skruva kan du få köpa min kärra om du vill..
Posted: 04 Aug 2008, 16:24
by M_power86
Haha klockren regel och riktigt nice garage! har du samma problem när du står stilla och ska lägga i 1:an eller backen? eller är det enbart under körning den är svårväxlad? eller så är problemet så simpellt som lite gymträning
hoppas ni får ordning på era kärror nu innan sommaren är slut!
Mvh
Posted: 04 Aug 2008, 18:55
by r.ivars
insanity, nej precis så jag tänkte, spyr...
m_power86, samma hela tiden, kopplingen tar längst längst ner.. så kanske har dykt in nå luft i skarven vid torpeden... Eller så måste jag mixtra med pedalställshelvetet =)
Posted: 05 Aug 2008, 12:14
by D.Bjälevik
ser ut som det spikat,har du nå spikmärken i kolven lr toppen???
trist med strul,jag vet hur det e
//Bjäle
Posted: 05 Aug 2008, 12:29
by robbz
D.Bjälevik wrote:ser ut som det spikat,har du nå spikmärken i kolven lr toppen???
trist med strul,jag vet hur det e
//Bjäle
ja precis, ser verkligen misstänksamt ut, är du säker på att den inte gått torrt? eftersom packningen har just gått där med.
-kolla upp spridaren för den burken!
/mvh
Posted: 05 Aug 2008, 16:30
by r.ivars
bjäle: jufan, sjukt trist, tror inte den spikat då den ligger lite safeare den här gången med soppan sen vi mappade upp nya turbon..
robbs:
japp lika bra att göra, toppen är rak iallafall. .och största anledningen till att den gått var att jag sket i att efterdra toppen nu andra gången motorn åkte ihop, altså på bromsningen efterdrog jag..
Men den här gången han vi elda ur han innan jag efterdrog, kom på det i efterhand och la inte så mycket vikt i att dra åt igen.. Men men.. Arp och framförallt o-ringat så ska man efterdra för oringarna "sätter sig"...
Autometer vattentemp införskaffad också, hade vattentempen i datorn och hade inte den påslagen just där, för jag har inte haft strul med tempen förut.. Murphy's härliga lag slår till igen..
Posted: 05 Aug 2008, 21:48
by peppe
Vilken packning som helst som du inte andvänder sträckbult till ska du efterdra, för den sätter sig.
Känns som en dum grejj att skita i, men nu fick du ju också betala priset =)
Posted: 06 Aug 2008, 05:18
by Karel021
Problemet med den gröne löst..
tändstegen började ge sig..
lödde om dom och provade och då funka de igen.
skönt som fan
tack youask och dom andra för snabba svar
Posted: 07 Aug 2008, 16:42
by s2_i_e30
hur gick de igår ivars?
Posted: 08 Aug 2008, 21:16
by Karel021
s2_i_e30 wrote:hur gick de igår ivars?
jag ær i norge nu.. men fick høra att den va statad...
bara o hålla tummarna nu så de inte strular mera
Posted: 09 Aug 2008, 01:36
by r.ivars
guess who's back, back again.. again and again... blir fler.. =)
Så, var förbi garaget innan jobbet imorse och limmade insug och lite grejer.. Efterjobbet tog jag fart igen och framåt 12 snåret så är det provtur, väntade in efterdragningen innan jag begav mig ifrån garaget ens..
Hinner knappt komma 1km innan den börjar sticka i vattentemp... JÄVLIGT KUL, väl lagom vid västerås "hangout" så måste jag stanna så det inte kokar...
back to garage.. Ur med termostat och vattenpump... Termostaten öppnar inte när man värmer.. Tillbaks med vattenpump och det kittet, såg fräsht och fint ut.. Sen meckade 2 polers om termostaten till en racing termostat
haha
Lagom trött på livet igen så startar vi och tänker äh, här får vi stå hela dan och man ska få upp temp, så jag åker ut en repa på området, bilen går som skit som vanligt när man åker lugnt =)
När den ligger stadig låg temperatur så vevar jag ur den.. 1.1 i ladd (598 WHP, med gamla mindre snurran).. Går helt ok =)
Tuktar lite mer och tar en paus och kikar över allt, ut igen.. Sen kom dom här filmklippen till, 1.1 i ladd bara =) gatdäck men den sätter iväg ordeeeeeeeeentligt endå
jag börjar gilla kombigrejen.. Nån som har en hund att låna ut tills jag ska ställa på laddet till lite mer lagom tryck?
precis på 5k varv så är det fullt mackaron, och varvskyddet ligger efter 8an.. Men jag har inte lyckats åka i dagsljus och se allt än =)
YOUTUBE
2an och sen 3an.. ZF 1.1 och M535 3.07 så den går lite längre på växlarna än normalt =)
http://www.youtube.com/watch?v=mAe1zEHNG_M
dumpar 2an för en liten rökare =) varvstoppar loss avgaset =)
http://www.youtube.com/watch?v=A45VGn720oQ
nästa problem blir att få kopplingen att koppla ur ordentligt, och få bromsarna att ta ordentligt... =)
Posted: 09 Aug 2008, 13:03
by *Haettman*
Klart man har en hund att låna ut määän!
hon tycker dessutom om att åka bmw!