Vi hade nu 2st E28 kuddar och samma fästen som tidigare.. alltså E36 325.
Började att sätta ner motorn rak på insugssidan och sedan började sänka...
Vi tittade på tråget och när det var rakt så var vi nöjda.. men va i helvete... det är fortfarande 5cm kvar ner till avgassidans E28 kudde...
Sänker man mer blir lutet mer än M50 och grenröret har tagit i bilen för länge sen.. = va fan nu då... det ska ju funka med denna setupen på kuddar och fästen...
När vi precis skulle ge upp och skita i det hela kläcker Viktor idén om att testa med ett M20 fäste i stället..
Sagt och gjord ur med spisen igen och på med M20 fäste... Nu jävlar...
Grenröret går fritt och lutet är faktiskt ganska bra..
Någonstans mellan M50 och M20 men mycket mer åt M50 hållet.. det är inte mycket felvinkel på tråget.
Jag tycker dock tyvärr att motorn är lite svängd åt vänster (sett framifrån) vilket får mig att lura lite på det som oddis bild visar.
Detta är dock inget jag kan avgöra till 100% än eftersom lådan inte är på än.. Tycker också att motorn sitter ganska högt, kommer det går att få igen huven över Vanos-puckeln?
Setupen nu är:
Avgassisdan: E28 535 kudde med M20 fäste
Insugssidan: E28 535 kudde med E36 fäste
Vad tror ni?





Tråget är inte så snett som det ser ut...


